מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

סרוב הקופה לאשר טופס 17 ל MRI צווארי


אודה ליעוץ כיצד לנהוג... אני בן 54
אורטופד מומחה שהלכתי אליו באופן פרטי , המליץ על מס' בדיקות ..כאשר אחת מהן MRI צווארי.
הוא אף הסביר בהמלצתו כי זה חיוני מאחר וככל הנראה קיים משהו שלוחץ על העצב בצוואר
דבר שגורם לכאבים ונימול ( תחושת הרדמות היד ) , ודרך MRI יהיה ניתן לראות זאת.
בתשובה לרופא המשפחה שלי -קופת החולים מכבי - ענתה כי הנוהל לבצע קודם CT ואם זה לא יועיל אז אולי MRI ..
זו תשובה הזויה מבחינתי,
האם הקופה יכולה לבטל על דעת עצמה את המלצות האורטופד המומחה - שהינו בכיר בתחומו ? אם הוא היה רוצה CT היה כותב זאת.
פניתי לפניות הציבור בקופה, והבהרתי שאם אאלץ לעשות זאת על חשבוני , אתבע אותם להחזר הכספי.

אם המלצתו של מומחה היא כלום ושום דבר מבחינת הקופה ,
מה התועלת בהמלצות אלה אם לקופה הזכות לסרב להם ולהותיר אותי כמבוטח בחוסר אונים מוחלט ( אגב אני מבוטח בביטוח המשלים והיקר של הקופה )

אודה מאד להכוונתי כיצד לנהוג והאם באמת שווה להעביר זאת לערכאות שיפוטיות בבית הדין לעבודה.

התודה והערכה מראש...

מאת

matrixx

08/10/21 7:52 תגובה אחרונה10/10/21 9:32







תנאים במוסדות פרטיים לנכים וקשישים.


שמי לאוניד יעקובסון ואני גר כשלוש וחצי שנים במוסד לנכים צעירים בקריית שלום בתל אביב. המוסד הוא בבעלות פרטית, כאשר משרד העבודה והרווחה אחראי על הפיקוח ומשרד הבריאות נותן את הרישיון. שני המשרדים אמורים לבצע בדיקות תקופתיות.

המצב של הדיירים במוסד הוא גרוע ביותר. חסרים הדברים הבסיסים כמו אוכל ראוי למאכל האדם, צוות, ניקיון, תרופות וכו'. היחס של הנהלת המוסד אל הדיירים הוא יחס של זלזול והזנחה. ההנהלה נותנת את ההרגשה שהם עושים לנו טובה בכלל, למרות סכומי הכסף הגבוהים וכל ההטבות הנוספות שחברי ההנהלה מקבלים עבורנו משני המשרדים המוזכרים, וכמעט שום דוור לא מגיע אלינו מכוון שמותר לחברי ההנהלה לעשות מה שבא להם.

אין ספור פעמים כתבתי גם למשרד הבריאות וגם למשרד העבודה והרווחה על המצב במוסד. משרד הבריאות אפילו לא טרחו לענות למכתבים שלי ומשרד הרווחה שלחו כמה פעמים אנשים שניסו לשכנע אותי שהם התייחסו לדברים שלי, למרות שבפועל שום דבר לא ההשתנה.

כמה פעמים בקשתי רשימה מדויקת של כל הדברים שמגיעים לי ולא קבלתי תשובה לא מהעובדות הסוציאליות של המוסד, לא משירות הרווחה של העיריה ולא ממשרד הרווחה....

06/09/21 16:54 תגובה אחרונה12/09/21 11:11


מערכת כמוני

זכותכם לדעת: חשים כי זכויותיכם נפגעו עקב המחלה? מה מעניקות קופות החולים ומתי כדאי לפנות לנציבות קבילות הציבור? זו ההזדמנות שלכם לשאול!


אנו מזמינים אתכם לשאול את ד"ר ועו"ד אסתי בן-חיים, נציבת קבילות הציבור, ביום ב', ה-26.6.17.
נציבות קבילות לחוק ביטוח בריאות הממלכתי הוקמה מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי והחלה את פעילותה בשנת 1997. הנציבות, אשר ממוקמת במשרד הבריאות, מבררת קבילות פרטניות הנוגעות למימוש זכויות לקבלת שירותים רפואיים על פי חוק. לנציבות הקבילות סמכות ייחודית לאכוף את החלטותיה בהתקיים התנאים המפורטים בחוק. הנציבות מדווחת על פעילותה באמצעות דו"חות המפורסמים לציבור באתר האינטרנט של משרד הבריאות. בנציבות מועסקים 12 עורכי דין, עובד בעל תואר שני בסיעוד ו-7 אנשי צוות מנהלי. נציבת הקבילות היא דר' אסתר בן חיים, עורכת דין, בעלת תואר שני במשפטים וכן תארים שני ושלישי בניהול מערכות בריאות.
הנכם מוזמנים להשאיר כבר כעת שאלות בשירשור...

19/06/17 14:26 תגובה אחרונה16/08/21 6:25



הצג עוד

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
רוצים לכתוב בלוג? הצטרפו לקהילת הבלוגרים
"כמוני" מכון גרטנר, בית החולים תל השומר, רמת גן המידע והתכנים באתר "כמוני" נועדו להרחיב את הדעת ולשמש כמידע כללי בלבד. תכנים אלו אינם מהווים חוות דעת או עצה מקצועית, או תחליף להיוועצות ישירה עם איש מקצוע מתאים באשר לטיפול הנדרש