מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מתחילים להפסיק לעשן יחד

יום 9

12/06/19 6:59
625 צפיות
מתכוננים

היום ממפים ומכינים משאבים ☺

 

להפסיק לעשן זה לא פשוט וכל עזרה מתקבלת בברכה. בלי עכבות ובלי בושה!

 

הקהילה הזאת כאן כדי לעזור לכם בתהליך. אבל מה עוד יכול לעזור לכם? רק אתם יודעים את התשובה. חישבו על חברים או בני משפחה – דברו איתם. אם תרצו להשתתף גם בסדנה קבוצתית או ייעוץ טלפוני – בררו מול קופת החולים שלכם האם, מתי ואיפה נפתחת סדנה קרובה. אם תרצו להיעזר בתרופות בתהליך – פנו לרופא המשפחה שלכם – גם הוא יכול ללוות אתכם ולתת לכם תמיכה.

 

מומלץ להכין רשימה של העזרים שמתאימים לכם ומה צריך לעשות כדי שתהיו מוכנים לסוף השבוע הבא במהלכו תפסיקו לעשן.

נשמח לשמוע מכם מה העזרים שבחרתם – אולי תתנו לחברים אחרים רעיונות טובים

 

(צילום: shutterstock)

תגובות

dave10
12/06/19 8:41

אז... קודם כל להכין את המשפחה לגבי התאריך הסופי- שבו אפסיק. שלא יציקו וימלאו בשאלות, כי לפי מה שמכיר את עצמי- זה רק יעודד אותי להתגעגע לסיגריה ולחשוב עליה. בנוסף, אני רוצה לעשן הרבה בימים שלפני יום ההפסקה. אלו יהיו הסיגריות האחרונות.wish me luck :)

נילי-בראון
12/06/19 11:47

כל הכבוד דייב על התכנון והכוונה שאתה משקיע בתהליך. שים לב למחשבות שלך שאתה רוצה לעשן הרבה לפני יום ההפסקה. זה מאפיין הרבה מעשנים ובעצם מראה שלסיגריה עדין יש מקום חיובי בראש. זה הזמן להתחיל קצת לשנות את זה: תנסה במקום לחשוב שכדאי לעשן הרבה לפני ההפסקה... להחליף את זה במחשבה שלעשן הרבה זה מאוד לא נעים. במקום לחשוב שיש עוד הרבה זמן לעשן עד ההפסקה... לחשוב מה יתן לי עוד יום של עישון? אולי כדאי להפסיק יום קודם ולהרוויח עוד יום נקי? תנסה לחשוב לבד על עוד דרכים שבהן אפשר להחליף את המחשבות הישנות על העישון במחשבות חדשות

dave10
12/06/19 12:55

תודה רבה, אנסה ליישם!

אדיטי
12/06/19 14:34

עכשיו כשאני קוראת את זה עולה בי המחשבה שבעצם לא דיברתי על זה עם אף אחד, מלבד בן זוגי שהתלהב והצטרף לתהליך איתי. כאילו אני לא מתחייבת, גם אם מעשית כן נאמנה לתהליך. אולי באמת לא בא לי על שאלות ונדנודים ולא רוצה לאכזב שוב. אתמול בערב נגמרו לי הסיגריות והחלטתי לא לרדת לקנות, רציתי לראות מה יהיה בבוקר. מיותר לומר שהבוקר שלי היה הפוך, נשפך לי הקפה, נשברו לי המשקפיים ועוד ועוד. אולי סתם היקום היתל בי קצת וזה בכלל לא המחסור בסיגריות :) פעם ראשונה שהרגשתי צורך לכתוב כאן, שמחה שעשיתי זאת. יום טוב והצלחה לכולנו

נילי-בראון
12/06/19 16:47

הי אדיטי ברוכה הבאה ובהצלחה לבן זוגך ולך. זה כמובן יעזור לכם לעבור את התהליך ביחד. להתחייב זה עלול להיות מלחיץ ולכן כדאי לשים לב למה את מתחייבת. את לא יכולה להתחייב שבוודאות תצליחי להיגמל. את כן יכולה להתחייב שתשקיעי מאמץ ושתעשי את כל מה שביכולתך. ואת יכולה להתחייב להתחיל תהליך. זה נכון לכל דבר בחיים. אנחנו יכולים להתחייב לצאת לדרך אבל לא בדיוק יודעים מתי היא תסתיים וכמה גבעות יהיו בדרך. אגב זאת גם התשובה לכל אלה שמציקים: אני בתהליך!!! וכל הכבוד לי!!!

נילי-בראון
12/06/19 16:57

לגבי הניסיון לעבור בוקר בלי סיגריות - כל הכבוד על הניסיון אבל לא צעד מומלץ בתכנית שלנו. מה דעתך? איך היית מסכמת את הניסיון הזה?

אדיטי
12/06/19 17:10

עם הפרעת הקשב שלי הבקרים שלי לא ממש מאופסים, אבל שרשרת תאונות כמו שהייתה לי הבוקר, לא קרה מזמן. התהפך לי עציץ לתוך הכיור וכל האדמה נשפכה,עזבתי לאחר כך. לקחתי את משקפי השמש ונשברו לי ביד, לגמתי מהקפה בדלת בדרך החוצה ומסתבר שלא סגרתי את המכסה וזה היה השיא - וכל זה בתוך חצי שעה. אני חושבת שהמחסור בסיגריה הרגועה עם הקפה (עוזר לי לאסוף את עצמי להתארגנות) לא הוסיף לי אולי הרע את הסיטואציה. אולי לא הייתי צריכה לדלג על הקפה ולשבת קצת עם עצמי בכל זאת, רק בלי סיגריה. לומדת את עצמי כל הזמן, בהחלט מאתגר ברמות על. קשה לי היום יותר מבעבר (כבר הפסקתי לארבע שנים וחזרתי לעשן לצערי הגדול)

נילי-בראון
12/06/19 17:50

המחסור בסיגריה אכן משפיע. זאת הסיבה שאנחנו לא ממליצים כצעד ראשון להימנע מסיגריות אלא להפריד אותן מההרגלים. יש לזה סיבה פיזיולוגית: הגוף מכור לניקוטין ורגיל לניקוטין וכשלא מעשנים כל הלילה אז מתעוררים עם צורך בסיגריה וחווים תסמיני גמילה מניקוטין. אחד מתסמיני הגמילה הוא אכן קושי בריכוז. הרעיון הוא כן לעשן אותה אבל לא במקום הרגיל עם הקפה. כלומר לעשן אותה מהר באיזה מקום לא כייפי... ובנוסף לעשות טקס התעוררות נעים עם הקפה.

נילי-בראון
12/06/19 17:54

למען ההבהרה - אם יש סיגריות שמקבלות ביומן ציונים נמוכים שלא צריך אותן ולא נהנים מהן אפשר לוותר עליהן