מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' איתי חוברס
פרופ' איתי חוברס
פרופ' איתי חוברס מנהל את מערך העיניים במרכז הרפואי הדסה, מומחה למחלות הרשתית והזגוגית ומטפל וחוקר ניוון מקולרי גילי (AMD) מזה שנים רבות. פרופ' חוברס השלים את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, ובצע התמחות ברפואת עיניים במרכז הרפואי הדסה. הוא בצע השתלמות על בטיפול במחלות רשתית ובמחקר במחלות ניוון גילי (AMD) בבית החולים ג'והנס הופקינס שבארה"ב. פרופ' חוברס כיהן כיו"ר האגודה לחקר העין והראיה וכיו"ר חוג רופאי הרשתית של איגוד רופאי העיניים. הוא פרסם מחקרים רבים בספרות המקצועית על ניוון מקולרי גילי (AMD). פרופ' חוברס מוביל קבוצת מחקר שמתמקדת בהבנת המחלה ומציאת טיפולים חדשים ל AMD, קבוצת המחקר מתמקדת בגנטיקה של המחלה ובמעורבות תאי דלקת בפתוגנזה של AMD. פרופ' חוברס גם מוביל ומעורב במחקרים קליניים לפיתוח טיפולים חדשים ל AMD.
ד
ד"ר אור שמואלי
רופא במחלקת עיניים הדסה. מאמין ברפואה מתקדמת עם שיח בגובה העיניים.
ירדנה בנזרף
ירדנה בנזרף
עובדת סוציאלית ורכזת מכון מיכאלסון
דבורה מירסקי
דבורה מירסקי
אופטומטריסטית במכון מיכאלסון לשיקום הראיה

מובילי קהילה

נדין הולנדר
נדין הולנדר
מנהלת עמותת לראות לחקר בריאות העין ומניעת עיוורון מ-2008 בעלת תואר שני במחקר חינוכי מאוניברסיטת תל אביב
כמוניניוון מקולרי גילי (AMD)שלום למנהלי וחברי הקהילה

שלום למנהלי וחברי הקהילה

28/11/21 18:50
6 תגובות

יש לי נמ"ג רטוב בעין שמאל. קיבלתי כבר 9 זריקות חודשיות של אבסטין. נשארו עדיין שאריות של נוזל. האם ניתן לייבש את הרשתית מהנוזל ?
היה וניתן ,כמה זמן זה עשוי לקחת?
מודה להתייחסותכם.


תגובות

ד-ר-אור-שמואלי
מומחה כמוני
רופא במחלקת עיניים הדסה. מאמין ברפואה מתקדמת עם שיח בגובה העיניים.
01/12/21 20:59

שלום רב,

במידה ויש כמות נוזל שאותה רואה הרופא המטפל ב-OCT וקובע כי הכמות משמעותית ומצריכה ספיגה אז הוא יכול להורות על החלפת הטיפול לזריקה מסוג אחר למשל Lucentis או Eylea. ייתכן והנוזל ייספג עם החלפת הטיפול. הזמן שייקח לנוזל להספג הוא משתנה ממטופל למטופל ויכול לקחת מספר חודשים.

תודה 

ozz
02/12/21 8:29

ד"ר  שמאולי שלום. 

מודה לתשובתך.  קבלתי  מענה חלקי לשאלתי. אודה להבהרה נוספת. האם מרבית המטופלים שיש אצלם נמ"ג רטוב בעין ומקבלים  זריקות של

AVASTIN/LUCENTIS/EYLEA  מצליחים לאחר טיפול ממושך,  להגיע לספיגה מוחלטת של הנוזל ומפסיקים/מרווחים את הזריקות? אמרו  לי  בתחילת ההזרקות כי הטיפול יכול לקחת שנים ארוכות וכי הפסקתו תגרום להצטברות חוזרת של הנוזל.

מודה להתייחסותך.

 

ד-ר-אור-שמואלי
מומחה כמוני
רופא במחלקת עיניים הדסה. מאמין ברפואה מתקדמת עם שיח בגובה העיניים.
02/12/21 12:34

שלום רב,

אנסה להרחיב.
במקרים שהנוזל לא נספג עם אבסטין ניתן לעבור לתרופה אחרת כגון איליאה. אז מתחילים לרוב 3 זריקות חודשיות והנוזל יורד ולאחר מכן ניתן לרוב לרווח. במחקר ASLI שנעשה בארץ ב2017 (מצרף ציטוט) בסיטואציה כזו בה אבסטין חודשי מידי 3-9 חודשים לא נתן ספיגה מספקת היה ניתן  עם איליאה לשפר ספיגת הנוזל ואף לרווח זריקות ברוב המקרים. 
עם זאת לא ניתן להפסיק את הזריקות לגמרי כי הנוזל יחזור ויכול להגרם נזק בלתי הפיך.

מקווה שעניתי, אור

Tiosano L, Segal O, Mathalone N, Pollack A, Ehrlich R, Klemperer I, Barak Y, Moroz I, Chowers I, Goldstein M. Aflibercept as a Second Line Therapy for Neovascular Age Related Macular Degeneration in Israel (ASLI) study. Eye (Lond). 2017 Jun;31(6):890-898. doi: 10.1038/eye.2017.7. Epub 2017 Feb 17. PMID: 28211882; PMCID: PMC5518842.

ozz
02/12/21 16:25

ד"ר אור שלום.

אני מודה לך להתייחסותך  ולתשובותיך המפורטות .נמצא כי אצטרך להמשיך בזריקות עד "להודעה חדשה".

האם  קופות החולים בארץ מאשרות לאחר מספר גדול של הזרקות של  אבסטין, שלא פתרו לחלוטין את הספגות הנוזל, הזרקת איליאה בהמלצת הרופא המטפל?

בברכת חג חנוכה שמח

עוז.

 

ד-ר-אור-שמואלי
מומחה כמוני
רופא במחלקת עיניים הדסה. מאמין ברפואה מתקדמת עם שיח בגובה העיניים.
02/12/21 17:21

היי עוז,

במקרה כמו שתיארת בדרך כלל מאשרים

חג שמח, אור

ozz
06/12/21 21:00

ד"ר אור שלום,

מודה מאד להתייחסותך.

בברכה,

עוז

תודתנו לחברת באייר על תרומה בלתי תלויה לסיוע בהקמת הקהילה. יובהר כי אין בתרומה זו כדי להשפיע על הפעילות או התוכן המוצגים בקהילה.