מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

יש תקוה! קוראים לה: תיקון התזונה!

כמוניבלוגיםיש תקוה! קוראים לה: תיקון התזונה!איזון כלוסטרול - הטיפול האמיתי

מאת איציק2
05/07/10 13:41
2365 צפיות
 מהו ה"כולסטרול"?
הכולסטרול הינו הינו מרכיב חשוב בקרומי התאים בגוף האדם ואצל כל בע"ח. לכולסטרול שני מקורות:
כולסטרול אנדוגני - המיוצר על ידי הגוף עצמו בתאי הכבד, כ-70% מכמות הכולסטרול בגוף.
כולסטרול אקסוגני - מקורו בתזונה, כ-30% מכמות הכולסטרול בגוף.

הכולסטרול יכול להגיע לכל האיברים רק דרך הדם. הוא אינו מסיס במים, ולכן אינו יכול לנוע בדם באופן עצמאי אלא רק כחלק מקומפלקס שומני גדול, המכונה ליפופרוטאין. קיימים מספר סוגים של ליפופרוטאינים, הנבדלים זה מזה בגודלם, בהרכבם הכימי ובצפיפותם. להלן הסוגים העיקריים:
Low Density Lipoprotein = LDL - בעל צפיפות נמוכה, נע מהכבד אל הרקמות, מכונה "כולסטרול רע".
High Density Lipoprotrin = HDL - בעל צפיפות גבוהה, נע בחזרה אל הכבד, מכונה "כולסטרול טוב".

חשיבות האיזון
פעילות מוגברת של LDL עלולה לגרום ליצירת משקעים של כולסטרול על דפנות כלי הדם, וכך מתפתחת בהדרגה טרשת עורקים, התהליך קרוי אטרוסקלרוזיס (Atherosclerosis). ככל שיותר כולסטרול שוקע על דופן כלי הדם, כך הולך ונעשה צר קוטר כלי הדם, ואספקת הדם העשיר בחמצן פוחתת. מה שמוביל למחלות לב שונות. מסיבות אלה נהוג לכנות את ה-LDL "הכולסטרול הרע", ואילו את ה-HDL, שפעילותו הפוכה ל-LDL, "הכולסטרול הטוב". ככל שהיחס LDL/HDL בדם הינו גבוה יותר, גובר הסיכון לתחלואה במחלות לב וכלי דם.

השיטה הנפוצה לשמירה על איזון
אחד מהגורמים המרכזיים המשפיעים על רמות הכולסטרול בדם הינו התזונה. השיטה הנפוצה לטיפול בהורדת הכולסטרול הרע הינה דיאטה, ובשונה מדיאטה שמטרתה הפחתת משקל, או הרזיה. דיאטה להורדת רמות כולסטרול מתמקדת בעיקר בסוגי המזונות הנכונים שאמורים להרכיב תפריט מזון בריא, ופחות בכמות הקלוריות היומית, למרות, שכאשר מדובר באנשים הסובלים מכולסטרול גבוה וכן מעודף משקל, דיאטה להורדת כולסטרול מיועדת גם להפחתה במשקל וגם להורדת כולסטרול.

דיאטה להפחתת רמות כולסטרול מתמקדת בהגבלת צריכה של מוצרי מזון עתירי כולסטרול - כגון מוצרי מזון מעובדים מן החי ובהם המבורגרים, נקניקיות ונקניקים, מוצרי חלב עתירי שומן, הגבלת צריכת ביצים ובעיקר חלמונים והגבלת צריכת מוצרי מזון המכילים שומני טרנס שצריכתם מעלה את רמות הכולסטרול הרע.

הטיפול האמיתי
אך הנתונים בשטח מצביעים על כך שהשיטה הנ"ל לא תמיד מועילה, מה שמוביל אנשים רבים לתחנה האחרונה לכאורה, ולהתחיל בטיפול תרופתי. הסיבה לכך שאין בדיאטה לבדה כדי לאזן את רמות הכולסטרול, נעוצה בעובדה, שהדיאטה אינה מטפלת בשורש הבעיה מדוע הגוף לא מתמודד בעצמו ומאזן את רמות הכולסטרול, אלא פשוט מנסה לחסוך מהגוף את הצורך להתמודד עמו.

הדברים אמורים גם לגבי הטיפול התרופתי המקובל, שמטרתו היא עיכוב של ייצור הכולסטרול בכבד, בכדי לא להגיע לרמות כולסטרול גבוהות, ושוב במקום לעזור לגוף להתמודד בעצמו, "פותרים" את הבעיה בדרך עקיפה.

בכדי לפתור את הבעיה בשורשה, יש להתמקד במתן עזרה לגוף על מנת שיבצע את העבודה בעצמו, ולכן במקביל לצמצום המזונות העשירים בכולסטרול. יש צורך להתמקד גם בהגברת תהליכי חילוף החומרים של השומנים בגוף ובהוצאת ופריקת רעלים, אותם תהליכים שעם השנים ועליית הגיל מואטים ואינם מבוצעים כהלכה.

בין המזונות שיכולים לסייע לתהליכים אלו ניתן למצוא את חומצת השומן אומגה 3, חומצת שומן חיונית לגוף שתפקידה לשמור על גמישות קרום התאים האחראי על קליטה ופירוק חומרים אל התא והחוצה, ובעידן התזונה המודרני קיים מחסור עצום בחומצה וחוסר איזון בינה לבין חומצת אומגה 6, מה שמוביל לירידה בתפקוד תהליכי חילוף החומרים בתאים, וע"י צריכה של חומצת שומן זו ניתן לתקן ולהחזיר לפעילות תקינה את תהליכי חילוף החומרים בגוף, וממילא גם לאזן את רמות הכולסטרול בגוף.

בנוסף כדאי לשלב עם צריכה של "סיבים תזונתיים" – הסיבים הם מטריקס של מולקולות מאוד מורכבות אשר הגוף אינו יודע לעכל אותם, אולם יש להם פעילות חשובה מאוד ברמת היקשרותם של חומרי תזונה שונים, כגון: מינרלים וויטמינים, כמו"כ הסיבים יודעים לקשור "חומרים רעים" הנמצאים במעי ולמעשה משמשים כ"סבל" לחומרים אלו ואחראיים על הרחקתם מהגוף. ולעניין הכולסטרול הסיבים קושרים אליהם את הכולסטרול ומוציאים אותו מהגוף.

שילוב המיישם הלכה למעשה את הנאמר, עם תוצאות מוכחות בשטח יכול להתבצע ע"י צריכה של "אומגה 3 ALA", מצמח המרווה מרושתת, בשילוב עם משקה הסיבים "”Fiber Must של חברת "מרוולס". לפרטים נוספים בקרו באתר omega3.zapto.org

תגובות

חמודי
06/07/10 13:21

מהיכן כל המידע הזה שאתה שופך כאן ?! למיטב  ידיעתי לא נעשה שום מחקר מדעי או קליני לגבי המוצר שנקרא מרוולס ומופק ממרווה מרושתת.  הפכתי את האינטרנט וכל מה שאני רואה זה התיחסויות כמו שלך שלא מבוססות על שום דבר רציני ומוסמך לפי כמה תגובות שראיתי ברשת זה בכלל הפצת מידע מגמתית של אנשים שמשווקים את המוצר בשיטת שיווק רשתית (פירמידה).
אז צריך להזהר מלהבטיח הבטחות כאלה כאילו המוצר זהז עושה משהו טוב. כי הוא לא, או לפחות זה לא נבדק והוכח מדעית.

איציק2
06/07/10 13:54

 "אז צריך להזהר מלהבטיח הבטחות כאלה כאילו המוצר זהז עושה משהו טוב. כי הוא לא, או לפחות זה לא נבדק והוכח מדעית"'

לחמודי היקר, המוצר המדובר הוא "חומצת השומן אומגה 3" עליה יש אין ספור מחקרים קליניים בקשר לתרומתה העצומה לבריאותנו במגוון תחומים, וכאן מדובר בגילוי של מכון וולקני למקור הכי טוב שיכול להיות לחומצה זו, וכל מי שהתנסה במוצר במשך חודש עד שלושה דיווח על ירידה ב -LDL ואפי' על עליה של ה - HDL.

במקום לבקר, אתה מוזמן לשמוע הרצאות מפרופסור  שמואל אידלשטיין - המדען הראשי של החברה, המתקיימות מס' פעמים בשבוע באולם הכנסים של החברה באור יהודה, ובטוחני שתשנה את דעתך מקצה אל הקצה.

חמודי
06/07/10 16:29

זה בדיוק העניין. על נחיצותה של חומצת אומגה 3 לגוף האדם אין ויכוח. אבל כל (כל!!!) המחקרים על יעילותה של אומגה 3 לאנושות נעשו על אומגה 3 שמקורה בדגי הים  ולא בזו שמקורה בצמח המרווה. אם כבר מהצומח אז נעשו מחקרים אל יעילות אומגה 3 מאצות, שזה בסדר.
ואל תפנה אותי לפרופ' המגוייס מטועם החברה שמנסה לדחוף לנו את המרוולס שהוא בספק - נפלאאאא....

איציק2
06/07/10 18:31

לידיעתך! אומגה 3 הדגי מקורו באומגה 3 ALA צמחית שהדגים אוכלים  ומסנטזים אותה בכבד לשתי סוגים נוספים שהם DHA EPA, ואותו הדבר קורה בגוף האדם, ה-ALA מסונטזת ל-2 הסוגים הנוספים.

כך שכל המחקרים שנעשו על אומגה 3 דגי שהוא: EPA ו DHA תקפים גם על מוצר זה, והמעלה הגדולה שהמקור הוא צמחי (ולהזכירך "מרווה מרושתת" הוא צמח מרפא) ונקי מזיהומים כמו כספית וPCB. מלבד העובדה שאנו מקבלים  גם את חומצת ה-ALA שלה השפעות חיוביות בפני עצמן.

ומי בדיוק "דחף" לך את המוצר? אתה לא מעוניין, לא צריך. לא נגמרו האנשים בעולם שעדיין יכולים להפיק תועלת מהמוצר, ולא חסרים אנשים שפשוט קיבלו את חייהם בחזרה בעקבות צריכה של המוצר.