כמונילחץ דםחדשות‏קינמון מפחית לחץ דם

‏קינמון מפחית לחץ דם

העדויות מתחזקות: מחקר שנערך במרכז הרפואי וולפסון מצא כי קינמון מסייע בהפחתת לחץ דם בחולי סוכרת

מאת אלה הר-נוי
21/06/11
תגובות 2

קינמון: מנה יומית של 1,200 מ''ג יכולה להוריד את לחץ הדם (צילום: Shutterstock)
קינמון: מנה יומית של 1,200 מ''ג יכולה להוריד את לחץ הדם (צילום: Shutterstock)

 

אכילת 1,200 מ"ג קינמון ביום, עשויה לסייע להפחית את לחץ הדם בקרב חולי סוכרת סוג 2. כך עולה ממחקר חדש שנערך במרכז הרפואי וולפסון. המחקר מחזק תוצאות מחקרים נוספים שפורסמו לאחרונה בנושא השפעת הקינמון על לחץ הדם.

 

מחקרים שונים כבר הוכיחו כי אכילת קינמון עשויה לשפר מדדים מטבוליים שונים בקרב חולי סוכרת. יחד עם זאת, מעט מחקרים בדקו את הקשר בין קינמון ומדדים אלה במחקרים אקראיים עם קבוצת ביקורת. ד"ר חוליו וינשטין, מנהל יחידת הסוכרת במרכז הרפואי וולפסון, ערך מחקר כזה בדיוק.

 

המחקר נערך בקרב 59 נחקרים מעל גיל 30 הסובלים מסוכרת מסוג 2, שאינם מקבלים אינסולין. כל המשתתפים עברו בדיקות מקדימות על-ידי רופא ולאחר מכן חולקו לשתי קבוצות באופן אקראי. קבוצה אחת קיבלה בכל יום כמות של 1,200 מ"ג קינמון והקבוצה השנייה קיבלה טיפול-דמה (פלצבו). כעבור 12 שבועות המשתתפים עברו בדיקות לחץ דם, המוגלובין מסוכרר (פרמטר המצביע על איזון הסוכרת במשך 3 החודשים שקדמו ליום הבדיקה), סוכר בצום, פרופיל שומנים בדם (כולסטרול וטריגליצרידים), תפקודי כבד וכליות ובדיקות שתן.

 

תוצאות המחקר הוכיחו כי הוספה של קינמון לתזונה היומית עשויה לשפר את לחץ הדם הסיסטולי בקרב אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2. לחץ הדם הסיסטולי של המשתתפים בקבוצה שטופלה בקינמון ירד מהבדיקה הראשונה ב-3.4 מ"מ כספית בממוצע, עם טווח של עד 11.4 מ"מ כספית. לעומת זאת, בקבוצה שטופלה בפלצבו לחץ הדם הסיסטולי עלה ב-1.9 מ"מ כספית.

 

"בניגוד לציפיות ולדעה הרווחת בקרב רבים, כולל רוקחים ובעלי חנויות למוצרים טבעיים, קינמון לא הוכיח את עצמו כבעל יכולת להוריד את רמות הסוכר בדם, אלא בהורדת לחץ דם בלבד" מוסיף ד"ר וינשטין.

 

מספר מחקרים כבר מצאו קשר בין צריכת קינמון יומית לירידה בערכי לחץ הדם. כך למשל, מחקר דומה שפורסם לפני מספר חודשים בכתב העת Diabetic Medicine מצא כי צריכה יומית של שני גרם קינמון מפחיתה לחץ דם בקרב חולי סוכרת. במחקר זה, בניגוד למחקרו של ד"ר וינשטין, נמצא כי צריכת קינמון מביאה גם לירידה בערכי ההמוגלובין המסוכרר.

 

 

עוד דרכים טבעיות להפחתת לחץ דם

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

ד-ר-דינה-ראלט-PhD
24/02/12 15:45
בניסוי אחר עם מתן 2 גרם קינמון ליום לסוכרתיים, כן הצליחו להראות החוקרים ירידה ברמות הסוכר.
ד-ר-דינה-ראלט-PhD
30/06/11 8:24
אם אתם אוהבים ביוכימיה, הנה מחקר חדש המראה את אחד הערוצים בהם מעכב הקינמון את העליה ברמות הסוכר אחרי הארוחה אצל הסוכרתיים....
אם אתם אוהבים ביוכימיה, הנה מחקר חדש המראה את אחד הערוצים בהם מעכב הקינמון את העליה ברמות הסוכר אחרי הארוחה אצל הסוכרתיים.
קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: