מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

המלחמה בשומן בהמשך לכתבה בערוץ 10 הג...

מאת orit84
10/10/13 9:15
595 צפיות
אכילה רגשית

אכילה רגשית

ככל שהימים עוברים אני לומדת המון על עצמי. בעיקר על התנהגויות. אני למדה מפעם לפעם כמה האכילה בחיינו היא רגשית. רזה שמן זה לא ממש משנה אנו בני האדם ברוב הפעמיים פותרים את הבעיות שלנו במציאות על ידי האוכל.

למשל אתן לכם דוגמאות על מה אני מדברת: קראתי לא מזמן בפורום מנותחי קיצור קיבה שמישהי כתבה: ״יש לי דודא לדיאט קולה״ ידוע כי למנותחים אסור לשתות מוגז אחרי הניתוח. הסיבות לכך הם הרחבת הקיבה. תחושה לא נעימה בקיבה ועוד סיבות כאלה ואחרות המצדיקות את הוצאת המוגז מחיי המנותחים.

קראתי את הודעה וכולם הגיבו לה מדוע לא. היא חזרה וכתבה: ״אם כך אין סכנה לחיי, אז אני יכולה לשתות דייט קולה ובעצם לא יקרה לי כלום״.

עמדתי מול הטקסט שלה וקראתי. בזה הרגע זהיתי מדוע היא רוצה דיאט קולה כשבעצם אוסרים זאת.

ככל הנראה לגברת הזאת יש בחייה כרגע גבול שהיא רוצה לפרוץ אבל היא לא מסוגלת מסיבות כאלה ואחרות. כמובן שזה יכול להיות כל מיני סיבות למשל: רוצה לבגוד, רוצה להתגרש, רוצה לצאת עם מישהו שהסביבה לא נותנת לה. ועוד סיבות כאלה ואחרות.

ברגע שהיא תשתה את הדיאט קולה כשאסור לה אז בעצם היא פורצת גבול.

היא לקחה את הבעיה מהחיים ופותרת אותה בלגימה מהדיאט קולה. אז היא נרגעת לכמה רגעים עד פריצת הגבול הבא שלה. וכל עוד היא לא תפתור את הבעיה האמיתית ככה זה ימשיך בספירלה.

זו רק הייתה דוגמא אחת מיני רבות שאני מזהה לאחרונה בעיקר אצלי בתהליך הפנימי שלי. אבל לא תאמינו אני מזהה לא פחות טוב אצל האחרים.

דוגמא נוספת לא מזמן הייתי בסיטואציה שזיהיתי שגבר נמשך אלי מאוד רק על פי תסמיני ההתנהגות שלו עם האוכל באותו הרגע הוא לא העז לשתף אותי או לומר לי אבל ההתנהגות שלו עם האוכל אמרה לי הכל.

רק אחרי מספר ימים הוא הצליח לספר לי את האמת. ובעצם בכך פתר את זה במציאות.

ברוב המקרים אנחנו בוחרים לא לספר דברים לשמור בבטן תרתי משמע. איך אנחנו ״שומרים בבטן״ אנו אוכלים בסתר או אוכלים בגלוי את הכאב שלנו, השמחה, העצב, או את הבלבול, ובטח ובטח את סערת הרגשות.

גם אם נאכל בסתר יש לי חדשות יגלו שאכלנו בויזואליות שלנו. נסתיר נסתיר אבל זה גלוי בהחלט לעין אנחנו משמינים.

שמתי לב שאני מנסה לפתור את ההתנהגויות האכילה הרגשית שלי אבל הפלא ופלא. מצאתי שאני מתנהלת באותה מידה בפייסבוק.

מחר אספר לכם בפוסט במה דומה ההתנהגות באכילה רגשית לחפירות שלי בפייסבוק הפרטי שלי. ואספר לכם איזה שינויים בחרתי לקחת על עצמי.

תגובות

orit84
orit84