מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רפואת שיניים בלייזר

כמוניבלוגיםרפואת שיניים בלייזרטיפול שיניים ללא כאב - לאיזה רופא ניתן להאמין?

טיפול שיניים ללא כאב - לאיזה רופא ניתן להאמין?

אמון בין רופא שיניים למטופליו הוא דבר חשוב מאוד, והוא הבסיס לכל טיפול שיניים מוצלח. לצערי, פעמים רבות מגיעים לאוזניי מקרים שבהם השיקול הכלכלי גובר על האתיקה המקצועית, דבר שאסור שיקרה ברפואה בכלל, וברפואת שיניים בפרט.

07/01/14 11:29
982 צפיות
טיפול שיניים ללא כאב - לאיזה רופא ניתן להאמין?

כדי להדגיש את חשיבות האמון בין הרופא למטופל, הנה מקרה לדוגמא. לפני מספר שנים הגיע למרפאתי מטופל, ולאחר בדיקה הסברתי לו כי הוא זקוק לכתר באחת השיניים, אחרת היא עלולה להישבר. אותו מטופל לא הבין כיצד השן לא נשברה עד היום, וביקש בדיקה חוזרת. בדקתי את פיו שוב, והאבחנה הייתה זהה.

כיצד לבחור רופא שיניים אמין?

לאחר מכן הסביר המטופל כי הוא קיבל מספר חוות דעת, כל אחת מהן טענה למספר אחר של חורים בשיניים שזקוקים לטיפול. בבדיקה שערכתי, לא ראיתי חורים. בדיקה נוספת שלו אצל רופא אחר מצאה שאכן יש צורך בכתר בלבד. אותו מטופל בחר בי בסופו של דבר, ועבר את הטיפול בהצלחה. אם אותו מטופל היה בוחר בטיפול בחורים, הוא היה עובר טיפולים מיותרים.

מניסיוני, מקרים דומים חזרו על עצמם, ולא רק בנוגע לחורים בשיניים. מדי פעם מגיעים אליי מטופלים שהוסבר להם שהם צריכים לעבור ניתוח חניכיים. למיטב זיכרוני, אף אחד מהמטופלים האלו לא היה זקוק לניתוח כלשהו. בעיות שכאלה עלולות להתרחש מדי פעם בפעם, במרפאות שיניים פרטיות ובקופות החולים.

לאיזה רופא להאמין?

כיום קיימת בעיית אמינות גדולה בקרב רופאי השיניים, אבל לצערי, המצב הזה נגרם בגלל רופאי השיניים עצמם. כאשר אני מדבר עם המטופל, אני מנסה להסביר לו את מצבו בצורה המפורטת ביותר, והוא רשאי לשאול שאלות רלוונטיות. חשוב מאוד לוודא שהרופא המטפל מספק לכם הסברים מפורטים על הטיפול ומשיב לכל השאלות שלכם. אם הרופא שלכם לא מספק לכם הסברים מספקים, מומלץ לשקול חוות דעת נוספת.

לרופאי השיניים חובה מקצועית לספק למטופל הסברים מפורטים על האלטרנטיבות הטיפוליות. למשל, כשחסרה שן, אין זה אומר שיש לבצע שתל בלבד. יש להציע למטופל את האפשרויות השונות המתאימות למצבו הספציפי. חשוב לציין כי הבחירה נתונה בידי המטופל, ששומע מהרופא את היתרונות והחסרונות שבכל חלופה. האתיקה המקצועית במקרה הזה, חשובה הרבה יותר מאשר הרווח הכלכלי של רופא השיניים.

 

תגובות

ד
ד"ר אמיל ליטבק
ד"ר אמיל ליטבק - רופא שיניים. עוסק ברפואת שיניים בלייזר ומעניק טיפולי שיניים ללא כאב כתובת המרפאה: ירושלים 3...