מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפולי פיזיותרפיה בשילוב גלי הלם

מידע על בורסיטיס בירך, תסמינים וסימפטומים, דרכי טיפול ומניעה...

20/12/19 21:23
2150 צפיות
בורסיטיס בירך

אנשים רבים סובלים מכאב כלשהו בירך, כאב שיכול להופיע בזמן פעולה וגם בזמן מנוחה. לא תמיד נדע מה לעשות בנוגע לאותו כאב, אך חשוב להיות מודעים לבעיה אורתופדית שעונה לשם - בורסיטיס בירך, שנחשבת לבעיה נפוצה אבל ברת פתרון. במאמר זה נספק מידע אודות בורסיטיס בירך, נספר על הסימפטומים ואצל מי היא עשויה להופיע והכי חשוב, כיצד ניתן לפתור זאת.

מדוע ולמי זה קורה?

בורסיטיס היא תופעה מאוד נפוצה בעיקר בקרב נשים שנמצאות בגיל הביניים והיא פחות נפוצה אצל גברים. כמו כן, גם בקרב אנשים שעסקו רוב חייהם בספורט לרבות ריצה, או רכיבת אופניים. גם אנשים שסובלים מעודף משקל נוטים לסבול מבעיה זו וכל מי שעבודתו מצריכה עמידה ממושכת.

איך מזהים שמדובר בברוסיטיס?

דלקת בבורסת הירך תתחיל לרוב באופן הדרגתי ולא פתאום ויקדימו אותה תסמינים שונים כגון:  

-        תלונות על כאב של הרגל בזמן עמידה, או בעת הרמה באוויר של הרגל השנייה.

-        תלונות על כאב שמתחיל בגב תחתון לאחר הליכה.

-        כאב בזמן ששוכבים על הירך הפגועה.

-        בזמן קימה ממצב שכיבה, ישנו קושי לבצע את הצעד הראשון ולכן מתחילים לצלוע ורק לאחר זמן מסתמן שיפור.

-        הכאב מתחיל מאזור הישבן ומוקרן לכיוון הירך.

-        בזמן שהגוף מוטה לצד מתחיל כאב לכל אורך הירך.

-        חיכוך קל באזור יוצר כאב מידי ולעיתים ממשיך לכל אורך הברך.  

-        כאב שמתגבר לרבות בלילה ומקשה על השינה.

-        כאב שמתגבר תוך כדי הליכה.

-        כאב בזמן שעולים במדרגות.

אילו פתרונות קיימים היום?

לגלי הלם יש יכולת חדירה לעומק הרקמה של הירך והם ישפיעו בעיקר על כל האזור, לרבות במצב של דלקת. הגלי הלם יגרו את האזור וכך ייצרו תהליך ריפוי טבעי של הגוף. הם יאיצו את הזרימה של הדם, יסייעו להסיר את כל הפסולת שהדלקת יצרה, יעלו את קצב חילוף החומרים ברקמה וכך למעשה יעודדו החלמה של הרקמה. טיפול בגלי הלם שמשלב בתוכו גם טיפול פיזיותרפיה, הסבר מקצועי ותדריך יעניקו מענה מהיר ואידיאלי ויאפשרו חזרה לשגרת חיים רגילה ללא כאב.

מתיחות של הירך – באמצעות מתיחות נכונות ושחזור של כל טווח התנועה במפרק, תגדל זרימת הדם ותאפשר ריפוי של בורסת הירך וכך תמנע מהדלקת לשוב.

חיזוק של השרירים – תרגילים רפואיים לכל שריר שנמצא בסמוך לירך, יעצימו את הזרימה של הדם וכך יורידו את העומס מהאזור. בנוסף, תרגול נכון יסייע בחיזוק של האזור וכך הוא גם יפחית את העומס מהאזור הרגיש.

עיסוי מקומי – עיסוי של הרקמה הרכה יגביר באופן משמעותי את זרימת של הדם באזור הדלוק ויחדיר לו חמצן. בנוסף, על ידי עיסוי מקצועי יהיה ניתן לשמור על המפרק מכל צרה עתידית

תגובות