מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהפלאשבקים של חרדה

פלאשבקים של חרדה

21/04/24 6:57
4 תגובות

היי מה נשמע! רציתי רק לשאול אם מישהו מזדהה. אני בעבודה כל היום, אחרכך חוזרת הביתה, מטפלת בדברים ועוברת מאירוע לאירוע לאירוע ( בעבודה זה יכול להיות יום אינטנסיבי עם דרישות של לקוחות, הצעות מחיר, התמודדות עם עובדים ובבית כעס של ילד, הכנת ארוחה, ציונים ומורים, תמיכה נפשית) וכל עוד אני מתפקדת אני במצב תקני, אבל כשאני מתיישבת בשקט, או שוכבת, או יום אחרי, אני מקבלת זכרונות כואבים ומלחיצים מהעבודה, כמו פלאשבק, של אירוע ביום שלי,  רגע אחד- מבט בעיניו של עובד שנראה לי חרדתי - וזה מוגזם ותיאטרלי הופך למשהו שמשחרר בי גלים של חרדה. או טעות קטנה שעשיתי ואני נזכרת בה- זה מופיע מוגזם, כמו קריקטורה. זה מכאיב כמו סכין, ושולח אותי להתקף חרדה קטן. זה יכול להיות רגעים חסרי משמעות כאלה שאני מעניקה להם משמעות יתרה ומעוותת. המקום היחידי שאני שמעתי על דברים כאלה זה בפוסט טראומה או במה שנקרא הלם קרב, ואני חושבת שזה ממש עצוב שהעבודה שלי עושה לי הלם קרב. או יותר נכון, רמת הלחץ שלי מהעבודה שלי עושה לי תסמינים כאלה. אני בלחץ מזה שעובדים שלי עובדים עליי, שאיך שאני מתנהלת בעבודה יגרום לי לאבד את הלקוחות ואת השם ואת הכל, שאני אכנס לחובות, שאני אשאר קטנה עד בינונית, שאני אחלה ולא אוכל לטפל בעסק. אני מרגישה לבד, באובססיות על העבודה, מרגישה שאין לי כלום חוץ ממנה. הילדים כבר גדולים, יש להם חיים משלהם ולאט לאט הם מתרחקים. במקביל, כל הלחץ הזה גורם לי לא להנות מהעבודה. אני מפחדת ללכת לעבודה, אני כל הזמן מרגישה שאני צריכה חופש, אני מרגישה שאני אפשל. החרדה שאבה לי את כל הכיף מהעבודה, ועברתי כבר למנגנון המנעות. אני ממש בתוך ההמנעות, אבל אני אפילו נמושה מדי מכדי להמנע, אז אני מכריחה את עצמי להגיע לעבודה ממילא. ותוך כדי כך אני מנסה למכור את השירותים שלי ולהשיג עבודה. ממש בדיחה. אני כל הזמן בלחץ שרואים את זה מבחוץ, הלקוחות והעובדים, אז אני מנסה להסתיר. שאלתי את בעלי- הוא אמר שזה נראה מבחוץ כאילו משהו לא יושב טוב, כאילו אני לא עוסקת במה שאני אוהבת באמת. אני אומרת- לפחות זה לא נראה כאילו אני משתגעת ורוצה לברוח- שזו החוויה האמיתית. לפחות הצלחתי להסתיר חלק. באמת שאני חושבת- אם אני כל כך אומללה, אולי אני אעשה משהו עם זה. חוץ מלהצטרף לכת, ושמישהו יקח ממני את היכולת לבחור בשביל עצמי, אני לא רואה משהו. :-). זה לא יקרה נשמות.


תגובות

צה-צה
21/04/24 21:11

גם בלהצטרף לכת יש לפעמים בעיות.

אבל אני קצת מבין מה שיש לך.

הייתי מציע לך אולי בתור פיתרון ביניים להצטרף לכת (יהודית מומלץ) אבל לתת לזה זמן קצוב, לא להישאר עם זה לכל החיים

ביצועית
23/04/24 9:40

חחחח!!! 

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
22/04/24 14:57

ביצועית יקרה, נסי לדמיין את עצמך בעוד שנה מהיום? בעוד שנתיים? בעוד שלוש? - האם זה מה שהיית רוצה לעשות? ככה היית רוצה לראות את עצמך גם בעתיד? , אני מניחה שאת מדברת על עבודה שאת נמצאת בה כבר זמן מה  - מתי הופיעו כול החשבות האלו ומה גרם להן?, מצד אחד היה הכי קל להגיד לך "תעזבי" ומצד שני נראה שחשוב להבין מה עובר עלייך והאם מה שקורה לך הוא בהכרח קשור לעבודה - בין המילים את מתארת גם תהליכים אחרים כמו ההתבגרות של הילדים, שחיקה של עומס - אולי בכלל את זקוקה לחופש? . את מתארת תהליך ברור של אנשים שנמצאים במצב של מצוקה  - במהלך היום כאשר עסוקים ומתזזים לרגשות אין מקום ואז כשנחים לרגע הכול צף - ואת צודקת זאת לא התמונה הזאת או האחרת  - זאת התמונה כולה שמשדרת כמו שהבעל שלך אמר שמשהו לא טוב "יושב" עלייך. אז לפני כול הבחלטה הייתי מציעה לך לפנות לטיפול  - לפנות שעה בשבוע ולהשקיע בעצמך. מה דעתך? 

ביצועית
23/04/24 9:54

היי אורית, מודה לך שהגבת לפוסט שלי, כל תגובה שלך זה זהב ומשמעותית בשבילי. רק רוצה לציין  שאני פה בכמוני מאז 2016 וכלום לא השתנה.. :-)))) עוד שנתיים נסגור עשור..ואין ספק שאת דמות נהדרת וחשובה באתר ואני נעזרת בך מאוד וקוראת את התגובות שלך לכל הנשמות האבודות פה.. אני נעזרת מאוד בך ובאתר וזו נחמה גדולה בשבילי בפורמט הזה. אני בטיפול מאז שאני בת 10, בזמנו זה התחיל בגלל חרדת מבחנים ותפקוד לקוי ולחוץ בלימודים. ניסיתי הרבה שיטות, החלפתי הרבה פסיכולוגים, חלקם ליוו אותי שנים. אני חושבת שזה מאוד משעשע לקרוא את הפוסטים שלי מ 2016 ולראות 0 התקדמות. אני מתנחמת בעובדה שהמצב שלי לא משתנה אבל יציב, התפקוד שלי תקין פלוס, אני זוכה לצבור חוויות. איכות החיים שלי, בגלל הבעיה המסוימת שנולדתי איתה, החרדה הזאת, היא לא מאוד גבוהה, ולפעמים אני מרגישה שאני מפספסת הרבה הנאות בחיים. אבל ממזמן כבר הבנתי שאני לא "אתקן את עצמי" וזה האופי שלי. אני חושבת שמה שמאוד עוזר לי פה באתר זה הנירמול של זה.