כמוניהשמנהחדשותזה מה שהפחתה של כ-300 קלוריות תעשה לבריאות שלכם

זה מה שהפחתה של כ-300 קלוריות תעשה לבריאות שלכם

ממחקר חדש עולה כי באנשים שמשקלם תקין אפילו צמצום קטן בצריכת הקלוריות היומית מיטיב עם בריאות הלב ומפחית סיכון לסוכרת

מאת אלה הר-נוי
14/07/19
תגובות 0

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

גם אם המשקל שלכם תקין, צמצום קטן בצריכת הקלוריות היומית עשוי להוביל להטבות גדולות לבריאות. כך עולה ממחקר חדש שממצאיו פורסמו בכתב העת המדעי The Lancet Diabetes & Endocrinology.

 

המחקר המבוקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת דיוק נערך בקרב 218 מבוגרים בריאים בגילים 50-21 שמשקלם היה תקין או שהיו עם משקל עודף קל (BMI בין 22 ל-28). 143 מהנבדקים נתבקשו להפחית את צריכת הקלוריות היומיות שלהם ב-25% במשך שנתיים. 75 הנבדקים הנותרים אכלו כרגיל ושימשו כקבוצת ביקורת.

 

צמצום צריכת הקלוריות סייע לשפר את כל הרכיבים של התסמונת המטבולית, וזאת למרות שהנבדקים עמדו ביעד באופן חלקי בלבד. בממוצע ההפחתה הקלורית בקבוצה עמדה על 12% מצריכת הקלוריות היומית (מ-2,467 קלוריות ליום ל-2,170) – כמעט 300 קלוריות.

 

בהשוואה לעלייה במשקל של 0.1 ק"ג בקבוצת הביקורת, בקבוצת הנבדקים שצמצמו את צריכת הקלוריות שלהם הייתה ירידה ממוצעת במשקל של 7.5 ק"ג - מתוך זה 71% היה שומן. הירידה הממוצעת ב-BMI עמדה לאחר שנתיים על 2.6 נקודות.

 

בקרב אלה שצמצמו את צריכת הקלוריות היומית נצפו שיפורים משמעותיים ברמות הכולסטרול ושומנים בדם וברמות של לחץ הדם. גם הרמות של CRP - סמן לדלקתיות שנקשר למחלות לב, סרטן והתדרדרות מנטלית, היו נמוכות יותר בקרב הנבדקים. כמו כן נצפה שיפור ברגישות לאינסולין וברמות הסוכר בדם. השיפורים נצפו במדידות שנערכו לאחר חצי שנה עד שנה ונותרו לאורך כל תקופת המעקב שנמשכה שנתיים.

 

לדברי החוקרים, ההשפעות של צמצום צריכת הקלוריות היומית שנצפו במחקר הן מעל ומעבר להשפעות של הירידה במשקל עצמה.

 

 

Lancet Diabetes Endocrinol 2019; DOI: 10.1016/S2213-8587(19)30151-2.

קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: