מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חדשות בריאות ותזונה מתוך מחקרים מדעי...

כמוניבלוגיםחדשות בריאות ותזונה מתוך מחקרים מדעייםחולים עם מחלת כליות כרונית (CKD) - טיפול טבעי מוכח מסייע בטיפול

חולים עם מחלת כליות כרונית (CKD) - טיפול טבעי מוכח מסייע בטיפול

לשיפור איכות החיים ולהפחתת התמותה

מאת אנונימי
24/11/20 12:15
479 צפיות
חולים עם מחלת כליות כרונית (CKD) - טיפול טבעי מוכח מסייע בטיפול
טיפול טבעי מוכח מסייע בטיפול בחולים עם מחלת כליות כרונית (CKD) לשיפור איכות החיים ולהפחתת התמותהציטוט ממחקר שפורסם ב- ISN (האגודה הבינלאומית לנפרולוגיה) קובע כי:"צריכה גבוהה של סיבים תזונתיים קשורה לירידה בדלקת ותמותה מכל הסיבות בחולים עם מחלת כליות כרונית"

ראו בהמשך ציטוטים מתוך מחקרים וקישורים למחקרים המלאים.

 

הוכח בשפע מחקרים כי סיבים תזונתיים מסיסים אינולין (המשמש גם כמצע גידול לשגשוג והתרבות מהירה של החיידקים "הטובים")  וחיידקי המעי "הטובים" מחזקים את מערכת החיסון ועשויים למנוע שלל מחלות, החל ממניעת השמנה, מחלות לב, סוכרת, מחלות ממאירות, ועד להשפעה טובה על המוח, דיכאון, אוטיזם, מחלות אלצהיימר, מחלת פרקינסון, שבץ מוחי ועוד, ובמחקרים רבים הוכחו אף כמסייעים בטיפול בחולים עם מחלת כליות כרונית לשיפור איכות החיים ולהפחתת התמותה.

 

סיבים תזונתיים אינולין מיועד גם לאנשים בריאים לחיזוק מערכת החיסון ולמניעת מחלות גופניות ונפשיות, וגם לחולים במחלות שונות כדי לשפר תסמינים ומדדים, למנוע החמרה במצב הכללי, למנוע כשל רב מערכתי בגוף ולהיטיב עם ההרגשה באופן כללי כולל הנפשית והקוגניטיבית.

 

רשות המזון והתרופות האמריקאית ה- FDA קבעה: "צריכה יומית של לפחות 7 גרם סיבים מסיסים הנובעים מאבקת סיבים (כאינולין) נמצאה קשורה בקשר הדוק להפחתת הסיכון לחלות במחלות רבות כולל ממאירות".

 

על מחלת כליות כרונית (CKD) וסיבים תזונתיים אינולין

1

ציטוט ממחקר שפורסם ב- ISN (האגודה הבינלאומית לנפרולוגיה):

"צריכה גבוהה של סיבים תזונתיים קשורה לירידה בדלקת ותמותה מכל הסיבות בחולים עם מחלת כליות כרונית"

 

2ציטוטים מתוך מחקרים אחרונים שפורסמו באתר הממשל האמריקאי הספרייה הלאומית לרפואה בארה"ב:

במחקר חדש שפורסם ב- Nutrients הוכיחו החוקרים את היעילות של סיבים תזונתיים אינולין בחולים עם מחלת כליות כרונית. גם מחקרים קודמים הראו כי תזונה עשירה בסיבים כאינולין עשויה לעכב את התקדמות המחלה ולסייע בהפחתת חומרתה.צריכה גבוהה של סיבים תזונתיים כאינולין נמצאה קשורה לתפקוד טוב יותר של הכליות ולסיכון נמוך יותר לתהליך דלקתי כרוני והפחתת התמותה.

 

3

במחקר אחר נמצאה ירידה משמעותית ברמות של חומצת שתן (Uric acid) וכן ברמות של מדדי דלקת שונים (CRP, TNF-α, NOX) בחולים עם מחלת כליות כרונית אשר צרכו אינולין ותזונה דלת חלבון.בנוסף, נמצא שיפור משמעותי בחמצת מטבולית המאפיינת כשל כלייתי כרוני וכן נמצא שיפור משמעותי באיכות החיים של החולים.ממצאים אלו מעידים כי התערבויות שונות שמטרתן לווסת ולהשפיע על אוכלוסיית המעי במעיים, עשויות להוות אסטרטגיות לשיפור הטיפול בחולים עם מחלת כליות כרונית, וכתוצאה מכך להשפיע לטובה על מהלך המחלה ואיכות החיים של המטופלים.

 

4

תוצאות שהתקבלו במחקר נוסף מצביעות על כך שתוספת סיבים תזונתיים אינולין בנוסף לתזונה דלת חלבון משפרת את חילוף החומרים של השומנים והגלוקוז ובכך מפחיתה דלקת רב מערכתית כרונית.דיכוי הדלקת מאפשר אסטרטגיה טיפולית להפחתת גורמי סיכון "טיפוסיים" ו- "לא טיפוסיים" למחלות לב וכלי דם בחולים עם מחלת כליות כרונית.מסייעת עם החיידקים הטובים בשמירה על חדירות המעי למניעת חדירת חיידקים פתוגמים ורעלים למערכת הדם.כמו כן, נצפה שיפור בפרמטרים פסיכו-קוגניטיביים שגם הם חשובים מאד לחולים במחלת כליות כרונית על מנת לאפשר לחולים אלו שיפור באיכות החיים.

 

5

במחקרים שנערכו ע"י ב"ח ואוניברסיטאות מילנו ופיזה באיטליה במספר קבוצות של חולים במחלת כליות כרונית נצפו הבאים:לקיחת סיבים תזונתיים אינולין מועשר באוליגופרוקטוז במשך 4 שבועות הפחיתה ייצור p-cresol בחולי המודיאליזה.

סיבים תזונתיים (כאינולין) מייצרים חומצות שומן קצרות שרשרת וביחד מאפשרים לחיידקי המעי לנצל את החלבונים שבתזונה לצמיחה במקום שאלו יתפרקו וייצרו רעלים אורמיים.

בקרב חולים סוכרתיים עם דיאליזה פריטוניאלית, צריכת סיבים תזונתיים הייתה קשורה באופן הפוך לתמותה מכל הסיבות, עם ירידה של 13% בתמותה לכל 1 גרם ליום של צריכת סיבים וירידה נוספת ככל שכמות הסיבים שנלקחה הייתה גדולה יותר.

מחקר שנערך בקרב 219 חולי המודיאליזה, צריכת סיבים תזונתיים נקשרה להפחתת דלקת, פחות היפרטרופיה בשריר הלב, וסיכונים מופחתים לאירועי לב מסוכנים.

 

6

במחקר שבדק גם תוספת של אינולין לתפריט של חולי CKD:מסקנות: וויסות של תסיסה ותפקוד המעי הגס עשוי להיות מטרה טיפולית להפחתת יצירת רעלים אורמיים, מבלי להשפיע לרעה על המצב התזונתי. מחקר זה תומך ביתרונות אפשריים בתוספת סיבים משלימים לאנשים הסובלים מ- CKD.סיבים מומלצים לייעל את תפקוד מערכת העיכול ולמנוע עצירות. מחקר זה מספק ראיות לכך שמזונות בתוספת סיבים מספקים יתרון זה ועשויים לספק יתרונות בריאותיים נוספים לאנשים הסובלים מ- CKD.

 

7

סיכום ממחקר נוסף:

צריכת אינולין המועשר בפרביוטיקוליקו-פרוקטוז על ידי חולי המודיאליזה נסבלה היטב ונצפו הפחתות משמעותיות של ייצור ה- p-cresol ובריכוז ה- p-cresyl sulfateserum.

 

8

מתוך מחקר על פגיעה חריפה בכליות (AKI):

הזינוק האחרון במחקר על חיידקי המעיים שינה מאוד את הבנתנו בביולוגיה האנושית ולהתחיל להבין את השפעתם על בריאות האדם ומחלותיהם. זה הוביל להבנה טובה יותר של היחסים בין המיקרוביום במעי לפיזיולוגיה / פתופיזיולוגיה של הכליות.הפתוגנזה של AKI כוללת מנגנונים אימונולוגיים, ביוכימיים והמודינמיים. מחקר על אוכלוסית המעי חשף הזדמנויות חדשות להבין טוב יותר את AKI. נתונים על ניסויים במודלים של בעלי חיים הוכיחו את ההשפעה של מיקרוביוטה מעיים על התהליך ועל תוצאות AKI והדגישו את ההבטחה לטיפול באמצעות פרהביוטיקה (סיבים כאינולין), פרוביוטיקה (חיידקים "טובים") או שניהם.

 

9

מתוך עדויות נוספות:עדויות מתפתחות מצביעות על תפקידה של אוכלוסיית המעיים בהתפתחות והתקדמות של CKD על ידי אינדוקציה דלקתית, פרוטאינוריה, יתר לחץ דם וסוכרת. תצפיות אלה מדגימות את הקשר הסיבתי בין דיסביוזה מיקרוביאלית במעיים ל- CKD.חיידקי המעי קשורים באופן הדוק עם מערכות הדלקת, הכליה, הלב וכלי הדם והאנדוקרינית באמצעות מסלולי איתות מטבוליים, הומוריים ועצביים, אירועים העלולים להוביל לדלקת מערכתית כרונית, חלבון בשתן, יתר לחץ דם, סוכרת ומחלות כליה.בהתחשב בתפקיד המבוסס של חיידקי המעי בהתפתחות והתקדמות CKD וסיבוכיו, שינוי חיובי בהרכב ותפקוד המיקרוביום במעי מהווה יום טיפולי אטרקטיבי למניעה וטיפול ב- CKD.

 

אינולין סיבים תזונתיים הינו  האיכותי ביותר, הנחקר ביותר והמומלץ ביותר גם כמצע גידול עבור החיידקים הטובים, ואשר הוכח בשפע מחקרים יוקרתיים אשר נערכו ועדיין נערכים ברחבי העולם.

אינולין אינו תרופה ובוודאי שלא נועד להחליף תרופות, אולם על פי המחקרים, העדויות וההמלצות, בהחלט מוכח כעשוי לסייע בטיפול, להפחתת דלקת ותמותה מכל הסיבות בחולים במחלת כליות כרונית כמוזכר לעיל.

 

עוד בנוסף, ללא קשר דווקא למחלת כליות כרונית:

ד”ר מיכל חמו לוטם סגנית נשיא לחדשנות מרכז רפואי שיבא תל השומר מסכמת:

"המיקרוביום שלנו משפיע על מערכת העיכול, מערכת החיסון, המערכת האנדוקרינית מחלות כגון השמנה, סוכרת, מחלקות כיביות של המעי ואפילו השפעות נוירולוגיות על המוח." 

 

ד”ר גבע-זטורסקי מהפקולטה לרפואה בטכניון

חברת סגל בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון ובמרכז המשולב לחקר הסרטן בטכניון, אומרת כי אוכלוסיית החיידקים המתקיימת בגופנו ממלאת תפקיד קריטי במצבנו הבריאותי, משפיעה באופן דרמטי על תפקודה של מערכת החיסון, וכי אוכלוסיית החיידקים במעיים מעורבת בשמירה על בריאותנו משלל מחלות ובהן בין היתר סוכרת, סרטן והשמנת יתר, ומשפיעה אפילו על מצב הרוח שלנו, ועוד מוסיפה "כיום מאמינים שיש קשר בין חיידקים לדיכאון, לזקנה, לפחדים, לאוטיזם, לפרקינסון ולאלצהיימר". 

 

ד"ר אילן יונגסטר מהמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

"מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, תוך שימוש בטכנולוגיות ריצוף גנטי חדישות, חושפים את יחסי הגומלין שבין חיידקי המעי לגופינו, ואת תפקידם החיוני של חיידקים אלו במגוון תהליכים מטבוליים, בבשלות מערכת החיסון ובהגנה מפני מחוללי מחלות." 

 

ד"ר עמרי קורן – הפקולטה לרפואה בגליל

"למיקרוביום תפקיד במחלות רבות ומרכזיות בעידן שלנו כגון השמנת יתר, סוכרת, מטבוליק סינדרום ואף מחלות נפש כגון דיכאון ועוד." 

*** וישנם בלי סוף ציטוטים דומים.

 

לכל הפרטים וקישורים למחקרים לחצו כאן

 

תגובות

יוסי אלון
יוסי אלון
אוהב ומתעניין בתחומי בריאות רפואה ואיכות חיים. לא אוהב את כל השרלטנים שמתיימרים להבין בבריאות ורפואה ועלולים לגרום לנזקי...