מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפולי פיזיותרפיה בשילוב גלי הלם

מידע על מרפק טניס, איך מזהים, טיפול ופתרונות ועוד

20/12/19 21:26
929 צפיות
מרפק טניס / טניס אלבו

זה יכול לקרות לפתע. אתם עושים פעולה יומיומית באמצעות היד ופתאום מרגישים כאב לא ברור  במרפק. אל דאגה, אתם לא לבדכם. דלקת בגידי המרפק, או בכינוייה דלקת במרפק הטניס היא דלקת יחסית נפוצה – ולא רק בקרב שחקנים שמשחקים טניס. התופעה נגרמת על ידי תנועות של שורש כף היד והאמה, כשעל הגידים מוטל עומס יתר על המידה.

מרפק טניס זה מצב בו קיימת סוג של פגיעה בשריר ובגיד של האזור החיצוני של המרפק, כשלמעשה מדובר בשרירים שמטרתם ליישר את כף היד. פגיעה באזור הזה יכולה לגרום לדלקת באזור הגיד ולכאב בלתי נסבל. בעיה של 'טניס אלבו' מתרחשת בשל טראומה שהמרפק עבר באמצעות עומס רב או עבודה לא נכונה עם המרפק, כמו ישיבה רבה מול מחשב בצורה שהיא לא מותאמת ארגונומית או כשמודבר בשחקני טניס חובבנים שמשחקים זמן ממושך בטכניקה שמזיקה למפרק.

איך נדע שמדובר בבעיית טניס אלבו?

האבחון של מרפק טניס מתבסס לרוב על בדיקה שבה ממששים את המרפק, על ההיסטוריה הפיזיולוגית של המטופל והצורה בה הוא מתאר את תחושת הכאב. לרוב הסממנים של מרפק טניס יכללו את אלה:  

-        קושי וכאבים כשאוחזים או מרימים חפצים כגון: כדור, כוס מים או שנוטים להשמיט חפצים באופן תדיר וכשחשים שאין מספיק כוח ביד או שהיד כאובה מידי.

-        כאבים ונוקשות רבה במרפק בזמן תנועתיות.

-        רגישות באזור המרפק לאחר מגע קל.

-        כאב מתבטא באזור הקרוב ביותר לעצם.

-        כאב חד שמגיע מאזור המפרק כשמנסים לפשוט את היד

-        כאב שיותר נפוץ בגילאי 35 עד 60 ובעיקר בקרב נשים.

מרפק טניס טיפול ופתרונות 

הגישה הטיפולית במרפק טניס תשתנה בין אדם לאדם, בהתאם להיסטוריה הרפואית של כל אחד ולרמת הכאב שלו. ישנם מקרים נדירים שלא תהייה ברירה ועל המטופל יהיה לעבור פעולה כירורגית. אך במקרים בהם הדבר לא פוגע בתפקדו היומיומי, כדאי להתחיל בכדורים של משככי כאבים ולתת למרפק מנוחה. במידה והטיפולים הללו אינם מועילים והמטופל סובל מכאבים ממושכים וממגבלה תנועתית, הרופא עשוי להציע טיפולים אחרים, כשאחד מהם הוא טיפול בגלי הלם.

טיפול בגלי הלם 

הטיפול הכי אפקטיבי עם אחוזי הצלחה מרשימים הוא טיפול בגלי הלם שאותו משלבים עם תרגילים מודרכים שמסייעים להחלמה. מכשיר גלי ההלם יוצמד למיקום הבעייתי וייצור גלים אקוסטיים שיסייעו לפירוק הסיבים של הגיד הדלקתי, לעליה בזרימת הדם המקומית ובנייה מחודשת של כלי דם - כל אלה יחד יגרמו ירוקנו את כל חומרי הפסולת שיצרה הדלקת ויחלו בפעולת שיקום של סיבים בריאים וחזקים. לאורך כל  הטיפול בגלי ההלם חשוב לעשות את כל התרגילים המומלצים שיחזקו יעצבו את המבנה של הסיבים המחודשים וישמרו על שריר חזק ותקין.

תגובות