מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

מה זאת אהבה?

21/03/24 23:02
14 תגובות

אז לאחרונה אני מנסה לפצח למה אני כל כך נצמדת לבדידות מבחירה, למה אני מתרחקת מחיי חברה, למה קשה לי להיפתח בפני אנשים שרוצים בחברתי, למה להתנגד ולהמנע?

ושוב חוזרת הבייתה לסופש אחרי שבוע בצבא, אמא בחדר אחד ואבא באחר ושוב אני נזכרת מהו צער כל כך עמוק כמו תהום, ושאהבה היא בעצם לחוות את הכאב של האחר, ועוד יותר, בחוסר אונים כי אין לי יכולת לעשות עם זה כלום.

אז אני לא רוצה חיי חברה עם פתיחות ופגיעות כזאת גבוהה כשבסוף כל אחד בחדר בנפרד. אני מבינה שכולנו נפרדים, אינדיבידואליים, ושאין באמת 'יחד' אלא זו רק אשליה. ואני מבינה שלנצח נהיה בודדים גם אם נחתום על חוזה של אהבה או נתחייב לשותפות.

אז קשה לי לאהוב את עצמי, וקשה לי לאפשר לאחרים לאהוב אותי, או לעצמי לאהוב אחרים. אני מתרחקת מסביבה כי אני לא רוצה להיפגע, כשבסוף כולם עוזבים.

אהבה היא כאב, ואני לא רוצה בה.


תגובות

charlie1
23/03/24 19:27

כתבת כל כך נפלא ומדוייק, וכמובן שהזדהיתי. אבל אהבה יכולה "לתפוס" אותך גם כשאת לא רוצה בה.

אלכס22
23/03/24 23:48

תודה❤️

נכון, זה בדיוק המצב. לכן אני גם כל כך חסרת אונים:/

Monika.R
27/03/24 19:03

צ'רלי, זה כל כך מדויק! לפעמים מגיעה אהבה, כאילו נוחתת עלינו משום מקום, בלי שום הכנה, בלי "קורס" לפני.. ואז מתמודדים. מי שיש לו מזל, מתמודד יותר בקלות. מי שאין לו, עובר יסורי נפש קשים מאוד שיכולים רק להפיל אותו עוד יותר ממה שהיה לפני. 

דובי-חמוד
23/03/24 22:50

כתבת ממש יפה את אחת מהדילמות הרגישות והפגיעות ביותר שקיימות. העולם הוא כזה... האדם הכי אהוב יכול גם הכי לפגוע וזה מפחיד אין דברים כאלה. מתמודד יחד איתך כמה שאפשר

אלכס22
23/03/24 23:50

תודה❤️

אני לא שואפת לפגוע.. הלוואי הייתה לי ההשפעה ההפוכה ויכלתי לרפא את הכאב שלי וגם של אלו שאני אוהבת..

דובי-חמוד
24/03/24 0:01

התכוונתי שאפשר להיפגע בעיקר מאלו הקרובים אלינו ביותר, חלילה לא שאת פוגעת אלא שזה מפחיד להתקרב ולהיפגע. מקווה איתך ביחד שתוכלי לרפא את הכאב שבפנים

אלכס22
24/03/24 22:09

נכון, הלוואי.

תודה❤️

ברוזה-
24/03/24 22:06

כתבת כל כך מדוייק 

כאילו הוצאת לי את המילים מהלב 

שהכל כואב אני לא מצליחה לבטא 


 אין בנאדם שלא צריך אהבה ואין בנאדם שלא רוצה אהבה

ואני נמצאת באותו מקום 

שאף אחד לא יתקרב אליו

מצד אחד חסר לי אהבה הכי בסיסית - חיבוק

מצד שני אני לא מסוגלת---זה חוסר אונים מוחלט


אלכס22
24/03/24 22:11

כן.. גם אי אפשר להתנגד לזה..

אני מנסה לחשוב על דרך לאזן, וזה מאד קשה. אבל יודעת שעדיף שאחפש דרך כזו מאשר שאשקע בכאב הזה שגם ככה כאן וגם ככה אין לי הרבה מה לעשות איתו..

מנסה לחשוב מה כן אפשר לעשות, אולי בסוף נמצא בזה נחמה ואור❤️

אתי-גבאי
26/03/24 1:39

כאב מחוסר הרמוניה ואהבה, מעיד על נפש אוהבת, שקשה לה להתמודד עם חוסר באהבה, כאשר אנחנו מאוזנים-אנחנו מוצאים את האהבה בתוכנו, גם אם אין אהבה בחוץ, הענין הוא שרובנו לא מאוזנים לגמרי ומחפשים את האהבה מבחוץ, מחברים/ בן זוג וכו' ולכן קשה לנו, כדאי להתחבר לרעיון שאנחנו אוהבים ואהובים בלי קשר לסובבים אותנו, כי דרכם של קשרים להיות דינמיים, ואם לא נסכים לכאוב רגעים של ירידות ובדידות אז גם לא נחווה ידידות ואהבה

זכרי שכך דרכם של קשרים ומתאי את האהבה בתוכך!!

אלכס22
26/03/24 8:56

אבל מה אם יש אהבה, והיא פשוט מודחקת? כי יש גם כעס ותסכול וחששות..

את צודקת בזה שצריכה להיות לנו אהבה פנימית לפני שאנחנו מחפשים את החיצונית, השאלה שלי היא מה עושים כשאני רואה מישהו אחר שאת אוהבת, סובל המון מחוסר אהבה עצמית? ואז הוא מבצע התנהגויות מרחיקות ואני נפגעת וכועסת וקשה להתקרב...

אתי-גבאי
26/03/24 9:18

אם אלו ההורים שמתנהגים בריחוק, זה באמת כואב ופוגע, ויש דרכים לטפל ולשחרר את הכאבים או לפחות ללמוד להתמודד איתם, 

כי הורים זה משהו שאנחנו לא בוחרים, אנחנו בוחרים איך להתמודד איתם...

אבל את הקשרים הקרובים עם חברים את יכולה לבחור, ותמיד תעדיפי במי שכיף ונעים לך בחברתו.

ישנם קשרים שאנחנו יכולים לבחור!!

 וישנם קשרים שאין לנו בחירה כמו משפחה ועבודה, כאן הרעיון הוא לזכור שאת לא אחראית על כאבם של אחרים, את יכולה לעזור, אם הם מוכנים להעזר דרכך, ואם לא זאת הבחירה שלהם!!

שימי 💖 תמיד-שיש אותך,עם היכולות שלך!

 ויש את האחר עם ההדרך שלו !

ויש ביניכם נפרדות!

כשיש נפרדות וגבולות מה בתחום שלי ומה לא, אז אפשר לפתח קשרים.

בהצלחה!!!

Monika.R
27/03/24 18:58

מזדהה עם כל מילה ומילה. אהבה היא כאב. אין אהבה בלי כאב. כאדם מתמודד עם הפרעות נפשיות, אגיד לך שבמצבים שאנחנו מרגישים קצת יותר טוב, כדאי כן לחפש קשר נכון. זה טבעי לרצות אהבה, טבעי לרצות שמישהו יעריך אותנו ויקבל אותנו כפי שאנחנו. גם לאנשים "רגילים" קשה למצוא אהבה אמיתית שתחזיק לאורך זמן. בטח ובטח לאדם בעל הפרעה נפשית. 

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
30/03/24 13:34

אלכס יקרה, הרגשות שלך כלפי אהבה מעידים בעיקר על הניסיון שיש לך עם הנושא. מי שראתה מגיל צעיר הורים שאינם מתקשרים ואווירה מנוכרת בבית - מסיקה שאהבה היא כואבת ומזיקה. מי שחייתה בקרב הורים אוהבים, מתחבקים, תומכים ושמחים  - תרצה עבור עצמה משהו דומה. אהבה ממש לא חייבת להיות כואבת, היא עשוייה להעשיר את החיים, לתת להם גוון, משמעות, חברות, אנרגיה. באופן אישי קשה לי לראות עולם נטול אהבה - זה עולם קר ועויין. אגב, אהבה איננה חייבת להיות רק זוגית - אהבה יכולה להיות למקצוע, לתחביב, לחברים, לחיות מחמד וכן הלאה. אהבה היא הדלק שמניע לקראת התקרבות. אני יכולה להסכים איתך שכאשר מדובר באהבה רומנטית לפעמים בדרך נכווים, מתוסכלים ויוצאים כואבים עד שמוצאים את האחד או האחת אבל גם הפגיעות האלו הן מסע שלומדים לקבל ולהרחיב את הכלי שהוא אנחנו להכיל חוויות חדשות ואחרות. מה דעתך?