מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החלמה והתחזקות

מאת נטע5
04/06/15 23:51
912 צפיות
מן הסתם עדיין סובלת מכאבים במפשעות ובאגן. כבר נכנעתי וביקשתי מרופא המשפחה הפניה למרפאת כאב. אחרי שעשיתי את כל הבדיקות האפשריות והכל יצא תקין, כשהפיזיותרפיה מקלה רק באופן רגעי וזמני וגם התרגילים שאני מנסה לעשות, בפועל הם רק מחמירים את הכאבים במקום להקל, כנראה שאין ברירה אלא להשלים עם זה שככל הנראה קרה בדיוק מה שחששתי ממנו ואני סובלת מהידבקויות באגן, מחלה שאין דרך לרפא אותה אלא לכל היותר למצוא דרכים להקלה. 

 

אז הפניה כבר יש לי וגם יש לי תור ל-21 ביוני למרפאת הכאב אבל אני מודה שעדיין אני לא לגמרי שלמה עם הפנייה לשם. לא אוהבת להכניס לגוף שלי כל מיני חומרים זרים, אני שואפת לבריאות ולא להכניס לגוף כל מיני רעלים אבל המצב כרגע הוא כזה שאני מתקשה לתפקד, לא עושה ספורט, נאלצת לוותר על פעילות מינית מהנה (נו טוב, בוא נקרא לזה בשמו: נאלצת לוותר על אוננות כי זאת פעולה שגורמת לי כאבים עזים למשך יום שלם לפחות וזה לא שווה את ההנאה הרגעית). 

ובעיקר זה מכניס אותי לדיכאון. 

 

אני מוצאת את עצמי בימים אלה בעיקר נאבקת כדי לא להיכנס לדיכאון בגלל המצב הזה. מדי פעם קורה שאני כן מתייאשת ובוכה אבל במקרים אחרים מנסה לשאוב עידוד והשראה מכל מה שלמדתי עד היום בדרך היוגה. בייחוד מהסדנה שבה הייתי קצת לפני הניתוח שמלמדת איך לנצל כל מיני מצבים קשים בחיים כדי להפוך אותם לאנרגיה מתמירה ולהתחזק מהם. ולראות בכל דבר שקורה בחיים מעין שיעור ולראות מה השיעור הזה מנסה ללמד אותי. 

 

ואני חייבת להודות שבאמת מאז הניתוח ועם כל מה שאני עוברת, באמת שמתי לב שיכולת החמלה שלי כלפי אחרים גדלה. אחרים, הם בני אדם ובעלי חיים כאחד. מי שעוקב אחרי הבלוג הזה מספיק זמן יודע שאני טבעונית (בחודש יולי חוגגת 3 שנות טבעונות) מטעמי מוסר ואידיאולוגיה. איכשהו הסבל שאני עברתי בתקופה של הניתוח ואחריו ממחישים לי את הסבל של בעלי החיים במשקים אף יותר משהרגשתי זאת לפני כן. וגם כשאני שומעת או רואה בני אדם בסיטואציות מסוימות שבהן הם מוגבלים בצורות שונות, אני מרגישה הרבה יותר חמלה אליהם מאשר הייתי מרגישה לפני כן. אולי השיעור הוא באמת ללמוד איך לעזור לאנשים אחרים בדרכי שלי. 

 

ביום ראשון השבוע היה עוד מפגש מדיטציה במרכז ליוגה, בו התארחה בחורה שגם כן עוסקת בתטא הילינג, היא דיבר על הנושא הזה של שיעורים בחיים ושכל נשמה עוברת את השיעורים שלה וכשיש סבל אנחנו צריכים ללמוד את השיעור של הסבל הזה וברגע שנלמד אותו הסבל ייעלם. 

האמת, לי קשה להאמין שכל כך קל לרפא מחלות כרוניות וחשוכות מרפא כמו הידבקויות באגן (למשל) אבל אני כן, יותר מתמיד שואפת למצוא משמעות לחיים כי אחרת אני קרובה מאוד להיכנס לדיכאון וזה בטח לא מה שיעזור לי ולא יוביל אותי לשום מקום חיובי. 

 

וזה מחזיר אותי באמת לרצון לחזור לתרגל מדיטציה. בינתיים זה בגדר רצון. יש לי בבית כבר פינה שמיועדת לכך אפילו שרפרף מיוחד כזה שיושבים עליו בצורה כזאת כמו על הברכיים. עכשיו, כשאני לא יכולה לפשק את הרגליים ולשבת ישיבה משוכלת, היה זמן שניסיתי לשבת על השרפרף הזה וראיתי שזה בסדר ואני יכולה לשבת עליו לפחות זמן מה בלי כאבים. 

 

מה שאני צריכה זה באמת את הרצון והמוטיבציה לתרגל כי בינתיים באופן אוטומטי כשאני קמה בבוקר הדבר הראשון שאני עושה הוא להיכנס לפייסבוק. איכשהו צריכה למצוא דרך כדי לקבל מוטיבציה והשראה לתרגל כל יום כפי שעשיתי בעבר. אולי לקנות ספר מעורר השראה או להירשם לקורס מדיטציה במרכז ליוגה. 

פחות מתחברת לטיפולים פסיכולוגיים "קונוונציונאליים" של דיבורים וחפירות, צריכה משהו יותר רוחני. 

ואולי בכל זאת יש גם תרגול יוגה שיכול לעזור לי, לפחות להקל מעט ואולי למנוע סיבוכים של ההידבקויות. 

מקווה למצוא פתרון ודרך התמודדות. 

תגובות

Dov-c3c4
06/06/15 23:09

היי

כל אחד ואחת עם הכאבים בהם "התברכנו".

מנסיוני במידה ומחפשים מזור באמצעים חיצוניים  תרופות/כימיכלים/עשבים-סמים למיניהם, הסבל לא ימוג.

לנסיוני וטעמי יש להתנהל באורח חיינו כרגיל באופטימיות , ולהשתדל לצרוך מזונות המכונים בריאים.

והכי חשוב בנוסחת התגברות על המכאובים להשתדל לקבל כל יום במאור פנים ולומר לעצמנו לא כואב מאומה.זו לא מזוכיזם!!!!

סבל הכאב יעומם ואפילו יפחת.

מודע לתוכן שרשמתי כיוצא דופן, אך בכך אני מאמין , אך חש כי פתרתי חלק ממגוון הכאבים הפוקדים אותי.

הרבה בריאות וללא מכאובים לכולם.angel

נטע5
07/06/15 8:17

שלום דב,

גם אני לא ממש אוהבת לקחת תרופות ומנסה להמנע מכך ככל הניתן. מצד שני לא תמיד אפשרי להתכחש לכאב ולשקר לעצמי בדר"כ לא עובד.

אני כמובן מאמינה ומכירה בחשיבות של תזונה בריאה ולאחרונה מקפידה עליה יותר ואף מודעת לזה שתזונה לפעמים יכולה גם לשפר מצבים רפואיים אבל לא בטוחה שזה נכון לכל מצב.

אפרת_זיו
07/06/15 11:32

מאד מקווה שתמצאי

אוהבת את הנחישות לא לוותר ולמצוא פתרון

זה לא עניין של מה בכך!

 

לגבי יוגה יש יוגה שיקומית זה כיוון שהייתי בודקת

נטע5
07/06/15 17:25

תודה אפרת.

כנראה שאפנה ליוגה נשית שעובדת על רצפת האגן וכד'. בעיקר צריכה גם למצוא דרכים להרגיע את החרדות והבלבלות.

אפרת_זיו
07/06/15 17:26

מעולה! אני מכירה מישהי שמלמדת אם את במרכז הארץ וזקוקה להמלצה.

נטע5
07/06/15 17:43

תודה. למעשה גם אני מכירה מישהי, אני רק צריכה ליצור איתה קשר ולהפסיק לדחות את זה :)

אפרת_זיו
07/06/15 17:48

אז הנה המחויבות שלך לקוראים - להרים טלפו לקבוע להגיע ולדווח! yes

נטע5
07/06/15 18:17

תודה. במחשבה שנייה אשמח אם תוכלי להמליץ לי על מי שאת מכירה כי עכשיו ניסיתי פעמיים להתקשר למי שאני מכירה ומסתבר שאין אפשרות להשיג אותה. מחכים המון זמן ואז זה מתנתק.

אפרת_זיו
07/06/15 20:00

יש אתר של מורי היוגה בישראל

אפשר לעשות בו חיפוש לפי איזור מגורים

מצד שמאל תוכלי לבחור במורים בעלי הכשרה ספציפית ביוגה נשית/שיקומית

דרגה 3 היא ההכי גבוהה.

נטע5
נטע5