מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החלמה והתחזקות

כמוניבלוגיםהחלמה והתחזקותאחרי הרבה זמן שלא כתבתי

מאת נטע5
01/11/15 8:27
1006 צפיות
לא כתבתי כאן הרבה זמן ובהחלט יש עדכונים חדשים.

לצערי אני עדיין סובלת מכאבים במפשעות. אם כי בכל זאת היו התפתחויות בזמן הזה. אחרי שעברתי מרופא לרופא הגעתי לאורטופד פרטי שהפנה אותי לבדיקת MRI. אחרי שעשיתי את הבדיקה, לפני חודשיים בדיוק, ואחרי שקיבלתי את התוצאות חזרתי לאותו רופא לפני בערך שבועיים ומתברר שרופא המשפחה שלי צדק מלכתחילה כאשר הוא אמר שמדובר בדלקת בגידים.

בכל אופן הוא הפנה אותי שוב לפיזיותרפיה שאתחיל שוב ביום רביעי הקרוב במסגרת הקופה, וכמו כן נתן המלצות נוספות, ליטול איזה תוסף תזונה שנמכר כאבקה (לא זוכרת את שם התוסף), וכן המליץ על ירידה במשקל ועל... שחייה.

כבר כתבתי כאן שמאז שאני סובלת מהדלקת הזאת דווקא היו מקרים שניסיתי לשחות אבל הרגשתי שהשחייה דווקא מגבירה את הכאבים.

יחד עם זאת, אחרי הביקור אצל הרופא וההמלצות שלו החלטתי לתת צ'אנס נוסף לשחייה. אחרי הכל, הוא המליץ גם על ירידה במשקל ובאמת בתקופה הזאת שאני סובלת מהדלקת הזאת, לא עשיתי ספורט בכלל ולכן עליתי הרבה במשקל. ויש לי כבר ניסיון עם דלקות גידים כאלה ומהניסיון שלי אני יודעת שירידה במשקל זה באמת הדבר שהכי עוזר. ואני גם יודעת שכדי לרדת במשקל אני חייבת לעשות ספורט. גם אם אקפיד מאוד על תזונה (שזה דבר חשוב בפני עצמו ואני לרגע לא מזלזלת בזה) בלי פעילות גופנית יגיע השלב שהירידה במשקל תיעצר, מה גם שבכל תהליך של ירידה במשקל צריך לעבוד על פיתוח מסת שריר כדי שהירידה במשקל לא תגרום לאיבוד מסת שריר אלא רק שריפת שומנים.

אז ביום שישי שעבר, לפני קצת יותר משבוע שוב הגעתי לקאנטרי הקרוב לבית שלי, זה שהייתי מנויה בו בשנים האחרונות. שוב שילמתי כניסה חד פעמית כדי לבדוק אם אני מצליחה לשחות בלי שיהיו לי כאבים. להפתעתי לא רק שהצלחתי, אפילו באמת יצאתי מהבריכה בהרגשה טובה יותר משנכנסתי. לאור זאת, ביום ראשון, יומיים אחר כך חידשתי את המנוי לבריכה ומאז שחיתי עוד כ-4 פעמים במהלך השבוע שחלף. גם הפעם היו מקרים שדווקא כן הרגשתי שהכאבים מתגברים אבל היו מקרים אחרים שזה הרגיש לי יותר טוב או שפשוט לא הייתה השפעה לכאן או לכאן. אני מניחה שזה עניין של תשומת לב ושל שחייה נכונה. כך שגם אם קורה שאני מרגישה שהכאבים מתגברים כתוצאה מהשחייה אני מחליטה לא לוותר אלא ללמוד מהניסיון ובכל פעם לשפר את השחייה יותר כך שהיא בסופו של דבר באמת תיטיב איתי.

מה שכן, לגבי המשקל, בשבוע שעבר נפגשתי עם הדיאטנית שלי אחרי הרבה זמן שלא. כשהגעתי אליה הייתי בטוחה שאראה עלייה במשקל (זה היה רק ימים ספורים אחרי שחזרתי לשחות) ולהפתעתי הרבה התברר לי שירדתי 1.6 ק"ג בקצת יותר מחודש! וזה בלי לעשות פעילות גופנית בכלל במהלך אותו חודש וגם אני לא יכולה להגיד שממש שמרתי על תזונה כך שבאמת אין לי מושג איך עשיתי את זה. אבל בכל אופן זה בהחלט מעודד. כי אם ירדתי במשקל בלי לעשות פעילות גופנית בכלל אז עכשיו, כשחזרתי לשחות זה בווודאי יהיה הרבה יותר קל, כמובן גם תוך שאני מתחייבת בפני עצמי עדיין לשמור על תזונה נכונה במקביל ולהמנע מממתקים ושטויות.

עם היוגה לצערי קצת הפסקתי, מניחה שזה כי איכשהו קצת לא התחברתי למורה שהייתי אצלה ובינתיים לא מצאתי מורה אחרת ולצערי עדיין אני לא יכולה לתרגל את היוגה ה"רגילה" שתמיד הייתי מתרגלת. אבל זה באמת חבל, אני מאוד מאמינה בדרך היוגה, דרך שעוזרת ועזרה להרבה אנשים גם במצבים הרבה יותר קשים משלי. מקווה שאצליח למצוא מסגרת שבה אוכל לתרגל את היוגה שמתאימה למצב שלי כרגע.

בכל אופן עד שאחזור ליוגה אני מתחייבת בפני עצמי להתמיד בכל שאר הדברים שהזכרתי: שחייה ותזונה נכונה והחל מהשבוע גם פיזיותרפיה שאני מקווה שהפעם תעזור יותר.

תגובות

Gh7
01/11/15 13:58

בדיוק הבוקר קבלתי מייל המפרט את כל הסיבות לכאבים במפשעה. אם תשאירי לי כתובת מייל אפנה אלייך את המאמר. שבוע טוב.

 

 

אפרת_זיו
01/11/15 14:22

הי נטע באמת תהיתי מה איתך

שמחה שחזרת לכתוב

 

מקווה שהיוגה תסייע לך אני מאמינה גדולה ביוגה ומתרגלת כל שבוע.

נטע5
05/11/15 20:38

תודה לכן. עדיין לא חזרתי ליוגה אבל בהחלט מקווה לחזור לכך בקרוב.

ול-gh7 אשמח לקבל קישור למאמר :)

נטע5
נטע5