מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםכתיבה מתוקהלטייל בחו"ל ולהנות עם הסוכרת - בהחלט אפשרי!

לטייל בחו"ל ולהנות עם הסוכרת - בהחלט אפשרי!

739 צפיות

 

יצאתי בחיי לכמה וכמה טיולים ארוכים בחו"ל עם הסוכרת. בכל פעם הייתי מטופלת בצורה שונה. לארה"ב טסתי אך ורק עם זריקות, לאוסטרליה טיילתי עם משאבת אינסולין בלבד ובטיול האחרון לאיטליה, אף שילבתי את הסנסור - מד הסוכר הרציף, יחד עם משאבת האינסולין.

טיפול יש את היתרונות והחסרונות שלה. אך לעניות דעתי, הטיול בו שולבה המשאבה עם הסנסור היה המוצלח ביותר מבחינת האיזון.

לסנסור קשיים משלו, שבהם נדון במאמר נפרד. אך כאשר לומדים להשתמש בכלי בצורה נכונה אפשר להפיק ממנו תועלת רבה.

הכנה לטיול מתוק

כאשר מתכוננים לצאת לטיול בחו"ל חשוב להכין רשימה מסודרת של כל הציוד הקשור לסוכרת על מנת לא לשכוח שום דבר. מאד לא נעים להגיע ליעד ולגלות ששכחת את הסטיקים של הגלוקומטר בבית...

כמובן מומלץ בחום לקחת תמיד רזרווה מכל דבר. בכל מקרה יש לחלק את הציוד הקשור לסוכרת בין שני תיקי גב ולזכור כי את התיקים הללו אסור בשום אופן לשלוח בבטן המטוס. האינסולין והציוד הנלווה עלולים לקפוא ולהתקלקל.

על מנת להימנע ממצב לא נעים של התרעת No Delivery מהמשאבה, רצוי מאד לבצע את החלפת סט הצינורית יום לפני הטיסה כדי  לראות שהכל פועל כמו שצריך.

יש לזכור כמובן לשנות את השעון במשאבה במידה וישנם הפרשי שעות בין השעון של מקום הטיול לשעון הארץ. בכל מקרה, גם אם אתם מטופלים במשאבת אינסולין, אל תוותרו על אריזת מזרקי אינסולין ליתר ביטחון! צריך לזכור כי המשאבה היא רק מכשיר אלקטרוני שיכול להתקלקל.

לאחר האריזה והנסיעה לשדה התעופה, מגיע שלב הבידוק הביטחוני המעיק על כולנו ובמיוחד על מי שנושא עימו ציוד רפואי שנראה תמיד חשוד לאנשי הביטחון. לכן תמיד חשוב לקחת גם מכתב באנגלית מרופא הסוכרת המאשר את כל הציוד הנלווה שאתם נושאים עימכם.

עם העלייה למטוס כדאי לכבות את הסנסור. לא תמיד נעים להתחיל "לצפצף" ליד כולם, בוודאי לא בסיטואציה כמו טיסה שמלחיצה אנשים רבים. אני הדלקתי אותו בחזרה רק בעת ההגעה למלון.

איזון תוך כדי תנועה

הטיול באיטליה כלל פעילות גופנית אינטנסיבית והגוף שלי בתגובה לשחרור הורמוני הסטרס – העלה את רמות הסוכר. לקח לי כיומיים להחזיר את רמות הסוכר לאיזון, כל זאת נעשה בעבודה קשה.

קודם כל, הכנסתי את הסנסור לפעולה בצורה הבאה על מנת שרמות הדיוק שלו תהיינה אופטימאליות:

א.      טענתי את המשדר שוב לפני ההדלקה.

ב.      שמרתי על רמות סוכר מאוזנות שעתיים לפני הכיול של הסנסור, זאת ע"י בדיקות מרובות במהלך אותן השעתיים ובהתאם נתתי "תיקונים" מתאימים במשאבה.

עם כל התראה של הסנסור על עלייה וירידה בסוכר, ווידאתי בבדיקת דם בגלוקומטר כי אכן ההתראה נכונה ורק אז טיפלתי במצב בהתאם. חשוב להיעזר בסנסור אך לא לסמוך עליו בעיניים עצומות.

החום הכבד משפיע גם כן על רמות הסוכר, כך שבימים בהם היו שינויים קיצוניים במזג אוויר נוסף על הפעילות הגופנית, הקפדתי לעשות בדיקות דם כל שעה.

ככלל, האינטנסיביות של בדיקות הדם תרמה מאד לשמירה על האיזון בעיקר בגלל השוני באופי הפעילות הגופנית בימי הטיול.

למרות כל ההשתדלות, תמיד מגיעים בשלב כלשהו בטיול לרמות סוכר גבוהות או נמוכות. לכן חשוב להקפיד שתמיד יהיה בתיק משהו מתוק למקרי היפוליגמיה וגם חשוב להיות גמישים בטיול ולדעת את גבולות הגוף. אם צריך לעצור ולנוח – עשו זאת ואל תתביישו. עדיף לעצור לכמה שעות מנוחה ולתת לגוף להתאושש ורק לאחר מכן להמשיך ובאמת להנות מהטיול.

תטיילו ותיהנו מהחיים אך תמיד תקפידו לשמור על האיזון, כי זהו המפתח לחיים ארוכים וטובים!

תגובות