מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רפואת שיניים בלייזר

כמוניבלוגיםרפואת שיניים בלייזרהשתלות שיניים בלייזר - הכירו את השיטה

שתלים דנטליים הם פתרון נפוץ (אך לא גורף) לבעיית שיניים חסרות. השתלים הם למעשה גופים מתכתיים דמויי ברגים המוחדרים ומעוגנים על עצם הלסת, והם אלו המהווים תחליף לשורש של השיניים. אחד היתרונות בשתלים דנטליים הוא שהם לא תלויים בשיניים סמוכות כלל.

11/12/13 8:59
788 צפיות
השתלות שיניים בלייזר - הכירו את השיטה

שתלים דנטליים הם פתרון נפוץ (אך לא גורף) לבעיית שיניים חסרות. השתלים הם למעשה גופים מתכתיים דמויי ברגים המוחדרים ומעוגנים על עצם הלסת, והם אלו המהווים תחליף לשורש של השיניים. אחד היתרונות בשתלים דנטליים הוא שהם לא תלויים בשיניים סמוכות כלל.

המידע מאת מרפאת שיניים בלייזר, ד"ר אמיל ליטבק

בשתלים ניתן להשתמש בשיטות שונות להשלמת השיניים החסרות, בין אם בגשרים, בשיניים תותבות נשלפות או קבועות המורכבות על השתלים. כמו כן, ניתן להשתמש בהם הן לצורך בנייה של שן אחת או לצורך בנייה של כל הלסת העליונה ו/או התחתונה. רוב השתלים הדנטליים עשויים מטיטניום ונראים כמו בורג שמעוגן בתוך עצם הלסת. על מנת ליצור מקום לשתל, מבוצע קידוח מדויק המותאם לגודל הלסת ולגודל השתל.

איך יודעים מי מתאים לשאת שתלים?

חשיפת שתלים לפני ואחרילפני כל התחלת טיפול שבו יבוצע שימוש בשתלים דנטליים, יש לבדוק אם המטופל מתאים לשיטה. לשם כך, יש צורך בשיחה מקדימה עם רופא השיניים, שבה ייפרשו כל היתרונות והחסרונות בשיטה זו, בהתאם למצבו של המטופל. רק לאחר ייעוץ ואם המטופל מתאים לעבור את סדרת הטיפולים, ניתן להתחיל בה.

הטיפול להחדרת השתל ועיגונו בעצם הלסת, מבוצע במרפאת השיניים, בהרדמה מקומית כמובן. משבוצע הקידוח והוכנס לתוכו השתל, הלסת בונה את עצמה מחדש מסביב לשתל ומסתגלת אליו. בלסת התחתונה מדובר בהליך שאורך בין שלושה לארבעה חודשים, ואילו בלסת העליונה אורך ההליך עד חצי שנה. במקרים מסוימים, ניתן לבצע, בשיקול דעת מתאים, גם התקנה של המבנה והכתר מיד לאחר ההשתלה. לאחר ההמתנה, מבוצעת חשיפת השתל באמצעות טיפול שיניים בלייזר שנחשב לפשוט.

האם השיטה מוצלחת?

ניתן לומר כי השתלים הדנטליים עשויים להחזיק מעמד במשך שנים ארוכות, אבל הדבר תלוי בשמירה על היגיינת פה נאותה ובביקורת אצל רופא השיניים. אם לא תשמרו על היגיינת הפה ובעיות שעלולות לצוץ לא יאותרו בזמן, משך החיים של השתלים עלול להתקצר. באופן כללי, הצלחת הטיפול גדולה מאוד וברוב מוחלט של המקרים מדובר בפתרון ארוך טווח לשיקום שיניים חסרות. כמובן שלא ניתן להבטיח פתרון לכל החיים על ידי שתלים, ובמהלך השנים עלולות לצוץ בעיות בשתלים. מעקב על ידי רופא השיניים יסייע להפחית את הבעיות.
 

תגובות

ד
ד"ר אמיל ליטבק
ד"ר אמיל ליטבק - רופא שיניים. עוסק ברפואת שיניים בלייזר ומעניק טיפולי שיניים ללא כאב כתובת המרפאה: ירושלים 3...