מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

קרוהן וקוליטיס

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסחדשותעל מה מתלוננים החולים?

על מה מתלוננים החולים?

האגודה לזכויות החולה מפרסמת לראשונה ניתוח של פניות הציבור לאגודה בנושא זכויותיהם


לא מתלוננים לגבי הביטוחים המשלימים (צילום: panthermedia)
לא מתלוננים לגבי הביטוחים המשלימים (צילום: panthermedia)

 

הישראלים מתלוננים על יחס לא הולם של מטפלים, העדר מתן מידע לחולים, בחירת מקום הטיפול וסירוב למימון תרופות על ידי הקופות. על מה לא מתלוננים? הביטוחים המשלימים. כך עולה מניתוח של הפניות שטופלו בשנה החולפת על ידי האגודה לזכויות החולה, המטפלת מידי שנה בכ- 2,000 פניות בנוגע לזכויות חולים.

 

מתוך כלל הפניות לאגודה, 43%, עסקו במימוש זכויות על פי חוק זכויות החולה, 32% נגעו לקופות החולים, 5% נגעו לביטוח לאומי, רק 4% נגעו למשרד הבריאות ו- 16% היו פניות בנושאים אחרים. 

 

מתוך הפניות שנגעו לזכויות על-פי חוק זכויות החולה, 18% היו על יחס לא הולם של מטפלים, 20% היו תלונות אודות היעדר מתן מידע לחולים, 8% היו פניות לגבי סירובים לקבלת רשומות רפואיות או על עלותן ו-2% פניות שקשורות לאפוטרופסות וכדומה. יתר התלונות נגעו לנושאים אחרים כמו הזכות למות בכבוד, יפויי כוח ועוד.

 

מתוך הפניות שעסקו במימוש זכויות בסל הבריאות מקופות החולים, 33% עסקו בבחירת מקום הטיפול, סירוב לטיפול/ אשפוז, בחירת בית חולים וכדומה. 22% עסקו בתרופות (סירובים לספק תרופות לחולים, מידע בנוגע להתוויות וכדומה). סוגיה נוספת שמטרידה את ציבור החולים בהתנהלות הקופות היא ההסעות - 15% מהפניות עסקו בנושא זה. היקף הפניות בנושא ההסעות הביא להקמת וועדה משותפת של האגודה ומד"א לפתרון בעיות של מקרים חריגים. 16% מהפניות שנגעו לקופות החולים עסקו בשיקום.

 

ובאיזה תחום הישראלים לא מתלוננים? מסתבר שכמעט ואין תלונות בנושא השב"ן- הביטוחים המשלימים שהקופות מציעות. באגודה מסבירים כי אחת הסיבות העיקריות לכך היא שבתחום זה הקופות מפרטות מידע מקיף וברור על הזכויות ולכן קל למבוטח המעוניין בכך לברר את זכויותיו. לדבריהם, אין ספק כי אם הקופות ומשרד הבריאות היו דואגים להעניק פירוט שכזה גם לגבי הזכויות בסל הבריאות, היו נמנעות חלק גדול מהפניות בתלונות על הקופות.

 

"לאחרונה אנו עדים למספר מגמות מאוד מעניינות בכל הקשור למימוש זכויות בבריאות" אומרת עדינה מרקס, יו"ר האגודה לזכויות החולה "יותר ויותר פונים אלינו בני משפחה ולא החולים עצמם. הדבר מעיד על כך שהמעורבות של בני המשפחה במימוש הזכויות הרפואיות של יקיריהן גדלה, כאשר המעורבות גדולה יותר בקרב הנשים. בנוסף, לאחרונה אנו מטפלים בפניות רבות של חולים במחלות נפש שפונים אלינו באשר לזכויותיהם בסוגיות של שיקום בקהילה, אשפוז וקבלת תרופות פסיכיאטריות".

 

הנתונים פורסמו לרגל הכינוס השנתי של האגודה, אשר יתקיים ביום חמישי ה- 7 באוקטובר 2010.

 

ניתן לפנות לאגודה לזכויות החולה בכל אחת מהאפשרויות הבאות:

 

כתובת ת.ד. 6623 תל אביב 61066
טל 03-6022934
פקס 03-6021878
מייל info@patients-rights.org
 

 


עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

שמחנו לקרוא את דברי  הגברת מרקס, בנושא מודעות בני המשפחות של החולים לזכויותיהם ומעורבותם להשגת זכויות אלו העולה בהתמדה.

אנו בעמותת כתף חמה מסייעים לבני המשפחות של החולים הכרוניים ליצור תמיכה חברתית, לחזק מנהיגות ולרכוש כלים להתמודדות ועזרה עצמית ומסתייעים רבות בעידכוני הזכויות המופיעים באתרי האגודה לזכויות החולה ובאתרים אחרים.