מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אוסטאופורוזיס

מנהלי קהילה

פרופ' צופיה איש-שלום
פרופ' צופיה איש-שלום
חברה במועצה לבריאות האישה, פרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון (עד שנת 2014 )  הייתה בין הראשונים, בהערכת הטיפול האנבולי באוסטיאופורוזיס (הורמון פאראתירואיד רקומביננטי, ופרגמנט של הורמון זה). כמו כן בצעה מחקרים רבים בתחום האבחון והטיפול באוסטיאופורוזיס. השתתפה בכתיבת קווים מנחים לטיפול באוסטיאופורוזיס, לטיפול בהורמון גדילה במבוגרים, ולטיפול בסרטן בלוטת התריס בישראל. כתבה מספר פרקים בספרים מקצועיים ועשרות מאמרים מדעיים, בתחום אוסטיאופורוזיס ומחלות עצם. מקבלת מטופלים במרפאתה בבית חולים אלישע, חיפה כמו כן נותנת ייעוציים פרטיים מרחוק בזום או בווטסאפ וידאו. לתיאום תור במרפאה ניתן להתקשר ל-3873*, זימון תור ליעוץ מרחוק ניתן לבצע באמצעות אתר בית חולים אלישע .
ד
ד"ר נירית אבירן ברק
בוגרת לימודי רפואה בטכניון. בשנת 2000 סיימתי התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בילינסון, ובשנת 2006 התמחות בסוכרת ואנדוקרינולוגיה בבית החולים שיבא, תל השומר. כיום עובדת כאנדוקרינולוגית בכירה במכבי שירותי בריאות, במרכז הרפואי נתניה ומטפלת בחולי סוכרת, אוסטאופורוזיס, בלוטת התריס ועוד..נושא האוסטאופורוזיס קרוב מאד לליבי ויש לי מטופלות ומטופלים רבים הסובלים מבעיה זו. במקביל לומדת לימודי רפואה משלימה בשביל הנשמה. מקבלת מטופלים במסגרת מכבי שירותי בריאות בנתניה ובאופן פרטי (החזרים מקופ"ח לאומית וביטוחים פרטיים) בכפר סבא. טלפון לקביעת תור 0733700700 לאתר שלי לחצו כאן
כמוניאוסטאופורוזיסמדריכיםכמה סידן יש בגבינה שלי?

כמה סידן יש בגבינה שלי?

כמה סידן מומלץ לצרוך ביום ואילו מאכלים יספקו לנו את הכמות הרצויה?


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

חלב ומוצריו מהווים את המקור העיקרי והחשוב ביותר לסידן מהתזונה. ארגוני הבריאות ממליצים על צריכה של 3 מנות חלב (ומוצריו) ליום בשל העובדות הבאות:

 

• דיאטה עתירת סידן חשובה בגיל הילדות לבניית מסת עצם מרבית ובתקופת הבגרות לשמירה על מסת העצם ומניעת אוסטיאופורוזיס.

 

• סידן הכרחי לתהליך קרישת הדם, העברת אותות עצביים והתכווצות שרירים.

 

ויטמין D ולקטוז משפרים את ספיגת הסידן (שני אלה נמצאים בחלב ומוצריו).

 

• מחקרים חדשים מראים כי צריכה נאותה של סידן יכולה גם לסייע בשמירה על לחץ דם תקין, בתהליכי הפחתה במשקל ובמניעת סרטן המעי הגס.

 

כמובן שסידן לא נמצא רק בחלב ומוצריו, מקורות נוספים טובים לסידן הם: סרדינים, מוצרי סויה, ברוקולי, כרוב וטחינה.

 

איך לשפר את ספיגת הסידן?

 

צריכה מוגברת של אלכוהול, קפאין, מלח ועישון מגבירים את הפרשת הסידן בשתן. על מנת להגביר את ספיגת הסידן מהמזון מומלץ לחלק את צריכתו לאורך היום. ככל שכמות הסידן הנצרכת בארוחה נמוכה יותר כך שיעור הספיגה עולה.

 

מהי כמות הסידן היומית המומלצת?

 

לילדים עד גיל 3 - 500 מ"ג ליום

 

לילדים בגילי 8-4 - 800 מ"ג ליום

 

לילדים בגילי 18-9 - 1300 מ"ג ליום

 

לאנשים בוגרים עד גיל 50 - 1000 מ"ג ליום

 

ומעל גיל 50 - 1200 מ"ג ליום

 

מומלץ לצרוך 3 מנות לפחות של מוצרי חלב ליום להגעה לכמות הסידן היומית המומלצת.

 

כמה סידן יש בגבינה שלי?

 

כוס חלב – 200 מ"ג

1/2 גביע גבינה לבנה/קוטג' 5% - 125 מ"ג

1/2 גביע גבינה לבנה מועשרת - 200 מ"ג

100 גרם גבינת ריקוטה 5% - 500 מ"ג

100 גרם גבינות מלוחות/צפתיות/מותכות - כ-250 מ"ג

פרוסה אחת של גבינה צהובה - 200 מ"ג

גביע לבן/יוגורט/גיל - 200 מ"ג

100 גרם ברוקולי – 88 מ"ג

כוס כרוב – 48 מ"ג

1/4 כרובית 52 מ"ג

בצל בינוני – 57 מ"ג

100 גרם טופו – 205 מ"ג

כף טחינה גולמית – 64 מ"ג

2 תאנים מיובשות – 75 מ"ג

10 שקדים – 30 מ"ג

חצי קופסאת סרדינים – 158 מ"ג

ביצה – 33 מ"ג

 

חשוב לזכור כי השקדים, האגוזים והטחינה אמנם מכילים סידן, אך גם עשירים מאד בקלוריות ואכילה מרובה מהם עלולה לגרום להשמנה. לעומת זאת, מוצרי החלב מספקים באופן יחסי הרבה סידן במעט קלוריות ומאפשרים צריכה מספקת של סידן יחד עם שמירה על תפריט מאוזן ומשקל תקין.


על מוצרי חלב ותופעות לוואי

 

חלב ומוצריו עומדים כמה שנים במוקד המזונות השנויים במחלוקת: "בריא ומומלץ" גורסים ארגוני הבריאות ומולם עומדים כמה ומטיפים כנגדו. יש לציין כי לא נמצאה עד כה שום הוכחה מדעית הקושרת את החלב לליחה, אסתמה, דלקות אוזניים או אטופיק דרמטיטיס. מחקרים ארוכי טווח על אוכלוסיות גדולות, לא מצאו כל קשר.

 

אלרגיה לחלב היא נדירה והאחוזים באוכלוסיה הבוגרת עומדים על כ-2 אחוזים. לרוב מדובר באלרגיה המופיעה בילדות וחולפת עד גיל שנתיים.

 

רגישות ללקטוז (המרכיב הסוכרי של החלב), שכיחה באוכלוסיה הבוגרת. רגישות זו מתבטאת בנפיחות, גזים ולעיתים שלשולים ותלויה בכמות הלקטוז הנאכלת. מוצרי חלב רבים מכילים כמות קטנה של לקטוז אותם ניתן לשלב בתפריט ולא לסבול מתופעות הלוואי כגון: קוטג', צפתית, בולגרית, גבינה צהובה (גם דלת שומן), יוגורט ביו ועוד.

 

 

*סיגל פרישמן היא מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בבית החולים בילינסון

 

דליתגלי
24/03/23 15:04

שלום, 

כמה סידן יש ב 25 גר (כפרוסה) גבינה צהובה  200 או 150? 


 תודה מראש 

מייטל
27/05/17 13:54

" יש לציין כי לא נמצאה עד כה שום הוכחה מדעית הקושרת את החלב לליחה, אסתמה, דלקות אוזניים או אטופיק דרמטיטיס. מחקרים ארוכי טווח על אוכלוסיות גדולות, לא מצאו כל קשר." אנשים יקרים. שתו לכם בהנאה 2 כוסות חלב לפני השינה מדי יום. אם תוך שבוע אתם לא קמים ומקיאים את נשמתכם כל בוקר, הרי שאתם חייזרים. חצי מהאוכלוסיה רגישה לחלב. הבעיה: זה מוצדק בכתבה על ידי זה שפשוט תצרכו מוצרים דלי לקטוז. האם לא ראוי לשאול מדוע חצי מהאוכלוסיה רגישה ללקטוז? ואולי לקטוז ומוצרי חלב בכלל לא ראויים למאכל אדם? אנחנו מתמכרים לכל סוכר שהוא. סוכר חלב , סוכר חום, סוכר לבן, סוכר פירות. בני אדם אוהבים סוכרים. ולכן אנחנו נאהב ונתמכר לגבינות ולשוקולד אבל זה לא אומר שחלב הוא לא זבל אורגני. והגישה הזו היא בדיוק הבעיה. הגישה שטוענת אולי יש לך קצת רגישות אבל פשוט תקח מוצרים דלי לקטוז.. תקח כדור לקטוז.. תקח משהו אבל תמשיך לצרוך את סוכר החלב שלנו, את כל הקונספט המתועב של חלב הישר מהרפת. עד גיל 20 צרכתי מוצרי חלב בכיף. פסטה שמנת, מילקשייקים, טוסטים, גבינה לבנה ועוד. רק מה בעיה קלה. כל בוקר הייתי מתעוררת עם טונות של ליחה. אבל בגלל ש"עד כה לא נמצאו מחקרים הקושרים חלב לליחה" ובגלל שכולם לפני 18 שנה חשבו שחלב זה בריא, לא הפסקתי ולא חשדתי אפילו בחלב. בגיל 20 קראתי באיזה כתבה נידחת אולי אפילו של טבעונים שיש בעיה של רגישות לחלב. ראיתי שיש לא מעט תגובות בנושא הזה והחלטתי לעשות מעשה. להוריד מוצרי חלב לחודש. זה לא היה קל כי כאמור סוכר חלב זה ממכר. אבל עשיתי זאת. אחרי חודש הנשימה הרגישה קלה להפליא. נ ע ל מ ה לי הליחה. והבנתי, מהי רגישות לחלב. לא היו לי שלשולים אז אבל ההשפעה היתה מטורפת על ההרגשה שלי. הרגשה של כבדות וליאות התחלפה בקלילות ושמחה. מאז אני לא נוגעת במוצרי חלב. אבל הדבר המדהים הוא ה"מחקרים שנעשו" בכדי להוכיח שמוצרי חלב לא גורמים לליחה. כמעט ואין מחקרים. מצאתי מחקר אחד בספרות המדעית האיכותית (peer review jurnal) שבחן את הנושא באופן מדעי. והפלא ובפלא : הם השוו שם צריכת חלב ל"ביקורת" של צריכת סויה. ולא מצאו הבדל בין הליחה מהסויה לליחה של החלב. היו צריכים להשוות למשהו קצת אחר, כי היום מסתבר שגם לחלב סויה, רוב האוכלוסיה שרגישה לחלב פרה, רגישה. לא פלא שלא מצאו הבדל בליחה. אבל אין זה אומר שלא מיוצרת ליחה מחלב. תעשו לעצמכם טובה, עשו את הניסוי שהצעתי לכם. שתו כל יום 2 כוסות חלב פרה לפני השינה. אם הגוף שלכם לא ירצה להקיא ולא ייצר ליחה. אולי באמת יש אנשים שמסוגלים לעכל את הדבר הזה. אבל אם פתאום תתערו ותבינו שהדבר הזה לא מתעכל על ידי הגוף. תעשו לעצמכם טובה (והפעם באמת) ותפסיקו מוצרי חלב לחודש. לא תאמינו איך אכלתם ושתיתם את הלוקשים שמכרו לכם. ואל תתפשרו. לא מעט לקטוז. לא כדורים. פשוט תחיו בלי זה. וסידן??? הצחקתם אותי. יש בשפע.

קלצי
30/10/16 5:00

שלא יעבדו עליכם.
חלב ומוצריו הם מקור לסידן לעגלים ולעגלות ולא לבני אדם.
צריכתם עושה שני דברים:
1.גורמת לבריחת סידן מהעצמות מאחר ויש צורך בניטרול החומציות שהם גורמים לה ומאחר ומכילים חלבון מן החי...הקזאין.
2.גורמת לתזרים מזומנים לחשבונות הבנקים של המחלבות אשר אני מניח עומדים מאחורי כתבה זו.

דר-
08/06/16 20:18

מה עם הורמון הגדילה שנמצא בחלב ? הרי חלב הפרה נוצר מבלוף שבו מרוקנים את החלב מן העטינים ומרמים את הפרה לחשוב שהעגל שלה יונק ואז היא מייצרת גם חלב וגם הורמון גדילה שהעגל יגדל יותר טוב. זה מסביר למה במדינות צורכות חלב (ישראל למשל) , רמת סרטן השד היא 1:8 בעוד שבמדינות שממעיטות בחלב (יפן, הודו) היחס 1:8000 . הפרות מקבלות את הסידן מן הירקות שהן אוכלות והוא המקור המועדף גם לנו .כמו כן חשוב להדגיש שנחוץ שומן כדי שהספיגה תתאפשר (לפחות 3.7% ) ולכן השימוש במוצרים דלי שומן (חלב 1% , 2% יוגורטים 0% שומן,,, לא מספקים את הסחורה

צביקה-קורן
08/06/16 17:56

לא מבין מדוע המתנגדים לחלב כל כך אלימים, משמיצים ומתלהמים?
אולי חסר להם סידן?
ואלי אם יצעקו חזק מספיק אנשים ישתכנעו שהם צודקים...
בורות, קיצוניות ואדיקות יתר לא מובילות לשום מקום

kululu
22/11/15 14:16

חסר משמעות כמה סידן יש במוצרי חלב! מוצרי חלב גורמים לבריחת סידן מן העצם!!!

אלכס
24/05/15 23:51

אני מציע שכל מי שמתיחס ברצינות למחקרים בכל נושא שלא יהיה קודם קריאת המחקר שיבדוק היטב מי מימן את המחקר ואז הוא יקבל תמונה אחרת ושונה מתוצאות המחקר. תוצאות המחקרים הם פונקציה ישירה של הגורם הממן כך לגבי החלב כך לגבי הטבק וכך לגבי כל מחקר שלא יהיה. הרי אינכם מצפים לממן מחקר על שוקולד שבסופו של עינין יתברר שהוא מזיק לבריאות לא היה ולא יהיה כדבר הזה.

אבנר2
20/05/15 17:31

נראה שההמלצה מומנה על ידי תנובה או שטראוס, תפסיקו עם הלחץ הציבורי אנשים מבוגרים וילדים גדולים לא מנצלים את הסידן מהחלב, למה אתם מתעלמים מספיגת הסידן המצויינת מבשר אדום, זה לא מתאים לתזנונאים של תנובה. כמויות הסידן לא רלוונטים מה שכן חשןב זה יכולת הקלחטה והשימוש של הסידן. ולא להתעלם מדחית הלקטוז (סוגר) וחלבון החלב על ידי אחוז נכבד של האנשים לאו דווקא אלרגים.

ענתר
09/05/13 17:37

איך   כותבים מן דבר כזה שאינו מובן לאדם הפשוט?

 

בלי קשר לכסף, תנו לי בבקשה תפריט הגיוני, ליום שבו אוכלים 1200 מ"ג סידן?

אני בניסיון ירידה במשקל, קראתי כבר את ההדרכה ל 1200 מ"ג ולא מבינה איך אפשר לעשות את זה, ולאכול עוד משהו מלבד מוצרי חלב, ולא להשמין מאוד

אני רואה שהשאלה ישנה אבל כותבת אולי תקראי ואולי זה יעזור לאחרות\ים

בגדול זה אפשרי וישנן מגוון אפשרויות ותפריטים זה כמובן תלוי כמה קלוריות את אוכלת כדי לרדת במשקל 1200? יותר? פחות?

לא הבנתי את אוכלת או לא אוכלת מוצרי חלב?

האם יש לך הגבלות נוספות באוכל?

האם את רוצה נפח מזון גדול או מצומצם?

לדגמא:  נפח מצומצם גבינה צהובה 15% פרוסה של 20 גרם תתן לך כ150 מ"ג סידן במחיר של 50 קלוריות (אפשר גם עם פחות אחוזי שומן כמובן)

נפח גדול כרוב סיני ש200 גרם (זה פי 10 כמות!) יתן לך גם כ150 מ"ג סידן במחיר של כ40 קלוריות (כרוב רגיל יתן לך בערך 90 מ"ג)

הספיגה משני המוצרים טובה ולדעתי הכי טוב לגוון אבל זה כמובן תלוי בטעם אישי (או אם צריך או רוצים להמנע מדברים מסוימים)

זו הייתה רק דגמא יש עוד הרבה אפשרויות 

וסתם בשביל החישוב 150 מ"ג כפול 8 =1200 מג סידן

50 כפול 8 = 400 קלוריות שזה רק שליש מתפריט דיאטה של 1200 קלוריות! 

שוב כמובן שאיני ממליצה לבסס תזונה רק על כרוב וגבנ"צ ! החישוב רק נעשה לצרוך הדגמא להראות שזה ממש כן אפשרי 

(אני ממליצה לגוון עם שומשום, שעועית, ברוקולי, סויה, סרדין, תפוז ועוד מאכלים)

גילוי נאות: אני יועצת תזונה לאנשים בריאים ומתאמנים (לא לנשים הרות, מי שיש בעיה רפואית תפנו רק לדיאטנית קלינית )

 

לבזהב
17/06/12 12:50

לפי הכתבה לאנשים מבוגרים זה לא מציאותי להגיע לרמת הסידן המומלצת כי המקור העיקרי זה מוצרי חלב והשאר זה די זניח. ו-3 מנות חלב  זה לא זול.(למה אתם קוראים מנה? הרי צריך לשתות 6!!! כוסות  חלב כדי להגיע לתצרוכת היומית, מה שאומר הוצאה של לפחות 200 ש"ח בחודש!!).

אז נכון אפשר לקחת גם תוספי סידן ולכאורה זה היה צריך להיות פתרון אידיאלי. שותים כוס חלב ועוד 2 כדורים ליום (חפיסה של 100 עולה בסה"כ 45 שקלים) ולכאורה אנחנו מסודרים. אבל כאן באתר בכתבה שכותרתה:

האם תוסף סידן מסכן את הלב?

אז בסוף הכתבה נאמר כך:  אלא הדרך בה תוספי הסידן מעלים את רמות הסידן בדם- היא שככל הנראה משפיעה לרעה על מערכת הלב וכלי הדם. החוקרים שיערו שבניגוד לסידן ממזון שנספג באיטיות, תוסף הסידן מעלה במהירות רבה את רמת הסידן בדם, מה שעלול לגרום לנזק לכלי הדם כמו זה שעושים שומנים.

ובמילים אחרות : אם אתה לא עשיר, אתה בבעיה. כי לתוספים יש סיכונים. ויתכן שהסיכון יותר גרוע מהתוצאות של אם לא נצרוך את הכמות המומלצת. ובכלל מעניין מה עשו בעבר. הרי הם לא ידעו את כל זה,. אבל כמות של 1200 מ"ג סידן ליום מי בכלל הגיע לזה??

עצוב שאנשים חושבים ככה זה לא נכון יש דברים זולים יותר ועם יותר סידן גם מוצרי חלב וגם דברים אחרים מהחי כמו סרדינים וגם מוצרים מהצומח כמו שומשום או כרוב (שכרוב יש לו ספיגה אף טובה מחלב) או סויה (שהספיגה שלה דומה לחלב) למשל התפריט שאני אוכלת הוא בסביבות 300 שקל לחודש לכל האוכל שלי(כולל פינוקים וקפה\תה) ויש בו את כל הויטמינים והמינרלים (תפריט של כ1500-1800 קלוריות, יתכן מעט שוני במחיר לתפריט עם כמות קלוריות שונה אך עדין זה ממש לא צריך להיות יקר מידי 

גילוי נאות: אני יועצת לתזונה (רק לאנשים בריאים, לא לנשים בהריון והנקה)

sher66
04/06/12 15:33

לא מתפלא על הכתבה שיוצרת רושם של המלצה מדעית, לאחר שבאחת הפעמים שנכנסתי לאתר של "כללית"  ראיתי פרסומת של תנובה או מועצת החלב בנושא "3 מוצרי חלב ביום" שנראתה כאילו שזו המלצה של קופ"ח.

 

ללבנה שלום רב,

חלב ומוצריו הם מקור חשוב לחלבון, פחמימות וסידן. אם את אוהבת את חלב ומוצריו ומעכלת אותם טוב- את יכולה לצרוך אותם.

אנשים הרגישים לחלב ומוצריו שלא יכולים לצרוך אותם, חייבים להתייעץ עם דיאטנית במטרה לבנות תפריט בריא שיכלול כמויות נכונות של אבות המזון וסידן ממקורות אחרים.

ל- Amg שלום רב,

הקטע שהבאת הוא פרובוקטיבי וחסר משמעות. תוספי סידן (יחד עם תוספי ויטמין D מורידים סיכון לשברים באוכלוסיית קשישים עם חסר סידן בתזונה, ולא בשום אוכלוסיה אחרת.  צריכה טובה של סידן ושמירה על רמות ויטמין D תקינות הן בסיס לטיפול תרופתי לירידת סיכון לשברים. וגם באנשים המטופלים בתרופות למניעת שברים שיעור ירידה בשברים הוא 50%עד 77% לשברים שונים ובתת -אוכלוסיות שונות. לצערנו אין טיפול  תזונתי או תרופתי שיימנע שברים ב- 100% וב- 100% מטופלים. 

סביר להניח שחלק מאנשים מבוגרים אלו ששבר עצמות האגן נעלו נעלי ספורט לפי המלצות רופאים המטפלים באוסטיאופורוזיס. יתכן גם שחלק נעלו כפכפים, שמעלים סיכון לנפילה ולשבר. לפסול תועלת מצריכת סידן מדברי חלב על סמך עובדה שאנשים אלו שוברו עצמות- כמו להגיד שנעילת נעלי ספורט לא עדיפה על כפכפים.

    עישון פוגע בתאי העצם ומעלה סיכון לשברים. יתכן ורובם מהקשישים אלו לא עישנו. אז לפי ההיגיון שלך ושל כותב המאמר- אין תועלת בהפסקת עישון.

      נראה לי שיש פה בלבול בין שני דברים: בין צריכה יומית של סידן לבין צריכת חלב ומוצריו.

ההמלצה  העכשווית של אנדוקרינולוגים וחוקרים בתחום האוסטיאופורוזיס היא צריכת סידן יומית של 1200 מג ליום ממזון ותוספים יחד. ומי שלא סובל או לא אוהב דברי חלב- תמיד יכול לבנות תפריט (בעזרת דיאטנית) שיכלול כמות סבירה של סידן, לפחות 500-600 מג ליום, ולהשלים עד 1200 מג בעזרת תוסף סידן. זה הכל.

בברכה,

 ד"ר ילנה סיגל

לבנה1
31/05/12 7:35

שמעתי שחלב אינו כל כך בריא כפי שחושבים, ואפילו הוא מזיק. האם זה נכון? האם עדיף על מוצרי חלב במקום חלב עצמו?

תודה

לבנה

gshv
30/05/12 23:08

אתם לא רציניים. זה קשקוש. ידוע לכולם שמוצרי חלב גורמים לבריחת סידן ולדלקתיות וליחה. מי שמנוזל ויש לו ליחה - שינסה להוריד לגמרי מוצרי חלב ויראה איך הכל נעלם. מי משלם לכם על הפירסומים האלה? חוצפה, בשם קופת-חולים, בשם הידע והסמכות להוליך שולל אנשים תמימים.

מיטלדבורין
30/05/12 22:10

ההרצאה הנצפית ביותר בישראל אי פעם עוסקת בדיוק בנושא הזה.

ממליצה לכולם לצפות בלקט שלה:
http://www.youtube.com/watch?v=uF6r_0rBtPA

אל תגידו לא ידענו...

amg
30/05/12 21:20

מספיק לקרוא משפט כמו: "בריא ומומלץ" גורסים ארגוני הבריאות ומולם עומדים כמה ומטיפים כנגדו - כדי להבין מי מושך בחוטים מאחורי הקלעים (לתעשיית החלב יש הרבה שתדלנים וגופים שמקדמים את מטרותיהם, כדוגמת מועצת החלב בארץ). בדיוק עמדתי לכתוב דברים המחזקים את מה שכתב כבר אלכס לפני, כשנתקלתי בכתבה הקצרה והממצה שמופיעה ממש באתר הזה.

הנה קטע מהכתבה:
"שיעור השברים בעצם האגן הגבוה בעולם הוא דווקא בארה"ב. אחריה מובילות ברשימה עוד מדינות משגשגות בעולם המערבי. בכולן צריכת מוצרי חלב היא חלק בלתי מבוטל מהתזונה היומית. בהתחשב בעובדה כי בדיאטה האמריקאית 75% מצריכת הסידן מקורה במוצרי חלב, הדבר מעלה שאלות מהותיות לגבי תפקידם של מוצרי חלב בבריאות העצם."

לקרוא הכל כאן

 

שלום רב,

בהחלט יתכן שתרגישי יותר טוב בהמשך.

אבל גם עשכיו את יכולה לנסות מוצרי חלב מעובדים (למשל , יוגורט), ומוצרים מחלב עזים. חלק מאנשים עם חסר בלאקטוז נהנים ממוצרים אלו ללא בעיות.

ובנוסף- ניתן לבנות  תפריט  ללא דברי חלב שיכלול כמות טובה של סידן ממאכלים אחרים. יתכן ותצטרכי עזרת דיאטנית בבניית תפריט זה.

והדבר האחרון: אם את לא מצליכה להגיע לצריכת סידן סבירה ממזון בלבד- תמיד אפשר להוסיף תוסף סידן בכדור, שיכלול 500-600 מג של סידן זמין.

בברכה,

ד"ר ילנה סיגל 

ladygirl
24/05/12 8:24

אני משתייכת לאלה שפשוט סבלו כאשר אוכלים  מוצרי חלב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אבל מצאתי את הקישור לכתבה הזאת שאומרת שלא חייבים להמשיך להיות רגישים לחלב. זה בהחלט מעניין., ומסקרן אותי לדעת אם יש כאלה שנעזרים בזה כבר..............

ודרך אגב, אתם צריכים לפרסם יותר מתכונים בריאים! smiley

בקהילה הרפואית מקובל לחשוב שתזונה עתירת סידן כמפורט במאמר המקורי הינה מומלצת וחשובה. מקור הסידן אינו רק מוצרי חלב, שוב, כפי שפורט לעיל. עובדות אלו מבוססות על מחקרים רבים ואמינים ברובם המכריע, אשר ככל הידוע לי, לא מומנו ע"י חברת תנובה ו/או טרה.

יש המאמינים שחלב ומוצריו אינם בריאים לאדם, בעיקר בקרב העוסקים ברפואה המשלימה וברפואה הסינית, וגם הם מבססים זאת על מחקרים, שברובם אינם מוכרים לי באופו אישי.

איש באמונתו יחיה. וזכותך המלאה להחליט במי לצדד וכיצד לנהוג. כל טוב

אלכס
22/05/12 0:44

אם מבוגר מעל גיל 50 צריך לצרוך מעל 1200 מ"ג סידן ביום רצוי מאוד שיהיו לו מניות בתנובה או בחברה ליצור מוצרי חלב אחרת. במילים אחרות אדם מעל גיל 50 צריך לצרוך בחודש כ36,000 מ"ג סידן או לאכול 180 גביעי יוגור או לבן או 114 קופסאות סרדינים או 173 כרוביות או 1090 ביצים בכל חודש וחודשו ואז אולי לא ימות מחוסר סידן אבל בטח יעלה במשקל יראה כמו היפופוטם וימות מודף כולסטרול שבץ או מי יודע איזה מחלה אחרת. כל זה בזמן שאנשים מדווחים שחייהם השתנו לחלוטין כאשר הפסיקו לצרוך  חלב ומוצריו הבריאו מהרבה מחלות או ש/הרגשתם השתפרה פלאים, ברור ומובן מאליו שכל המחקרים שמומנו ע"י חברות החלב כמו תנובה שטראוס או טרה דיוחו שכל זה שטויות ואין לדבר אחיזה במציאות והיש מישהו שאכן מתפלא שאלו תוצאות המחקר? גם מחקרים שנערכו במימון חברות הטבק קבעו שצריכת הטבק אינה מזיקה לבריאות מעניין איך הגיעו לזה ??? חחחחחחח.

 

 

 

 

90 קופסאות סרדין של 100 גרם מספיק וזה גם יתן את כל כמות הברזל הנדרשת לגבר וא לאישה מעל גיל הפריון (אישה בגיל הפריון צריכה כפול) ועוד מינרלים וויטמינים וחלבון ואם זה סרדין בשמן אז 300 גרם יתנו לך 600 קלוריות ואם זה במים אז אפילו פחות, בכל אופן 600 קלוריות לגבר בריא שיכול לצורך כ1800-2200 קלוריות ליום זה זניח ואגב גם מאד שמביע סרדינים (גם לאישה עם תפריט של 1500 קלוריות זה משאיר עוד מלא קלוריות לעוד אוכל חוץ מהסרדין) 

עכשיו שיהיה הכי ברור בעולם לא שאני ממליצה לאכול 3 חבילות סרדין ליום יש בזה גם נתרן ובכלל זה נמאס לאכול אותו דבר צריך גיוון

רק רציתי להראות שזה לא משמין 

גם העלות לא נוראית (בעיקר בהתחשב שזה מספק גם המון ברזל, אבץ, ויטמין די ועוד ואל רק סידן) לפי 4 שקל לקופסה =360שקל ל90 קופסאות אז לא צריך מניות ועדיף להשקיע באוכל טוב מאשר חטיפים ושטויות וג'אנק פוד

אגב וזה הכי חשוב לומר יש גם דרכים יותר בריאות ומגוונות ואף יותר זולות לצרוך מספיק סידן וכל ערכי התזונה שצריך (התפריט שלי היוא כ300 שקל לכל האוכל)

שלום לך

ישנה בדיקת דם פשוטה לרמת הסידן בדם, אך היא אינה משקפת את מצב הסידן בעצמות ובתאי הגוף השונים.

בדיקת צפיפות עצם באה לבדוק את מצב העצמות והאם יש/אין "בריחת סידן" ועד כמה, אך גם לה אמינות מוגבלת משהו.

וישנן בדיקות נוספות להערכת משק הסידן בגוף, כמו בדיקות איסוף שתן ואחרות..תלוי מה השאלה הנשאלת.

כל טוב

prado10011
21/05/12 14:57

איך ניתן לקבוע האם מבוגר זה או אחר סובל מחוסר סידן בגוף והאם בדיקת דם פשוטה יכולה להעיד אל רמות הסידן בגוף -ועד כמה היא אמינה

תודה פראדו