מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רפואת שיניים בלייזר

כמוניבלוגיםרפואת שיניים בלייזראיך מתגברים על פחד מפני רופא שיניים? התשובה היא רפואת שיניים בלייזר!

איך מתגברים על פחד מפני רופא שיניים? התשובה היא רפואת שיניים בלייזר!

ביקור אצל רופא השיניים, נחשב בדרך כלל לאחד הדברים הפחות נעימים. רעש המקדח המאיים והרטט שלה במגע עם השיניים, ההרדמה, הדם שלעתים מלווה את הטיפול והטיפולים הפולשניים, הביאו אחוז מסוים מהאוכלוסייה לחרדה מפני רופא שיניים. בשפה המקצועית, פחד זה נקרא "חרדה דנטלית" או "דנטופוביה".

20/01/14 9:42
624 צפיות
איך מתגברים על פחד מפני רופא שיניים? התשובה היא רפואת שיניים בלייזר!
 

ההגדרה המדויקת ל"דנטופוביה" עדיין לא גובשה לגמרי, אך מדובר בפחד של הסובלים ממנה מפני פרוצדורות הקשורות בשיניים. במקרים רבים, הפחד נובע מפרוצדורות הנעשות באמצעות המקדח, בעל ראש לא נעים ורטט, שבמגע עם השיניים מועבר אף לראש. כבר נציין כי רפואת שיניים בלייזר מחליפה את המקדח ותורמת להפחתת החשש. החרדה הדנטלית מובילה אותם להימנעות מביקורים אצל רופא השיניים. לעתים, בקרב הסובלים מחרדה דנטלית, גם מחשבה על ביקור אצל רופא השיניים עלולה להביא לפגיעה בתפקוד היומיומי. הדבר כמובן מהווה הזנחה של השיניים, מצב לא אידאלי בכל מקרה.

איך מתמודדים עם חרדה דנטלית?

הטיפול בחרדה דנטלית בדרך כלל הוא התנהגותי ומשלב בתוכו גם מתן תרופות, כגון כדורים המפחיתים חרדה וגם גז צחוק. עם זאת, לא רק הטיפול האקטיבי למניעת חרדה דנטלית יכול לסייע. אחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם חרדה דנטלית הוא חוויית המטופל אצל רופא השיניים. אדיבותו של הרופא תסייע בוודאי להפחית את החששות המלווים את הביקור במרפאה. אם רופא השיניים אדיב, דואג להרגיע אתכם ומסביר לכם על הטיפול בצורה ידידותית, הדבר יתרום להתגבר על הפחד.

ניתן להתגבר על הפחד מפני טיפולי שיניים במספר צעדים נוספים. הצעד הראשון מתחיל בהבאת המטופל למרפאת השיניים, למרות חוסר רצונו. כשהמטופל יגיע, תבוצע רק בדיקה של חלל הפה ולא יבוצע טיפול. לאחר ששלב זה עובר בהצלחה, ניתן להתקדם לשיחה על טיפולי השיניים המתאימים עבור המטופל. השיחה נועדה להפחית את החששות ולתת למטופל ידיעה על מה שעומד להתרחש. שימו לב כי רופאים שישוחחו איתכם על אפשרויות הטיפול השונות וישתפו אתכם בבחירת הטיפול, הם הרופאים עליהם יש לסמוך.

רגע המבחן האמיתי של הסובלים מחרדה דנטלית הוא טיפול השיניים עצמו. על הרופא לספק לכם מענה לכל השאלות לפני תחילת הטיפול, ולכן כדי להפיג את כל החששות, שאלו את כל השאלות הרלוונטיות שעולות בראשכם. אמצעי נוסף להתמודדות עם חרדה דנטלית הוא טיפול שיניים בלייזר. טכנולוגיית הלייזר מאפשרת ביצוע של כל הטיפולים שמבוצעים על ידי מקדח. הדבר נעשה ללא מגע בשן עצמה ועשוי להקל את חוויית הטיפול אצל המטופלים.

 

תגובות

ד
ד"ר אמיל ליטבק
ד"ר אמיל ליטבק - רופא שיניים. עוסק ברפואת שיניים בלייזר ומעניק טיפולי שיניים ללא כאב כתובת המרפאה: ירושלים 3...