מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניהשמנהחדשותהדיאטות הטובות ביותר לשנת 2013

הדיאטות הטובות ביותר לשנת 2013

מומחים דירגו את הדיאטות הטובות ביותר. בראש הרשימה: דיאטת DASH


הדיאטות הטובות ביותר (צילום: Shutterstock)
הדיאטות הטובות ביותר (צילום: Shutterstock)

מחפשים את הדיאטה הטובה ביותר לפתוח איתה את השנה החדשה? פאנל מומחים אמריקאים העריך ודירג את הדיאטות הטובות ביותר מבין 29 דיאטות פופולאריות.

 

20 המומחים, בהם רופאים ותזונאים, דירגו כל דיאטה בסולם של 1 עד 5 בשבע קטגוריות: כמה קל להתמיד בדיאטה, ירידה ארוכת טווח וקצרת טווח במשקל, עד כמה הדיאטה מזינה, עד כמה היא בטוחה והיכולת של הדיאטה למנוע או לאזן מחלת לב וסוכרת. הציון הסופי הוא שקלול של הציון בכל הקטגוריות.

 

הדיאטות הטובות ביותר הן:

 

דיאטת DASH (ציון 4.1)

 

דיאטת DASH זוכה זו השנה השלישית במקום הראשון בדירוג. מדובר בגישה תזונתית שפותחה לטיפול ומניעה של יתר לחץ דם, אך נראה שהיא דיאטה טובה מאוד כדיאטה כללית וגם לשליטה בסוכרת ושמירה על בריאות הלב. הדיאטה מעודדת צריכת פירות, ירקות, מוצרי חלב רזים ובשרים רזים והפחתת שומן רווי, בשר אדום ומלח (לתפריט מפורט של דיאטת DASH).

 

דיאטת TLC (ציון 4.0)

 

הדיאטה המכונה "שינוי מרפא באורח חיים" (The Therapeutic Lifestyle Change - TLC) פותחה על-ידי המכון הלאומי לבריאות בארצות הברית. היא מעודדת צריכה גבוהה של מזונות המכילים סידן וסיבים תזונתיים, והפחתה חדה בצריכה של שומן, בעיקר שומן רווי (ממוצרי חלב שמנים, מזונות מטוגנים, בשרים שמנים וכדומה). הדיאטה מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, בעיקר באמצעות הורדת רמות הכולסטרול. מפתחי הדיאטה טוענים כי הקפדה על תזונה זו תוביל לירידה של 8 עד 10 אחוז ברמות ה-LDL המכונה "הכולסטרול הרע" תוך שישה שבועות בלבד.

 

דיאטת Mayo Clinic (ציון 3.9)

 

תוכנית תזונתית שפותחה על-ידי מומחים מהמרכז הרפואי ה-Mayo Clinic בארצות הברית. הדיאטה שמה דגש על הרגלי אכילה נכונים במטרה להפוך אותם להרגלי חיים. התוכנית מכוונת ל-15 הרגלי מפתח – כאלה שצריך להוסיף וכאלה שצריך לזנוח. ניתן לאכול פירות וירקות ללא הגבלה. אין סוג מזון שיש להימנע ממנו לחלוטין. התוכנית מכוונת בעיקר לירידה במשקל.

 

תזונה ים תיכונית (ציון 3.9)

 

תזונה שמתרכזת בדגנים מלאים, אגוזים, בשרים רזים ודגים, שומנים בריאים כמו שמן זית וטחינה, פירות, ירקות ותבלינים. היא אפילו מעודדת שתיית כוס או שתיים של יין ביום. תזונה ים תיכונית נקשרה להפחתת הסיכון למחלות כרוניות רבות בהן מחלות לב, סוכרת וסרטן.

 

שומרי משקל (ציון 3.9)

 

תוכנית מסחרית שמטרתה העיקרית היא ירידה במשקל. התוכנית מדגישה תמיכה קבוצתית, צריכה של הרבה פירות וירקות, הכוונה לבחירות נכונות של מזון ומקום להתענגות מידי פעם על מאכלים אהובים.
במסגרת שומרי המשקל קיימת תוכנית נקודות בה כל מזון מקבל ניקוד בהתאם לתכולתו ועד כמה הגוף יצטרך לעבוד כדי לשרוף אותו. לכל אדם מותאמות מספר הנקודות שהוא יכול לאכול ביום. מזונות שיחזיקו אתכם מלאים במשך הזמן הרבה ביותר "עולים" פחות ממזונות אחרים ומזונות עשירים בערכים תזונתיים "עולים" פחות מאשר קלוריות ריקות. מזונות מעובדים יעלו לכם בהרבה מאוד נקודות בעוד שפירות וירקות לא יעלו לכם נקודות בכלל.

 


לדירוג המלא

הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: