מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מתחילים להפסיק לעשן יחד

ליווי ותמיכה דיגיטליים בגמילה מעישון

27/05/19 14:21
2940 צפיות
פרויקט

מחקרים הוכיחו שתמיכה וליווי מקצועי בתהליך הפסקת עישון מעלים בלפחות פי 2 את סיכויי הגמילה בהצלחה – בהשוואה לאנשים שניסו להיגמל לבד וללא כל עזרה.

בסוף השבוע הקרוב יציינו בכל העולם את היום הבינלאומי ללא עישון, ואם את או אתה שוקלים להפסיק לעשן - זו הזדמנות מצויינת להתחיל בתהליך. נרשמים עכשיו ומתחילים בשבוע הבא.

"כמוני" מציגים: פרויקט "מתחילים להפסיק" – תמיכה וליווי דיגיטליים בהפסקת עישון. 

מה מקבלים? להפסיק לעשן זה תהליך, ולא עניין שמבשיל וקורה ביום אחד. מצטרפים לפרויקט ומקבלים מדי יום הודעה המתאימה לכל שלב בתהליך. הודעה חדשה תגיע אליכם בכל יום במשך כחודש מיום התחלת התהליך בשבוע הבא. מנהלי הקהילה והפרויקט – אנשי מקצוע מומחים בתחום גמילה מעישון - יענו, יתנו משוב ועצות, והחברים כמוכם ישתפו וישתתפו, כי עוברים את התהליך הזה יחד. ההרשמה היא אנונימית, ללא תשלום וללא התחייבות.

מי בצוות? מנהלות קהילת גמילה מעישון ב"כמוני": ד"ר יעל בר-זאב - מומחית בבריאות הציבור, יו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל, ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, האוניברסיטה העברית-הדסה, נילי בראון - מטפלת בהתמכרויות, מנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון ומרצה באוניברסיטת בן-גוריון בקורס התמכרויות, ויעל פרנבך – מעשנת לשעבר כבר 8 שנים שיודעת שיש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה.

למה להצטרף? כי להתמכרות לסיגריות מאפיינים פסיכולוגיים ומאפיינים גופניים, וכדי להגיע להחלטה וגם לבצע אותה, כדאי להצטייד בעצות טובות, במידע אמין, מקצועי ונגיש וגם בתמיכה וליווי מקצועיים וחברתיים.

המידע שלנו מגיע ישירות אליכם, תוכלו לקרוא אותו בזמן שמתאים לכם, במקום המתאים לכם, מכל מקום בארץ ובעולם. תהנו מתמיכה קבוצתית ומקצועית, באנונימיות מלאה (לבחירתכם כמובן) ואולי תוכלו גם לתת עצות משלכם ולסייע לאחרים.

איך מצטרפים? לוחצים על כפתור "עקוב אחרי הבלוג" בראש העמוד הזה מתחת לכותרת. לחיצה זו תצרף אתכם לפרויקט והחל משבוע הבא, תקבלו בכל יום הודעה למייל עם קישור, שיוביל אתכם להוראות המתאימות לאותו יום.

מחכים לכם! 

ד"ר יעל בר זאב, נילי בראון, יעל פרנבך וצוות כמוני

 

* אם טרם נרשמתם ל"כמוני" יש להירשם תחילה.

 

(צילום: shutterstock)

 

תגובות

נרשמתם לפרוייקט הייחודי שלנו "מתחילים להפסיק"? נשמח לשמוע ממכם כאן בתגובות. מוזמנים לספר קצת על עצמכם (אבל ממש לא חובה לגלות שום דבר שיזהה אותכם אם אתם רוצים להשאר אנונימיים), ולספר למה החלטתם להפסיק לעשן? או מה הסיבות שגרמו לכם להצטרף לפרוייקט? נשמח לשמוע ממכם

מוג-ו
03/06/19 18:21

אני מעשן לשעבר. כל כך כיף לי לומר את זה. "מעשן לשעבר". כל כך לא מובן מאליו וכל כך משמעותי. הרבה פעמים הייתי "מעשן לשעבר" רוצה לומר שהתחלתי את תהליך הגמילה הרבה מאוד פעמים בעבר ולמרבה הצער ה"לשעבר" הפך ל"עכשיו" בכל המקרים, חוץ מהאחרון. היום, שנה ו10 חודשים אני כבר לא מעשן. הפעם ה"לשעבר" יישאר תמיד. איך אני יודע? הפעם הפנמתי את הלקח מכל הטעויות שעשיתי מהניסיונות הקודמים. כ"כ רציתי להצליח בגמילה שהפעלתי את כל התותחים הכבדים – קראתי את הספר של אלן קאר, הצטרפתי לסדנא של קופ"ח ונטלתי כדורים (צ'מפיקס) נעזרתי המון בקבוצה פה ב"כמוני" ומקבוצות בפייסבוק וקבעתי עם חבר טוב תאריך ששנינו נפסיק לעשן... ו...זה לא עבד. אחרי 8 חודשי הפסקה חזרתי לעשן ☹. שנה אח"כ שאני שונא את העישון שכפיתי על עצמי, עם אותו חבר החלטנו שוב על גמילה. קבענו תאריך רחוק כשבועיים מיום ההחלטה ובשבועיים האלו תרגלתי דמיון מודרך בצורה אינטנסיבית. דמיינתי את עצמי אוכל ארוחה ולא מדליק סיגריה, דמיינתי את עצמי עונה לטלפון ולא מדליק סיגריה, דמיינתי את עצמי הולך לים, יושב על החוף, מזמין בירה קרה בלי סיגריה, דמיינתי את עצמי באירועים משפחתיים שם כולם מעשנים ואני יושב עם כולם ולא מתכבד ולא מדליק סיגריה, דמיינתי את עצמי יוצא עם חברים לפאב או לראות משחק בדירתו של הגרוש מביננו, כולם מעשנים ואני – לא מדליק סיגריה, והכי חזק דמיינתי את עצמי לא מעשן עם האישה! שאני יושב איתה בגינה ולא מעשן איתה. בשלב הזה הגמילה שלי ניזונה משבועיים של דמיון מודרך אינטנסיבי ללא ה"תותחים". התרגול הזה כינס את כל הלקחים מטעויות העבר. כל הזמן אמרתי לעצמי שמניסיוני אני יודע "להפסיק לעשן" אבל איך אני אמשיך להיות לא-מעשן עוד שנה, שנתיים, חמש ועשר שנים וכל חיי לא מעשן? זאת התובנה שברגע שהטמעתי אותה אני יכול לומר בבטחה – הפעם זה זה. אני כבר לא-מעשן. מאותו תאריך שקבענו, 27 לאוגוסט 2017, אני לא מעשן. התובנה פשוטה ובנאלית אבל קשה בצורה אכזרית לשמירה והיא לא לעשן יותר אף פעם! לא כלום! לא שאיפה קטנה ולא ג'וינט אקראי. כלום. לאמונתו של אלן קאר - זה בניקוטין. הניקוטין הוא הסם הממכר ואין לנו לצרוך אותו בשום צורה ושום דרך. אף פעם. כל אחד שהפסיק לעשן מכיר את זה. אתה לא מעשן תקופה, נגיע ארבעה חודשים ואתה די מאושר ושמח שאתה לא מעשן וחושב איך לא עשית את זה קודם, הרי זה היה נורא קל ואז יש אירוע כלשהו – מסיבה, חבר רחוק מגיע לביקור, פיתוי מבן/בת זוג או לאיודעמה, אז אתה אומר "רק סיגריה אחת לזכר הימים האלו, מחר כבר לא נעשן שוב" וזאת הטעות כי אין דבר כזה! ברגע שצרכת את הניקוטין גם אחרי שנים של גמילה המפלצת הקטנה בבטן מתעוררת ומיד דורשת עוד. בהתחלה אתה מוותר לה קצת, אבל רק קצת. נשבעת לעשן רק אחת בשבוע. מהר זה הופך לשתיים בשבוע, לאחת ביום ולפני שחשבת על זה אתה חוזר לקנות חפיסות. באותו תרגול של דמיון מודרך גם הפנמתי שאין לי סביבה סטרילית. לא אוכל להרחיק את הסיגריות מהישג יד כי אשתי, חברי הקרובים והמשפחה – כולם מעשנים. אז החלטתי שאני לא כופה את זה על אף אחד (בטח לא על האישה שברגע שאני מעלה את הנושא הטונים עולים). אני כן מדבר על זה, משתתף ומשתף תחושות וחוויות גם פה וגם בקבוצות אחרות כי מצאתי שזה מאוד עוזר לתהליך. זה מסע הגמילה שלי. קיוויתי אז שאוכל לכתוב לכן גם אחרי שנתיים של גמילה והנה זה פה ועכשיו אני מקווה לכתוב כל שנה למשך שארית חיי על איך אני מעשן לשעבר.

תמי
29/05/19 16:52

שיהיה בהצלחה!

vera55
29/05/19 18:50

איך נרשמים?

היי ורה, למעלה בעמוד הזה, מתחת לכותרת "פרויקט "מתחילים להפסיק" בכמוני יוצא לדרך" את תראי ריבוע קטן שכתוב בו עקוב אחרי. תלחצי עליו וזה ירשום אותך לתוכנית

vera55
29/05/19 18:55

אני מאוד רוצה להפסיק לעשן, יש לי COPD וההתלקחות האחרונה הייתה נוראית, 3 שבועות אנטיביוטיקה, כל פעם סוג אחר, כמויות של פרדינזון משאפים ואינהלציות. אני מעשנת 50 שנה ורופא הריאות אמר לי להוריד בהדרגה ולא בפעם אחת. הייתי באלן קאר, אברהמסון, סדנה של מכבי, וביום שני אני מתחילה עוד סדנה. אשמח להירשם לפרוייקט מתחילים להפסיק.

היי ורה, נשמע שהרצון שלך להפסיק מאוד גבוה. מצוין שבמקביל תהיי כם בסדנה של מכבי - כל תמיכה עוזרת. רשמתי לך בהערה למעלה איך נרשמים. אם עדיין לא הסתדרת תרשמי כאן או תשלחי לי הודעה בפרטי ואעזור לך עם הצוות הטכני. ברוכה הבאה

vera55
29/05/19 22:21

אני עוקבת תודה

נילי-בראון
31/05/19 9:29

הי ורה ברוכה הבאה. כל הכבוד על המחשבה והניסיון שאת מוכנה להשקיע בגמילה מעישון. נשמח ללוות אותך צעד אחר צעד בדרך לשחרור מהסיגריות ושיפור איכות החיים שלך. זכרי שמכל ניסיון גמילה שעשית בעבר למדת משהו. עוד לפני שאנחנו מתחילים יש לך הזדמנות לחשוב על זה - מה למדת מהניסיון שלך שיכול לעזור לך הפעם? מה עבד יותר? מה לא עבד? מה דעתך?

Yael-Ya
02/06/19 17:24

הי ורה, מזדהה עם הנסיונות שעברת להפסקת עישון. גם אני וגם שתי חברות של אימי ניסינו להפסיק מספר פעמים לא קטן בשיטות שונות ומשונות, ולבסוף - נגמלנו בהצלחה מעישון כבד. אז באמת שכל פעם תפסה אותך במקום אחר בחיים, עם הבנה אחרת ורמת בשלות שונה וגם עם סט שונה של כלים. ~~מאחלת לך הצלחה רבה!

vera55
04/06/19 8:01

אתמול התחלתי את סדנת הגמילה של מכבי, זה היה מפגש ראשון, מקווה שגם זה יתן לי דחיפה להפסקת העישון

vera55
04/06/19 8:02

איך פועל הפרוייקט "מתחילים להפסיק? מה הכלים שאתם נותנים?

נילי-בראון
04/06/19 12:15

ורב יקרה כל הכבוד שהתחלת גם סדנה במקביל. חשוב לדעת שכמה שיותר תמיכה שתקבלי זה מבורך. אנשים לפעמים מחפשים פתרון קסם אחד אבל האמת היא שאפשר לשלב גם טיפול קבוצתי וגם תרופתי וגם ליווי באינטרנט וגם לקרוא חומר על הנושא ולהתייעץ עם מעשנים לשעבר. מכל הטיפים שתקבלי תוכלי לבחור מה הכי מתאים לך ולבנות לעצמך תכנית גמילה שמתאימה לך :)

היי ורה, הפרוייקט פועל כך שכל יום תקבלי הודעה לתיבת הדואר עם מידע. בחלק מהימים יהיו משימות שתצטרכי לבצע (שיעזרו לך בתהליך כמו לדוגמא כתיבת הבעד והנגד האישי שלך להפסיק לעשן) וסרטונים. אנחנו גם כאן זמינים כל הזמן לשאלות ועזרה ותמיכה. כפי שנילי כתבה זה לא במקום סדנה אלא מתווסף ויכול לתת עוד תמיכה. אני מניחה שתראי שיש חפיפה גדולה בין התכנים שיעבירו בסדנה לתכנים שתקבלי כאן. מצד שני המידע כאן נגיש כל הזמן - את יכולה לחזור ולקרוא אותו ולראות את הסרטונים, את יכולה לשאול שאלה בכל שעה ובכל זמן במהלך היום, ואנחנו נשתדל לענות במהירות האפשרית, ויהיו גם אנשים אחרים שנמצאים כאן יחד איתך בתהליך שיוכלו גם לעזור. אחד הדברים הייחודים שיש לנו זה את התמיכה והעזרה ממי שכבר עשו את זה - מובילי הקהילה שלנו - אנשים שנגמלו בעבר ועברו את התהליך ויכולים מאוד לעזור מנקודת המבט הזאת.

Yael-Ya
05/06/19 16:38

מזל טוב ורה על ההצטרפות לסדנה של קופת החולים. ממה שראיתי מאנשים סביבי היא מאוד אפקטיבית ומכירה רבים שנגמלו בעזרתה. הרבה פעמים אנחנו נמצאים בסביבה של מעשנים ואין לנו עם מי לחלוק את הדרך שאנחנו עושים. קהילת גמילה מעישון בכמוני עוזרת להשאיר את העניין הזה של הפסקת עישון במודעות. לקרוא על זה, לחשוב על זה, ולהפנים. נשמח לעזור לך ולשמוע ממך!

vera55
07/06/19 13:35

עדיין לא קיבלתי הודעה מכן??? האם אני צריכה להיכנס על פעם לקישור של כמוני על מנת לראות את ההודעות? המייל שלי: Vered.eshed@gmail.com

שלום ורה. ברגע שלחצת עקוב אחרי הבלוג "מתחילים להפסיק" - התראה על ההודעות היומיות אמורה להתקבל למייל שלך (המייל שנרשמת איתו לכמוני), כמו גם כל התראה על כל תגובה לפוסטים שלך בפרויקט (כמו זה). אם לא קיבלת התראות למייל (השבוע היו 6 כאלו, אחד בכל בוקר) - אנא כתבי לנו ל-info@camoni.co.il ונסייע בפתרון. בכל מקרה - ראי כאן מעלה את תגובות מנהלות הפרויקט לשאלותיך. ובינתיים - תוכלי להכנס להודעה שפרסמנו היום על מנת להתעדכן בנעשה השבוע: https://www.camoni.co.il/411802/543297 בהצלחה!

vera55
09/06/19 18:01

הי אני לא רואה שבפרופיל יש מקום לרשום כתובת דוא"ל, זו הסיבה שאני לא מקבלת הודעות מכם