מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

נותן במגע את הדרך לאיכות החיים שחיפש...

מאת עוז 46
01/08/10 23:26
2492 צפיות
היום פגשתי מישהי שיודעת על מה אני מדבר
מצחיק, אבל כשאומרים לי שיש כאבי גב תחתון, דבר ראשון אני מציץ על מבנה כף הרגל. בבדיקה של כיפוף שתי הבהונות אם הבוהן השנייה ארוכה מהבוהן הראשונה – מבנה שנקרא רגל מורטון, או בפי העם רגל יוונית. במצב זה מבנה הרגל גורם לתנוחת עמידה ודריכה לא נכונה שהיא גורמת לכאבי הגב.
ואם זו אכן הסיבה, לעתים קרובות מספיק פתרון פשוט וזול בצורת מדרסון קטנטן בגודל טבעת, אשר תמורת 20 שקלים בערך יכול לפתור את בעיות הגב שלו אחת ולתמיד. כדי לאמת את האבחנה אני כמובן בודק את הטונוס בשרירי הרגליים, את ה"יבלות" במקומות הנכונים.
מדהים, אבל 25 אחוז מהאוכלוסייה הם בעלי בעיה מבנית ברגל, ולא מודעים להשלכות.
הבעיה נגרמת מחוסר יציבות עקב פיזור לא נכון של המשקל בכף הרגל. אם העמידה מתפזרת בדרך כלל בין 3 נקודות- העקב, הבוהן הראשונה והבוהן החמישית, הרי כאשר הבוהן השנייה ארוכה יותר היא מגיעה ראשונה לקרקע ומפרה את האיזון. וכשנעביר אצבע על האצבע הגדולה בצד החיצוני, נרגיש נוקשות של עור, וגם בבסיס הבוהן כמו עור נוקשה מתחת לאצבע השנייה. ובבסיס הזרת גם נוכל להרגיש באותה נוקשות או חספוס. הדרך הקלה להתמודד עם הבעיה היא להפנות את כפות הרגליים החוצה לשם ייצוב הקרסול. פעולה זו בתורה אומנם מייצבת את הקרסול אך מעמיסה מאד על שרירים רבים בשוק, בירך, בעכוז ובגב תחתון.
הגיע אלי לטיפול זוגי מטופל, אורתפד במקצועו. כששאלתי את הד"ר אם הנעל הישנה שלו שחוקה בצד החיצוני בעוד שבצד הפנימי כמו חדש, אשתו ענתה במקומו : "בטח איך אתה יודע?" ואז נפל האסימון לאותו ד"ר, לא חשבתי על זה... רגל- מורטון קלסית.
בעודי מדבר על בעיות גב תחתון עם ידידתי הנפלאה, שולפת היא שפן מהכובע, "חידוש" מזה כמה שנים טובות, מרחיק בהונות מסיליקון. שגם הוא עולה כעשרים שקלים. ולחובבי ריקודים, יוגה ופעילות אירובית פתרון מושלם לייצב את כף הרגל. והבעיה היחידה איתו ( עם מרחיק הבהונות) - לא לשכוח אותו בגרב, כששולחים אותה (את הגרב) לכביסה.

תגובות

עוז 46
עוז 46
מעסה רפואי בכיר + שיקום וזה האתר שלי <a href=\\\"http://www.gal-holistic.022.co.il\\\" target=\\\"_bla...