מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםפארמה-קיירעשרת הסודות – אורח חיים ותרופות - חלק ג'

עשרת הסודות – אורח חיים ותרופות - חלק ג'

חלקו האחרון של המאמר המעניין על שילוב אורח חיים ותרופות, והפעם, פעילות גופנית, ויטמינים וסוגי מזונות שחשוב לתת עליהם את הדעת כשנוטלים תרופות.

05/08/10 10:21
2127 צפיות
עשרת הסודות – אורח חיים ותרופות - חלק ג'
 7. פעילות גופנית מאוד חשובה לשמירה על טונוס שרירים, סיבולת לב-ריאה, מצב רוח טוב. אבל האם ידעתם כי פעילות גופנית יומיומית מפחיתה משמעותית את שכיחות העצירות? מחקרים מוכיחים כי אנשים המבצעים פעילות גופנית ארובית באופן תדיר, סובלית מעצירות פי 2 פחות מאנשים הלא מבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע.
טיפ: לפני שלוקחים לקסעדין – יוצאים ל ¾ שעה הליכה.

8. ויטמינים, ביניהם ויטמין A, חיוניים למספר תפקידים בגוף, כולל ראיה, התפתחות מערכת עצבים, מערכת החיסונית ומבנה תקין של העור. אנשים רבים נוטלים תוספות של ויטמינים, לעיתים ללא התויה רפואית ברורה. לנשים בהריון, או נשים המתכננות הריון חשוב לזכור כי כמות גדולה של ויטמין A (יותר מ- 10,000 יחידות ביום) מגדילה את הסיכון למומים בעובר.
טיפ: בהריון לא לקחת ויטמינים ללא התיעצות עם רופא או רוקח, בייחוד לא ויטמינים מקבוצת ויטמין A.

9. הרבה פעמים שמעתם מהרופא או מהרוקח – "לקחת את הכדור אחרי האוכל". האם פעם חשבתם או שמעתם אחרי איזה אוכל כדאי לקחת את הכדור? תתפלאו, אבל לגבי מספר תרופות לסוג האוכל יש השפעה משמעותית על יעילות ותופעות הלוואי. למשל – Levodopa (Cinemet) לטיפול במחלת הפרקינסון מושפע מאוד מאוכל עתיר חלבון. אם בבוקר לקחתם את הכדור אחרי כריך עם גבינה לבנה ובערב – לאחר סטייק עסיסי, פעילות התרופה בערב תהיה פחותה מזו של הבוקר. תרופה זו נספגת למחזור הדם ולמוח באמצעות נשאים מיוחדים, אשר בין היתר מעבירים חומצות אמינו – אבני היסוד של חלבונים. כמות גדולה של חלבון בארוחה "מתחרה" על מעבר התרופה לאתר הפעולה וכך מפחיתה את יעילותה.
טיפ: להתייעץ עם רופא או רוקח כיצד סוגי מזון שונים יכולים להשפיע על פעילות של התרופה.

10. לאוהבי הגבינות המיושנות: אם אתם אוהים להתענג על גבינה מיושנת משובחת עם כוס יין, סביר להניח שאינכם סובלים מדכאון קשה. אולם, עבור חלק מתרופות נוגדות דכאון (בייחוד לטיפול בדכאון עמיד), השילוב עם גבינות מיושנות ומספר מאכלים נוספים עלול לגרום למשבר יתר לחץ דם.
טיפ: תמיד לברר האם התענוגות הקטנים של החיים לא מתנגשים עם הטיפול התרופתי.

אם רק טיפ אחד מהעשרה הנ"ל יעזור לכם, אנחנו הצלחנו!

תגובות

פארמה קייר
פארמה קייר
מדי שנה מתים בישראל כ- 1,850 מטופלים בגלל טיפול תרופתי שגוי - בממוצע 5 מקרי מוות ביום. מטופל כרוני הנוטל מספר תרופות באו...