מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

Live the life you want. The journey

כמוניבלוגיםLive the life you want. The journey אין רע בלי טוב ואין טוב בלי רע ..

לכל דבר יש מחיר ותועלת, בשביל לעלות על הגל צריך לעבור כמה התרסקויות טובות.. אתה מוכן לשלם את המחיר?

מאת ריקי91
22/02/19 21:14
8939 צפיות
אין רע בלי טוב ואין טוב בלי רע ..

קצת רקע עליי..

לא מזמן חזרתי לארץ אחרי שנתיים וחצי של מסע , טיול מטורף הרגשתי צורך לחזור לארץ להתחיל לבנות משהו לקחת אחריות על החיים שלי ולנסות לחיות את החיים שאני רוצה גם בארץ .. ידעתי שיהיו קשיים . כי בארץ נמצאים הפחדים שלי , התבניות שיצרתי, ויש הרבה דברים שהדחקתי ולא רציתי להתמודד מולם והגיע הזמן  וידעתי שהולך להיות קשה , ואני מנסה להזכיר לעצמי שאני מוכנה לשלם את המחיר , הקושי הוא משהו שציפיתי לו.

אחרי שהעתמקתי בכל הקשיים שעברתי בחיים , השריטות , הכאבים , ניסיתי להבין מאיפה הפחדים שלי מגיעים , התקיעות , הטראומות . הרגשתי , כאבתי , פתחתי פצעים שוב ושוב , התמודדתי מול דברים קשים שקרו לי לא באשמתי , אחרי שהאשמתי , שריחמתי על עצמי , שהתחברתי לכאבים שבי , לחולשות שלי , צללתי עמוק . עכשיו הגיע הזמן לעלות קצת על פני הקרקע .. 

עכשיו אני מחליטה להתעמק בכל הדברים הטובים שקרו לי ,אני רוצה להזכר בחוזקות שבי , בתשוקות שלי, רגעים של אושר , של שמחה , צחוקים , רגעים מרגשים , בדברים הטובים שקיבלתי , באנשים שאני אוהבת ולמה , ולהזכר גם מי אני לאנשים אחרים .

יש הרבה דברים טובים. שלא רואים בכלל שמתעמקים בקשיים , לא זוכרים את הדברים הטובים .. פתאום ששמים דגש על הדברים הטובים מגלים שיש הרבה מהם, אולי אפילו יותר מהקשים.. 

הכל עניין של החלטה . דברים טובים ורעים קורים ויקרו כל הזמן אנחנו יכולים לבחור במה להתמקד ומתי. אנחנו מחליטים .. אפילו באופן לא מודע.. אני החלטתי להתעמק בקשים כי רציתי לפתור משהו בעצמי , רציתי לקבל את התקופה הזאת לצלול אל הכאב .. וזה היה לא במודע החלטה לא מודעת.. 

אבל פתאום יש איזה רגע, רגע של חיבור , לאני היותר גבוה , רגע שהשליטה חוזרת אליי , רגע שאתה פתאום רואה את התמונה הגדולה , פתאום הבנתי שאני שבחרתי להרגיש רע.. וברגע הזה אני מחליטה שאני רוצה הפסקה מההרגשה הרעה .. אני רוצה תקופה להתמקד בחוזקות שלי . זה לא אומר שמחשבות רעות לא יחזרו , הם כן . העניין הוא להסתכל על המחשבות האלה ולהנחות אותם  . לצלול כשאני בוחר לצלול (זה בסדר להרגיש רע לפעמים !! ) לדעת לעלות לקרקע לחשב ממצאים , לפרוש כנפיים ולעוף גם קצת ושוב לדעת לנחות..

לא לתת למחשבות שלנו להנחות אותנו ! אנחנו זה לא המחשבות שלנו ! אנחנו יכולים להסתכל על המחשבות מהצד ויש רגעים שהמחשבות קשות תנסו לצאת מתוכן להסתכל מהצד.

שהמחשבות לא ניתנות לשליטה ואתה לא מבין למה אתה חושב על כל הרע הזה  לנסות לבחון את זה מהצד . לנסות לתת למחשבות לעבור .. ( להתעסק במשהו אחר שיכול להעסיק את המוח שלנו יותר חזק כל אחד ושלו אני פשוט הייתי פותחת משחק בפלאפון שדורש כמה שיותר מהירות בשביל שהמוח שלי יחשוב רק במשחק ולא במחשבה לא רצונית.. )

המוח שלנו אינו יכול לחשוב על שתי דברים במקביל לפעמים זה נראה ככה שזה אפשרי אבל זה לא .. נסו אותי.. נסו לדבר בקול רם על משהו אפילו סתם על חפץ ותראו איך כל המחשבה מתפקסת על מה אני רוצה להגיד על אותו פריט ..

בכל מקרה נחזור לנושא .. הבנתי שאם יכולתי לשנות את הדברים הרעים שקרו לי גם כל הדברים הטובים היו משתנים.. אם יכולתי לשנות את כל החסרונות שבי גם כל היתרונות היו משתנים .. 

אין טוב ללא רע , ואין רע ללא טוב . לכל דבר יש מחיר ותועלת ( אם אתה רוצה להפסיק לעשן התועלת היא שאתה עושה טוב לבריאות שלך והמחיר הוא שאתה מפסיק לעשן לעשות פעולה שכביכול עושה לך טוב, אתה לא יכול להפסיק לעשן אבל להמשיך לעשן .. אין רק טוב .. זה המחיר של הבריאות שלך .. אתה מוכן לשלם את המחיר?)

אני רוצה להתגבר על החרדות שלי , לחיות ללא פחד ללקחת אחריות על החיים שלי לשחרר מחסומים שהצטברו , אני יכולה לברוח מזה ולהמשיך להדחיק אבל אני רוצה להתמודד כי אני יודעת שאני יכולה להגיע רחוק .. אבל בשביל להגיע רחוק ולהפיק את המיטב שאני יכולה מעצמי בחיים שלי כמו שאני רוצה אני צריכה לעבור התמודדויות, לצאת מאזור הנוחות גם כשאיזור הנוחות שלי היא כביכול החרדה (מצחיק חחח) לעמוד מול המשפחה שלי , לחזק קשרים שחשוביםשלי בשביל לקבל משהו טוב לחיים אני צריכה לתחזק אותו לקחת אחריות ולעמוד מאחורי מי שאני והרצונות שלי ולא לוותר.. גם זה קשה . היום אני מוכנה לשלם את המחיר!!

אתה תעלה על הגל רק אחרי כמה התרסקויות טובות .. זה המחיר בשביל לעלות על הגל הזה שבחרת..   אתה מוכן לשלם את המחיר?

 

 

תגובות

Shon-
03/12/20 16:09

מדהים כמה את חכמה

לא-אני....
14/12/21 2:10

וואו את באמת מדהימה

ותודה שפתחת לי צוהר למחשבות האלו...

פרפרונית
24/06/22 17:56

כתבת יפה מאוד.. אלה דברים מעולם הCbt והמיינדפולנס וגם הפילוסופיה הסינית. בסופו של דבר אנחנו לא המחשבות שלנו אבל מושפעים מהן כל הזמן. ואם ניתן לנתב אותן למקומות טובים ומחזקים.. מה טוב.. 

❤️

ריקי91
ריקי91
התקפי החרדה שלי התחילו בגיל 25 בשנת 2016 חרדה מוכללת אני מאמינה שזה השם.. ומאז אני כל יום במסע בעקבות החרדה. מודה ע...