מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותטיפול במשחת אפודיקס

טיפול במשחת אפודיקס

22/01/21 9:11
3 תגובות

האם לאחר מריחת משחת אפודיקס על נגע באף ניתן למרוח קרם הגנה או מייקאפ ואם כן כמה זמן לחכות בין המריחות?
תודה מראש על המענה


תגובות

סימה-לבני
23/01/21 10:09

שלוםן רב,

קראתי בזהירות את העלון לצרכן ואת העלון לרופא ולא מצאתי התייחסות לשני הנושאים שהעלית.

כדי לקבל תגובה פורמלית כדאי לפנות ליצרן. להלן תגובתי כרוקחת:

  1. על פי ההוראות עליך להמנע מחשיפה לשמש של הנגעים בתקופת הטיפול, אי לכך אין צורך בקרם הגנה, כי אסור לחשוף את הנגע לשמש. חשוב לציין שההמלצה היא לא לכסות את הנגעים עם תחבושת למעט מקרים שבהם הרופא יקבע אחרת. כך שהשאלה על קרם הגנה יש לה תשובה בגוף ההוראות.
  2. לגבי מייקאפ, אין התייחסות ספציפית, אבל, מאחר שהמשחה מגרה את הנגע, וגורמת לסוג של דלקת מקומית, הוספת אבקה שאיננה סטרילית כמו מייקאפ וכיסוי הנגע בחומר שאיננו רפואי ולא אושר במפורש ע"י היצרן, עלולה להאיט את התגובה ואולי גם להחמיר אותה.

כאמור, תשובתי זו היא אינטואיטיבית ואיננה מבוססת על מקור מידע שכן לא מצאתי אחד כזה.

אנסה להעביר את שאלתך ליבואן ואם ייענה אחרת, אפרסם כאן.

לעלון לצרכן של אפודיקס הקליקי כאן

לעלון לרופא של אפודיקס הקליקי כאן.

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

סימה-לבני
27/01/21 9:11

שלום רב,

פניתי בשמך לחברה המיבאת ושאלתי את שאלתך וקבלתי את תשובת החברה מנועה. התשובה למטה באנגלית ואני אתרגם אותה עבורך:

ההנחיה הכללית היא למרוח תכשירים מגיני שמש לפחות 20 דקות לפני שיוצאים החוצה. בנוסף, למרות שזה לא מוזכר ב SPC, מטופלים שרוצים לצאת החוצה לאחר שמרחו אפודיקס, ימרחו את מגן השמש בין 20 ל 60 דקות לאחר הטיפול באפודיקס..

בתקופת הטיפול בקרם אפודיקס ישנה תגובה של העור, החל מאדמומיות ועד לנקרוזה. מאחר ששלמותו של העור פגועה בתקופה זו, לא מומלץ להשתמש עליו במייק אפ.מאחר שיש תכשירים רבים שמשמשים כמייק אפ, עם מבנים כימיים שונים, המטופלים צריכים להתייעץ עם רופא העור שלהם בנדון.

וזאת לשון ההודעה באנגלית:

“The general rule is to apply sunscreen at least 20 min before going outside, plus though it is not mentioned in SPC , If patient wants to go outside after Efudix cream application, the sun screen should be applied between 20 to 60 min after the drug application

During the Efudix cream therapy there is a response pattern from erythema to necrosis. As the skin barrier is broken in those phases,  make-up is not recommended.  

As there are many make up materials with different chemical structures, patients must consult to their dermatologist. “

 

אני מקווה שהנושא ברור יותר עכשיו,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

ed541
27/01/21 17:25

תודה רבה רבה על התשובה המפורטת. הנושא מאוד הציק לי מאחר ואני יודעת שהנגע נוצר מחשיפה לשמש .בזמן העבודה שלי אני נחשפת מעט לשמש .השיגרה הימית שלש כוללת מריחת קרם הגנה.