מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אורח חיים יותר בריא

לרזות ביום אחד – הכוונה היא לא להפוך ממלאים/ שמנים לרזים ביום אחד, אלא שבמהלך פרק זמן של יום אחד, תתרחש הרזיה. שהיום ארזה קצת.

15/01/15 16:07
1022 צפיות
 

לרזות ביום אחד – הכוונה היא לא להפוך ממלאים/ שמנים לרזים ביום אחד, אלא שבמהלך פרק זמן של יום אחד, תתרחש הרזיה. שהיום ארזה קצת.

שהרי, יום אחד כזה ועוד יום ועוד יום וכו', יתנו בסופו של דבר מראה רזה, גוף רזה.

שהרי, לרזות לוקח זמן של ימים,  חודשים ואף שנים ופרק זמן ארוך כזה מורכב בסופו של דבר מימים שברובם אם לא בכולם, התרחשה הרזיה קטנה שהצטברה בתום תקופה מסוימת להרזיה הרצויה.

אז מה עושים ביום אחד על מנת לרזות בו?

אמנה כאן 7 כללים/ טיפים/ מעשים/ כלים שניתן לנקוט ולהשתמש בהם על מנת שהיום כל מי שמעונין לרזות וישתמש בהם – ירזה.

הקשבה לבטן

על מנת לרזות היום, על הבטן להיות במצב של נוחות. עלינו להמנע מלהרגיש לחץ בבטן.

איך עושים זאת?

כאשר הבטן עסוקה ועובדת בעיכול, לא נכניס עוד אוכל.

כאשר יהיה צורך באוכל, רעב פיזי ברור, צורך באנרגיה – נאכל. נבחר אוכל בריא.

נאכל אותו לאט. תוך כדי האכילה נתבונן בתחושת הבטן.

ברגע שנחוש לחץ קל בבטן – זה יהיה הזמן להפסיק לאכול, גם אם נשאר אוכל. לא נאכל מעבר לנקודה שבה יש קצת לחץ בבטן. המטרה שלנו היא לשמור על בטן ריקה ומשוחררת לאורך כל היום. כשיש רעב אוכלים. ברגע שיש לחץ קל תוך כדי הארוחה – עוצרים, מפסיקים לאכול. מתבוננים לאורך כל היום בתחושת הבטן ושומרים על מצב של תחושת נעים בבטן. זהו כלי מאוד חשוב.

קניות והצטידות

על מנת להמנע מפנייה לג'אנק פוד ואוכל בחוץ שמכיל שמן ומלח ושאר חומרים שיעכבו את ההרזיה, נקנה מצרכים. נקנה פירות וירקות טריים, עלים, אופציה: מעט אגוזים. מים. אופציה: דגנים, קטניות וירקות לבישול.

לכל מקום שנלך, נצטייד וניקח איתנו פירות וירקות טריים, סכין, כף, מים, קופסא של אוכל שנבשל. לכן, יש לבשל גם איזה סיר. כאשר נקנה אוכל בריא ונצטייד בו, אוכל בריא תמיד יהיה זמין בעת צורך ורעב. נוכל לפנות אליו לספק את רעבוננו. נוכל להמנע כך מאכילת אוכל שאינו מתאים להרזייה היום. יהיה לנו קל עם האוכל שלנו, לזהות כשמספיק (תחושת לחץ קטנה בבטן), להפסיק לאכול בנקודה זו ולשמור את האוכל לרעב הבא.

תנועה

על מנת לרזות היום, נזוז. יש לנו דחף טבעי כבני אדם להיות בתנועה, לזוז, להפעיל את השרירים. לנוע.

לכן, נשתדל לזוז. נלך לשעה לחדר כושר. נצא לשעה של הליכה ריצה. נעשה תרגילי כח בבית. ננקה, נסדר, נהיה על הרגליים, נרכב על אופניים, נלך לשיעור יוגה. נלך ברגל במקום ברכב. נרד תחנה קודם. נעלה לאוטובוס בתחנה הבאה. נפגש עם חבר להליכה. נעשה סתם סיבוב בחוץ. נעשה כפיפות בטן בבית ושכיבות סמיכה. נעשה סקווטים בבית ונשתמש במשקוליות לכמה תרגילים. נצא החוצה עם מוזיקה טובה באוזניות ופשוט נלך. אם יתחשק לנו, נרוץ קצת. בעזרת התנועה הזאת, נרזה היום.

מנוחה

כאשר הגוף שלנו יאותת לנו שהוא צריך מנוחה, ננוח. נשב על הכורסא, על הספה או נכנס למיטה. נלך לישון מוקדם או נלך על שנ"צ. גם אם השנ"צ היא בערב. נרפה את השרירים. נרפה את כל הגוף. נשחרר שליטה בנשימה וניתן לגוף לנשום נשימות מלאות מלאות.

פירות וירקות

על מנת לרזות היום, נאכל ארוחות של פירות וירקות טריים. פירות וירקות עשירים ברכיבי תזונה. הם עשירים בסיבים שיתרמו לתחושת שובע. פירות וירקות עשירים במים. כך נספק לעצמנו נוזלים. פירות וירקות, מרוכזים פחות מבחינה קלורית ביחס לנפח שלהם מאשר אוכל מבושל ומעובד. לכן נוכל לשבוע מהר יותר ולצרוך פחות קלוריות. עבור הגוף, ארוחות של פירות וירקות ישמשו ככלי שיעזור לו בעבודת פינוי פסולת עודפת כיוון שהם צורכים מעט אנרגיה לעיכול וכיוון שהם מספקים שפע רכיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע. לכן, בעזרת ארוחות של פירות וירקות, תוך הקשבה לבטן, נוכל לרזות היום.

דוגמאות לארוחות של פירות וירקות:

ארוחת רימונים, ארוחת בננות, ארוחת תמרים, ארוחת אפרסמונים, ארוחת אגסים, ארוחת אנונות.

סלט מ: אבוקדו, עגבניות, חסה, מלפפון, לימון, רימון.

אוכל נוסף מבושל

אם מסיבות מסוימות, ארוחות של פירות וירקות תוך הקשבה לבטן, לא סיפקו אותנו ואנחנו רוצים לאכול משהו אחר, נוכל לבשל סיר של אורז, קינואה, כוסמת, תפוחי אדמה, גזר, בטטה, קשוא, עדשים, חומוס, שעועית, שעועית ירוקה, אפונה, תירס, ברוקולי, כרובית וכו'. כאשר עיקרון הבישול, למען מטרת ההרזיה היום, יהיה בישול ללא מלח וללא שמן. על מנת להוסיף טעם, נוכל להוסיף לימון עם עשבי תיבול קצוצים: בזיליקום, נענע, פטרוזיליה, כוסברה, גבעולי סלרי, בצל ירוק, עירית, רוזמרין, עלי זעתר ושמיר. את האוכל המבושל נאכל בעת רעב פיזי, לאט ותוך הקשבה לבטן על מנת להמנע מתחושת לחץ מעבר ללחץ קטן בבטן.

מים

על מנת לרזות היום, נצטייד לכל מקום במים ונשתה מים. נשתה מים לפני ארוחה, נשתה מים בעת צמא, נשתה מים אם לא נהיה בטוחים אם אנו רעבים וצריכים קלוריות או שסתם צמאים.

 

לסיכום,

על מנת לרזות היום, עלינו להיות קשובים לבטן שלנו. עלינו לאכול בעת רעב ולהמנע מאכילה כשהבטן עסוקה ואין לה צורך בעיכול נוסף. עלינו  להקשיב לבטן בזמן האכילה ולעצור את הכנסת האוכל לפה כאשר מתחילה להיווצר תחושת לחץ קלה וקטנה בבטן. עלינו לקנות פירות וירקות ושאר מצרכים ולהצטייד לכל מקום באוכל שלנו ובמים.

עלינו לבחור בעת רעב פיזי באוכל שלנו ולהפסיק כשמספיק. אנו יכולים לבשל סיר של מזון צמחי שלם ללא שמן ומלח ולאכול ממנו בעת רעב עד נקודת השובע העדינה שהוזכרה והוגדרה לעיל.  עלינו לזוז במהלך היום, סתם לצאת לסיבוב הליכה או ממש לריצה, לעשות כמה תרגילי כח בבית עם משקוליות או עם משקל הגוף או ללכת לשעה לחדר הכושר. עלינו להצטייד במים ולשתות מהם. עלינו לנוח מספיק ולתת לגוף מנוחה כאשר הוא מאותת לנו שיש לו צורך בכך. שימוש בכלים אלה, יתן לנו הרזיה היום.

 

 

 

תגובות

רועי הוטא
רועי הוטא
מאמן אישי לאורח חיים יותר בריא (השגת בריאות וחיטוב), מדריך כושר אישי , www.roeehuta.com