מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

שירה, נשימה ותמורה

14/02/10 7:34
3753 צפיות
אוהבת פילים
אחרי הרבה שנים שלא יכולתי להסתכל בראי ולראות שאני שמנה, התחלתי להרשות לעצמי להרגיש את האהבה שהורעפה עלי מסביב ולאט לאט לאפשר לעצמי להיות אני...כן, בעלת עודף משקל... המעניין שדווקא אז התחלתי לרזות. מאז אני ממליצה לחברי להרשות לעצמם לאהוב את עצמם, זה פותח המון אפשריות חסומות. אז הבנתי גם למה התכוון מייסטר אקהרט כשאמר - ‘God is closer to me than I am to myself’. ניזכרתי בזה כשקראתי את המחקר על הפילים השומעים את חבריהם המתקרבים על פי התנודות הססמיות העוברות באדמה. חוש תחושת הקצב שלהם הוא כפי הנראה מאד מפותח שכן הם יודעים לזהות על פי התנודות אם המתקרבים הם ידידים או אויבים. ועוד מצאו שהם מזהירים את אחיהם מפני דבורים שכן הדבורים יכולים להיכנס לחדק שלהם ולעקוץ אותם מבפנים. את חיבתי לפילים, שכמובן קרתה רק כשהסכמתי לקבל את עצמי כמו שאני, אני זוכרת עוד מהמחקר שהראה שהם יעדיפו ללכת קילומטרים מסביב רק כדי שלא יאלצו לעלות על גבעה או מדרון משופע. זה הצחיק אותי נורא כי בלי להיות מודעת לזה אז, הסתכלתי וראיתי שזאת בדיוק המדיניות שאני נוקטת בה. ודרך אגב לאחרונה נמצא שהם הרבה יותר גמישים ממה שחשבנו, ובפועל הם גם לא רצים, רק מקטינים את שטח מגע כף הרגל עם הקרקע כדי לנוע יותר במהירות (ראו סרטון). גם חשוב להם החופש והיכולת לזוז, את זה רואים מהעובדה שמותם מוקדם בגני חיות. הפילים הם גם בין החיות הבודדות היכולות לזהות את עצמן בראי. ראו עוד מחקר על חוכמתם של הפילים בשימוש בכלים:PLoS ONE, 2011, 6(8): e23251וגם מידע מעניין על יכולתם להבין על איזה מקום אנחנו מצביעים עם אצבע (אפילו קופים לא מבינים). דרך אגב, גם מדובים אפשר ללמוד (ראה למטה). אתם יכולים לנחש שאני אוהבת גם מחקרים על מתאבקי הסומו היפניים... ולאוהבים שמנות הנה צילום של השחקן/צלם ליאונרד נימוי (זוכרים את ספוק מ"מסע בין כוכבים"). מה אפשר ללמוד מדובים? מאמר מעניין של ה- Scientific American על הפיזיולוגיה של הדובים בשנת החורף שלהם, ממנה אפשר ללמוד רבות על תיקון בעיות הבריאות שלנו כמו בעיות לב, השמנה, מחלת כליות או החלמה. הנה עשרה שיעורי רפואה דוביים: 1. בשנת החורף פועם הלב של הדב רק כ-18 פעימות בדקה (כחמישית מקצב פעימות הלב שלנו) ובכל זאת מבנה הלב שלו אינו ניזוק כמו שאצלנו במצבי דופק נמוך. אולי בגלל יצירת חלבון מחליף (N2B) בשריר הלב? 2. חוקרים ממינוסטה הראו כי בשעת הנשימה עולה קצב הלב של הדב בצורה דרמטית (פי 8) וזה כפי הנראה מה שמאפשר לו להפחית דרמטית את קצב הלב בין הנשימות. זה יכול להיות פתרון לסובלים מבעיות קצב לב. 3. למניעת נזק משבץ או התקף לב אפשר להתבונן על אסטרטגית הדב בהפחתת קצב פעילות הרקמות (חלבון HIT). בקצב נמוך יפחת גם הנזק. 4. שמירת רקמות בזמן ניתוח על ידי שימוש בפלסמה של מרמיטה משנת חורף שמעניקה לרקמה יכולת החלמה משופרת. 5. דובי הצפון שלא עוברים שנת חורף, כן עוברים צום כחצי שנה. הם לפעמים מאבדים חצי ממשקל בגופם בתקופת הצום. מעניין שהם אינם נהיים סוכרתיים למרות מצב של עמידות לאינסולין וזה אולי מפני שהם אינם צורכים סוכר בתזונתם. 6. על מחלות כליות. 7. שמירה על בריאות שרירים שאינם זזיםבזמן שנת החורף. 8. אוסטאופורזיס - איך לא לאבד את חוזק העצם בזמן של חוסר תנועה כה ארוך. 9. תכנון הריון ודחייתו. 10. על מחלות כבד ואבני כיס המרה. אם תציצו לקובץ המצורף תראו תמונה שלי כילדה שכמובן חשבתי שאני שמנה נורא, עכשו אני יכולה לחבק אותה... ומתאים לפוסט הזה הקטע מהסרט הדוקומנטרי על אהבת פילה.    

תגובות

eirit
14/02/10 18:01

זה כל כך נכון כמו בספר הסוד.
אבל עדיין כשמרגישים שמנים קשה מאוד להביט בעצמך במראה,ליקנות בגדים,ועל אחת כמה וכמה לאהו ב את עצמך.

תמורה-קייל
14/02/10 22:24

ממש לא טבעי לאהוב את עצמך כשאתה לא נראה לך כמו שצריך...אבל כשזה קורה קשה להבין איך לא היית שם כל כך הרבה שנים. האהבה לא תלויה בגודל.
:-)

שלום לך,
הפוסט מקסים. יש משהו כ"כ אצילי בפילים.אצילי ושלו נראה שטוב להם כמות שהם. בנוסף,כשהם רצים או לא רצים הם כ"כ קלילים

איריס1
02/05/11 8:32

לתמרה בוקר טוב
איזו תמונה חמודה כמו שאת נראית ככה גם בני נראה מרוב שהוא חמוד ומתוק אני פשוט מתה עליו
ולא רוצה לאכזב אותו ולמנוע לחלוטין ממנו את כל הדברים שהוא אוהב לאכול אלא לאט לאט אני מנסה

להסביר לו כדאי לו לאכול פרי אוו אקטימל אוו שתיה מרובה אקווה כי הוא יפנים זאת לאט לאט

אפרת_זיו
14/05/11 16:37
פוסט מרתק ומעולה!
הילדה היפה שבתמונה נראית דווקא די מאושרת, לא הייתי מנחשת שהיא מרגישה שהיא שמנה ולא מרוצה מזה. אולי היא היתה שלמה עם עצמה?

גם אנשים בתרדמת מאבדים ממשקל גופם, אך משיבים אותו מהר מאד (ע"ע פואד) ;-)
שבוע טוב!
תמורה-קייל
20/08/11 19:55

כבר מזמן הראו שהפילים חכמים, עכשו מחקר חדש הראה שהפילים יכולים להזיז מדרגה מרחוק כדי לעזור לעצמם להגיע למזון הנמצא גבוה מהם.
ראו את הסרטון

עוד מאמר על חוכמתם של הפילים, כאן על יכולתם להבין בקלות שהם צריכים לשתף פעולה אם הם רוצים לזכות במזון.

תמונה נהדרת של Joanne Leah המראה כמה כדאי להתשחרר מכבלים...

עוד סרטון על חוכמתם של הפילים וחבריותם...

איתן.15
16/01/18 15:15

סיפור שיקומו המוצלח של איתן ... https://panel.sendmsg.co.il/images/NewSocialPage/social_linkSel.png

תמורה-קייל
13/04/18 18:41

הגודל של הפילים התאפשר בזכות גן מונע סרטן שאצלם

איך שומר הדב על השרירים בשנת החורף הארוכה

תמורה קייל
תמורה קייל
קראתי מחקר על אתרי הכרויות שהראה כי בהעדר תמונה, השיחות יותר לעומק. מעניין אם זה גם נכון לחברויות באתרי בריאות?