מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הדרך להשלמה עם nmo 

06/07/12 19:26
512 צפיות

ההשלמה

 

היא באה לבקרני לראשונה לפני 12 שנה,אורחת לא קרואה שהגיעה בזמן מאוד לא נוח- בדיוק אחרי לידת ביתי הצעירה.  אף אחד לא ידע מה שמה ומדוע באה,היא נשארה איתי כחודש ,ובקושי הצלחתי להפטר ממנה.גם כשהלכה השאירה אחריה עקבות.היו שאמרו היא עוד עלולה לחזור בתחפושות שונות .  

העדפתי לא לחשוב עליה כלל,אחרי שהסתלקה,אך הידיעה שהיא עלולה לחזור נותרה כצל מאיים  במוחי.לא סיפרתי לאף אחד עליה חוץ ממשפחתי הקרובה שראתה אותה בבואה ועזרה לי להתגבר על הקשיים שהערימה בדרכי.

חיי התנהלו על מי מנוחות לזמן מה, אולם אחרי 3 שנים היא הופיעה שנית ,מחופשת,כך שלא זיהיתי אותה כלל.הפעם הייתה אכזרית יותר,הפילה אותי למשכב והפכה אותי לחסרת אונים.הרופאים גילו לי את שמה סוף סוף,כדי שאכיר אותה בפעם הבאה שתנחת לביקור בלתי צפוי. הפעם נשארה אצלי קצת יותר וכשהלכה הותירה עקבות עמוקים יותר.

.כדי לדעת מה היא עוד מסוגלת לעולל לי ,קראתי    את כל המאמרים האפשריים באינטרנט והרגשתי שידי על העליונה כי אני יודעת בפני מי אני עומדת.   סירבתי להיכנע לגחמותיה והחלטתי שאני לא מכירה בקיומה מתוך הנחה שאם לא תהיה קיימת אצלי בתודעה לא תהייה קיימת כלל.

אחרי 3 שנים הופיעה שוב בדייקנות של שעון שוויצרי, כמו תמיד בחופשת הקיץ כדי שיהיה לי זמן להתמודד איתה.היא הייתה  מחופשת שוב אם כי לא הצליחה להסוות את עצמה כמו בפעם הקודמת.מיד ידעתי שזאת היא והנחתי לה לעשות בי כחפצה.היא האריכה בביקורה הפעם וכשהלכה כבר ידעתי שלעולם לא אצליח להפטר ממנה.

החלטתי לשנות טקטיקה ,אולי אם אודה בקיומה יהיה לי קל יותר להתמודד איתה כשתשוב לבקרני. הדקירות שחשתי  מדי פעם בראשי היו המזכרת התמידית שהשאירה לי כדי שלא אשכח אותה. התחלתי לספר עליה  למעגל אנשים רחב יותר ,הרוב שמעו עליה  אך לא ממש הכירו אותה וכשתיארתי אותה  בפניהם חשו רחמים כלפי . ,לא הייתי זקוקה  לחמלה שלהם ,ככלות הכול היא באה לבקרני פעם ב3 שנים וכשהיא  עוזבת אותי לנפשי אני מצליחה להתאושש ממנה כמעט כליל.  אחרים ידעו לספר על קורבנות נוספים שלה שהתאכזרה אליהם יותר מאשר אלי.חשתי בת מזל שלא התדרדרתי למצב שלהם אך בו בזמן ידעתי שאני עלולה להיות כמוהם כי היא מבקרת  אותי בעקביות , ואכזריותה מתגברת מפעם לפעם.

לא לגמרי למדתי לחיות עם הידיעה שהיא תמיד חוזרת.הכנתי לי לוח מעקבים שיאפשר לי לצפות את הביקור הבא ואולי להתכונן אליו נפשית.אך היא הצליחה  לתעתע בי .אחרי ביקור מאוד לא נעים וארוך,בטרם אצליח להתאושש ממנה,קפצה לביקור שני ,ואחריו שלישי,כשאינה מקפידה על טווח הזמנים הקבוע שלה.

נשארתי עם צלקות עמוקות מביקורים אלו,אמנם מתפקדת באופן נורמאלי לחלוטין,אך כבר לא יודעת למה לצפות.האם תבוא לבקרני בקרוב?ממתי אני צריכה להתחיל לחכות לה ?לספור 3 שנים מאז הביקור הארוך והלא נעים? או שמא 3 שנים מהביקור הקצר והמפתיע האחרון?כך או כך אני מבינה שהיא חזקה ממני,ועלי ללמוד להשלים   עימה ולהפסיק להציב לה מארבים

תגובות