מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותקרובי משפחה שלוקחים כדורין-סרווקאל, תרופות שינה- התייעצות

קרובי משפחה שלוקחים כדורין-סרווקאל, תרופות שינה- התייעצות

30/09/20 18:38
3 תגובות

שלום,
יש לי קרוב משפחה שהיה לו התקף פסיכוטי קצר לפני המון שנים בערך 12 שנים או יותר והתחיל לקחת מאז כדורי סרקוואל שחרור מושהה 200 מג. לפני 12 שנים הוא אושפז למשך שבוע, שוחרר ומאז מתפקד כרגיל, עובד וכו.. הוא עדיין אותו בן אדם, אותה חשדנות בסיסית. מעולם לא ניסנו להוריד לו את התרופה כי פחדנו מההזיה שהיתה לו אז. עם זאת, הדבר היה לפני י12!!! שנה. מאז לא היו הזיות. התנהלותו בעבודה תקינה למעט העבודה שפוטר בתחילת תקופת הקורונה.
התרופה ללא ספק משפיעה על חלק מהתפקודים שלו- בלוטת התריס ועוד. הוא משתדל מאד לאכול ולשתות מאוזן אולם לתרופה ההשפעות שלה.
הוא התרגל.
אני תוהה.. האם לא כדאי לנסות להוריד את התרופה? האם להתנהל עם הפחד הזה מזה שתחזור ההזיה שהיתה לפני 12 שנה, לא מותיר אותו עם תופעות לוואי רבות? אולי שווה לנסות לבדוק הורדת המינון ועם מי אפשר לבדוק זאת? הוא לא מטופל אצל הפסיאטרית ההיא קרוב ל11 שנים ובעצם מאז פשוט מקבל את התרופה מרופא המשפחה. איש לא מנסה לגעת בתרופה או לשאול שאלות רק מפחד.
כיצד ניתן להתייעץ? בכל זאת תרופה חזקה.
קרוב משפחה נוסף לוקח כדורי שינה. מדובר באדם קשיש, עם בעיות לחץ דם גבוה. כדורי השינה אלו אמורים להיות לטווח קצר אך הוא התרגל ולוקח אותם לטווח רחוק. הצלחתי במקרה להזמין מחול מלטונין 2.5 מג. האם לדעתך מלטונין 2.5 מג עדיף על פני כדורי שינה? האם יש טעם לעשות הפסקה עם כדורי השינה לחודשיים ולקחת את המלטונין? מצד אחד זה טבעי מצד שני אני חוששת להציע לו כי בארץ משום מה המלטונין אסוור. כשאני מציעה תרופות טבעיות אינו מסכים כי לא עוזר לו להירדם. אולי המלטונין כן יעזור ויהווה תחליף בריא יותר לכדורי שינה, גם אם לזמן קצר בלבד, על מנת לעשות הפסקה.
שאלה נוספת, המלצתי לו לקחת מגנזיום לפני השינה, האם מגנזיום, יכול להיות מסוכן למערכת העצבים ביחד עם כדור שינה?
אודה לתשובות. בימים אלו מאד קשה להשיג רופא. הרבה פעמים אתם כותבים להתייעץ עם רופא ואני מבינה ואנסה גם להתייעץ, אולם יסייע לי מאד דעתכם, גם אם אינה טיפול "מרופא"
תודה
מיטל


תגובות

מייטל
09/10/20 1:44

שלום, אשמח לתגובה. 

סימה-לבני
09/10/20 23:13

שלום רב,

שאלת שלוש שאלות:

1. טיפול ממושך בסרוקוול Quetiapine  האם להמשיך?

2.מלתונין לשינה

3. מגנזיום לפני השינה.

להלן התשובות

1. אדם שחווה התקף פסיכוטי והתאזן על תרופות, מאד לא ירצה לחוות התקף נוסף. לכן, כל זמן שאינו מתלונן ולא סובל מתופעות לוואי של התרופה, או מבעיות רפואיות שניתן אולי לשייך לתרופות, אין צורך להתערב לו בחיים. ראי מידע נוסף על סכיזופרניה מאתר הכללית כאן.

2. מלתונין בארץ הוא תרופה לכל דבר, שנקראת סירקדין. אדם שמעונין לנסות אותה, צריך להגיע לרופא שלו כדי לקבל מרשם.  מי שמעונין לנסות אותה, צריך לרצות בכך. יש המוני אנשים שמושפעים מפרסומות ומאופנה, ולוקחים בכיף תרופות טבעיות, אבל יש גם כאלה שמסתדרים עם מה שיש להם, ולא מוכנים לקחת כל דבר "טבעי" רק מפני שהוא טבעי. לכן גם במקרה זה, אני מציעה שלא להתערב בחיים של מי שלא מוכן לנסות תרופות טבעיות. מלתונין הוא הורמון שמשפיע על המחזור הביולוגי הצירקדיאני, מתאים לבני 55 ומעלה שרמות מלתונין נמוכות אצלם בגוף. כאמור, רק עם מרשם רופא.

לעלון לצרכן שלו הקליקי כאן.

למידע נוסף על נדודי שינה והטיפולים הקיימים הקליקי כאן.

3.למגנזיום אין התוויה לשינה, כך שאין טעם להמליץ למשהו תוסף תזונה, מינרל,  שלא חסר לו, למטרה רפואית שאיננה מוכחת מחקרית. למידע נוסף על מגנזיום מתוך ויקירפואה הקליקי כאן.

מקווה שעזרתי לך

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

מייטל
09/10/20 23:29

עזרת מאד, תודה.