מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החיים על פי דן

כמוניבלוגיםהחיים על פי דןתרופות לסוכרת וסוכר בדם

בבדיקת העמסת סוכר שביצעתי היום התקבלו תוצאות בערכי הנורמה. הדבר אפשר לי להפחית במספר התרופות שאני לוקח ולהתמיד בפעילות גופנית.

מאת Dbz
07/04/14 19:17
586 צפיות
בס"ד

אני חולה סוכרת זה כבר כ-5 שנים וכל אותו זמן לוקח תרופות נגד סוכרת ולהורדת כולסטרול. כמו כן, אני מקפיד מאד על דיאטה ופעילות גופנית.

לפני כחצי שנה יעץ לי הדיאטן שלי להוריד את מספר התרופות שאני לוקח.

בעצה אחת עם רופאת המשפחה הורדתי את הכמות בתרופה "סימבקור" ל-20 מ"ג במקום 40.

לפני כחודש החלטתי (בעצה אחת עם רופאת המשפחה) להימנע מלקיחת גלוקומין. כל זאת, אמרה הרופאה, בתנאי שבסוף החודש אעשה בדיקת העמסת סוכר 75 ג' ואם הבדיקה תצא טוב, כנראה שפעילות גופנית ודיאטה "עושות את העבודה".

הבדיקה נערכה היום בבוקר. היה עלי לצום שמונה שעות לפני הבדיקה. במסגרת הבדיקה נלקח לי דם בשעה היעודה (08:30), ערכי הסוכר בדם עמדו אז על 86 מ"ג/ ד"ל . לאחר מכן היה עלי לשתות 75 ג' של אבקה מתוקה (כדי לדלל את טעמה המתוק של האבקה הבאתי אתי לימון מהבית). במשך שעתיים ישבתי במרפאה עד שנקראתי בפעם השנייה לאחות לערוך בדיקת דם של שעתיים אחרי (לראות איך השפיעה האבקה על מצב הסוכר בדם שלי). התשובה לא איחרה לבוא: ערכי הסוכר בדם ירדו  ל-68 (!) מ"ג/ ד"ל. 

מאז הפסקתי לקחת את התרופה מטאפורמין או כל אחת מאחיותיה הגנריות (גלוקומין, גלוקופאג'). מה שכן: אני עושה פעילות גופנית כל יום (ב"ה ישנן תוצאות גם בירידה במשקל הגוף). המטרה שלי עכשיו היא לשמר את אותו משקל וממשיך בבדיקות דם כל שלושה חודשים 

למותר לציין שלפי כל מה שקראתי על הבדיקה באתר קופת חולים מדובר בערכים נורמליים לחלוטין.

תגובות

Dbz
Dbz
בס\\"ד רווק דתי (כיפה סרוגה), אינטיליגנטי, רגיש, בעל חוש הומור, מתעניין בתחומים רבים.