מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפולי פיזיותרפיה בשילוב גלי הלם

מי יכול לסבול מהתופעה? למה זה מורכב לאבחן אותה ואיזה טיפולים מומלצים כדי להעלים את הכאב?

21/11/19 13:42
1574 צפיות
דורבן בכף הרגל

דורבן בכף הרגל היא בעיה שכיחה שבאה לידי ביטוי בכאב שיכול להופיע במצב של דריכה על העקב או בזמן הליכה ממושכת. מי יכול לסבול מהתופעה? למה זה מורכב לאבחן אותה ואיזה טיפולים מומלצים כדי להעלים את הכאב? - על כל זה במאמר לפניכם.

קבוצות הסיכון 

כיום יש באוכלוסייה כמה קבוצות סיכון שיכולות לסבול מדורבן ברגל:

ספורטאים שעוסקים בפעילות ריצה או בכל ענף האתלטיקה וכל סוג של ספורט שדורש דריכה לאורך זמן על כפות הרגליים.   סוגיות במבנה אנטומי של כף הרגל כגון, כף רגל שטוחה או כף רגל עם קשת עלולים לגרום לבעיות רבות בשל אי בלימת זעזועים כראוי בזמן הליכה. עבודה שמצריכה שעות רבות של עמידה תיצור לחץ ועומס על כף הרגל, מה שיכול גם לגרום לדורבן.  אנשים בעלי משקל עודף כמו נשים שהן בהריון או אנשים גבוהים ושמנים וכדומה עלולים ליצור עומס רב על כפות הרגליים.

טיפול בכף הרגל
סימנים וסימפטומים

לא כל כאב בכף הרגל הוא בוודאות סממן לדורבן בעקב, אולם במידה וחוויתם את אחת התופעות להלן, מומלץ לבדוק:
תחושה של כאב חד וחזק מאד. כאב זה יופיע לרבות לאחר עמידה לאורך זמן או בקימה מהמיטה.
כאב שמתעצם - מאחר ודורבן הוא מעין דלקת בכף הרגל, הכאב יכול להיות הדרגתי ולהתעצם עם הזמן.
הכאב יופיע בעיקר רק באחת מכפות הרגליים – בשל העומס שמחולק בצורה לא מאוזנת, התופעה תתחיל לרוב רק ברגל אחת.

איך מאבחנים את התופעה?

כמו ברוב האבחונים של מיחושי רגליים או גב, מומלץ להגיע לאורתופד. האורתופד יאבחן באמצעות שאלות אודותיכם, עיסוקכם וכדומה ויבדוק גם את הנטיות הגנטיות שלכם. בנוסף, הוא יוודא כיצד אתם קמים בבוקר, מתי מתעורר הכאב הראשון ומה חוזקו.
 

איך מטפלים בדורבן בכף הרגל?

חלק מהמטופלים יופנה לקבל טיפול שמרני שכולל בתוכו שימוש בקרח וקיבוע של הרגל, כשהמטרה כמה שיותר למנוע כאב. עוד מומלץ יהיה לנעול נעליים רחבות וללא עקב. בנוסף, למי שיש משקל עודף יתבקש לרדת במשקל. אפשרות נוספת היא להיעזר בקביים לאורך זמן כדי להימנע מדריכה על כף הרגל.

טיפול בדורבן בכף הרגלבנוסף, יש גם טיפול תרופתי שניתן לקבל שמטרתו להקל על הכאב ולהוריד את הדלקתיות. כמו כן, במקרים בהם נעזרים בטיפול תרופתי, מומלץ יהיה לשלב סטרואידים שמורידים את הנפיחות ומסייעים בהעלמת הדלקת.

אחד הטיפולים החדשניים והמומלצים כיום לדורבן בעקב יהיה טיפול באמצעות גלי הלם. מדובר בטיפול חדשני שהמטרה שלו היא לזרז את הריפוי של המטופל, זה לאחר שגם טיפול תרופתי לא סייע. טיפול בדורבן בגלי הלם מדי שבוע מצריך עד עשרה מפגשים בהם המטופל משלב לאורך כל הטיפול גם מערך שיקומי כללי שכולל פיזיותרפיה, שמחזק את שרירי הרגליים ומפחית את העומס על כף הרגל.

באשר לטיפול כירורגי הוא יבוא בחשבון במקרים שכל הטיפולים לא סייעו והמטופל עדיין סובל מאוד מכאבים עזים. בטיפול כירורגי יוסר הדורבן מהרגל על ידי ניתוח.

תגובות

vera55
06/03/21 21:54

אני סובלת מדורבן בשתי הרגליים, ברגל ימין הכאבים פשוט לא נסבלים, יש לי בחילה מרוב שכואב לי. האורתופד שלח אותי לצילום ואכן אובחן דורבן בשתי הרגליים. נתן לי הפניה לפיזיותרפיה ולהזמין מדרסים . כמו כן למרוח וולטרן על כף הרגל. יש לי b cure laser ואני משתמשת בו. בינתיים אני סובלת מאוד. לפני 5 שנים היה לי דורבן בשתי הרגליים ועשיתי טיפול בגלי הלם וכל הקרסול התנפח. יש עוד משהו שאפשר לעשות?