מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

התמודדויות קטנות בעולם גדול

כמוניבלוגיםהתמודדויות קטנות בעולם גדולחיים שלמים של סבל נעלמים תוך כמה דקות

התפתחות מדעית-רפואית אחת שעוזרת למיליוני אנשים ברחבי העולם

מאת חן לוי
25/09/19 11:33
1150 צפיות
חיים שלמים של סבל נעלמים תוך כמה דקות

לפני כמה שנים טובות צפיתי בתוכנית מדע בערוץ 8, כשאחת המרואיינות סבלה מכאבים כרוניים קשים בכל גופה משך עשרות שנים. אני לא זוכרת מה היה שם המחלה, אבל סיפורה של האישה הזו שבר לי את הלב. עשרות שנים של כאב בלתי פוסק, כמעט בלי רגע אחד של מנוחה.

אני במקומה כבר הייתי מסיימת את חיי, חשבתי לעצמי בזמן הצפייה. לא יכולתי לסבול את המחשבה הנוראית הזו, של כאב בלתי פוסק משך כל החיים.

אבל מה ששבר אותי לחלוטין, היה היום בו היא הגיעה לטיפול חדשני שהוצע לה לפתרון הבעיה. היא התיישבה בכיסא, ולראשה הוצמד מכשיר מגנטי בגודל של טאבלט קטן. אני זוכרת במפורש את האישה מתראיינת ובוכה מול המצלמה - כמה דקות עם המכשיר הזה, העלימו חיים שלמים של כאב.

לא יכולתי עוד. הדמעות זלגו מעיניי אוטומטית ובלי שליטה.
חיים שלמים של כאב וסבל נעלמים תוך כמה דקות!

השיטה הייחודית הזו נקראת "גרייה מוחית מגנטית" (TMS - Transcranial Magnetic Stimulation), והיא מאפשרת לטפל במגוון רחב של בעיות פיזיולוגיות ופסיכיאטריות כגון כאבים כרוניים, דיכאון, חרדה, OCD ואפילו הלם קרב (ממחקר שבוצע בהדסה). מן הסתם צריך להבהיר מראש שלא מדובר בתרופת פלא שעובדת בכל מצב ומרפאת כל בעיה, אבל יש לה אחוזי הצלחה לא מבוטלים.

כיום יש כבר קסדות מגנטיות אותן מניחים על הראש, בניגוד למוט המגנטי שיש להחזיק מעל לראשו של המטופל. הסליל המגנטי הנמצא במכשיר מפיק שדה מגנטי, שמשפיע ישירות על האזורים במוח שנמצאים בטווח שלו. המכשיר למעשה מפיק פולסים אלקטרומגנטיים, המגרים את תאי העצב במוח.

לפי נתונים של חברת Brainsway - יצרנית של קסדות TMS - אחד מכל שלושה מטופלים הגיע למצב של נסיגה בתסמינים. כאשר מבצעים סדרות של 20 או 30 טיפולים לאורך זמן, התוצאות החיוביות אף משתפרות.

גם בישראל ניתן לקבל טיפולי גרייה מוחית מגנטית, הן באופן פרטי והן במוסדות הרפואיים הידועים. שווה לחלוטין לנסות, במידה שטיפולים אחרים לא עוזרים. 

תגובות

אנייזה
25/09/19 12:08

זה דבר ממש לא חדש