מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כשהיא הגיעה !!!

מאת רנדה
12/03/21 16:29
475 צפיות

מזמן לא כתבתי, הסיבה היא שלא יכולתי להתרכז בכתיבה של זה)(תופעת לוואי של הטרשת לדעתי), אבל אני כן רוצה להמשיך ולכתוב.

 

היום, לאחר מספר חודשים אני מתחילה להרגיש שיבושים בגוף, נימולים חזקים, כאבי כפות רגליים, קרסוליים וגב בצורה מאוד חזקה.

אני יודעת שזה חלק מהחבילה שיש לי עם הטרשת אבל אני מנסה לחשוב למה, אני שומרת על עצמי, מאוד מקפידה באוכל, בתנועה ובלחצים שונים.

 

האם זה בסדר? אני לא יודעת.

אולי זה דרך של הגוף להגיד לי, "היא עדיין כאן" בכדי לא להיות שאננה או פשוט להזכיר לי שעבר שבוע שלם, היית בסדר אבל תיזהרי לא לקחת את זה יותר מדי רחוק.

אין, אין, המוח הזה לא מפסיק ללוש, לחשוב ולקדוח.

תגובות

ערן-ברקוביץ
13/03/21 19:25

היי רנדה טוב שחזרת לכתוב. אני חושב שאת מתארת רצון ושאלה מאוד שכיחות. הרצון שאם "נעשה הכל בסדר" לא יהיו סימפטומים, התקפים או החמרה. ואם ישנו שינוי עולה השאלה "מה עשיתי לא בסדר?" או "מה יכלתי לעשות אחרת?". התגובות הללו באות להתנגד לחוסר הוודאות בטרשת נפוצה מתוך ניסיון להחזיר את הוודאות והשליטה. אורח חיים בריא הוא חשוב מאוד ומצמצם את ההחמרה והתקדמות המחלה, אך אינו תרופה מוחלטת ואינו יכול למנוע הכל. טוב לחשוב תמיד כיצד ניתן לשפר את אורח החיים ולהפכו לבריא יותר, אך לצד זאת לזכור שאין אנו יכולים לשלוט לגמרי במחלה. גם אצל האדם הבריא ביותר שיקפיד על כל המלצות הבריאות (אם זה אפשרי) יהיו לעיתים סימפטומים והתקפים.

רנדה
רנדה
בת 36, אובחנתי בטרשת נפוצה בגיל 33, לאחר שילדתי תאומות. בעלת תואר שני במדעים, מורה ומנחת קבוצות. היום לקחתי הפסקה מהכל ...