מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הרהורים מכורסת הדיאליזה

כמוניבלוגיםהרהורים מכורסת הדיאליזהשחר נהרגה ביום הולדתה ה-21. איבריה הצילו 5

שחר נהרגה ביום הולדתה ה-21. איבריה הצילו 5

ביום הולדתה ה-21 נסעה שחר גבאי לבקו"ם, כדי להשתחרר מצה"ל. בדרך חזרה עברה תאונת דרכים קשה. לבית החולים היא הגיעה במצב אנוש ובמשך יומיים קיוו בני משפחתה שהוא ישתפר. כשזה לא קרה החליטו לתרום את איבריה.

19/04/11 17:43
1400 צפיות
שחר נהרגה ביום הולדתה ה-21. איבריה הצילו 5
אני מצדיע ליעקב ורחל גבאי, ממושב חד נס שברמת הגולן, הוריה של שחר זכרה לברכה, על החלטתם האמיצה לתרום את אבריה של שחר, ובכך לעזור לחמישה אנשים אחרים.

שחר נפגעה אנושות בתאונת דרכים סמוך לצומת עילבון שבגליל התחתון, ויממה לאחר מכן היא נפטרה. ביום התאונה שחר חגגה את יום הולדתה ה-21 ובאותו היום אף התייצבה בבקו"ם שבתל השומר כדי להשתחרר משירותה הצבאי במג"ב. היא תכננה להמתין מספר חודשים, עד שגם אחותה הצעירה הדר תשתחרר מצה"ל, כך שהן ילמדו יחד לבחינה הפסיכומטרית. אחרי הבחינה תכננו השתיים לצאת ביחד לטיול בעולם.

הוריה של שחר החליטו, בלי שום היסוס, לתרום את איבריה להשתלה, וחמישה חולים זכו בהזדמנות לחיים חדשים. "בתרומה הזו אנחנו מקווים שנחסוך ממשפחות נוספות את הסבל הנורא שאנחנו עברנו במשך יומיים", אמר בכאב האב, יעקב.

"השיחה האחרונה שלנו היתה בסביבות עשר בבוקר", משחזר האב את אירועי אותו יום נורא בו איבד את בתו. "רחלי, אשתי, הייתה בטיול בירושלים ואני גם לא הייתי בבית, אבל קיבלתי דיווח מחבר ששחר לא עונה לטלפון ושקרתה תאונה בה מעורבת צעירה בת 21. בהמשך אמרו לי שמדובר על רכב שדומה לרכב המשפחתי שלנו. כשהגעתי לרמב"ם אמרו לי שיש בחורה פלונית בחדר הלם. הרופא ביקש שארגע לפני שאני נכנס כי המראה קשה והוא לא יודע אם אצליח לזהות אותה. נכנסתי פנימה ולקח לי פחות משנייה לזהות אותה".

למרות הקושי הגדול באובדן של שחר החליטו בני המשפחה לתרום את איבריה, על מנת שיצילו את חייהם של חולים אחרים שזקוקים להם. "המשפחה הבינה את מהות האסון ולפני שפנינו אליהם לבקשה לתרומה הם הציעו את האפשרות לתרום איברים על מנת להציל כמה שיותר חיים", סיפרה ל-ynet אסתי כץ, מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

"אנחנו משפחה חילונית, אבל אני מגיע ממשפחה מסורתית ולמרות התקוות והאמונה ידענו לקראת מה אנחנו הולכים", מסביר האב את ההחלטה. "לאשתי יש מגיל צעיר כרטיס אדי והיא סיפרה לי שיום לפני התאונה שחר שאלה אותה על הכרטיס וביקשה שתעזור לה להנפיק אחד גם לעצמה. ההחלטה שלנו היא מימוש של הבקשה שלה. את ההחלטה קיבלנו לא רק אני ואשתי, אלא גם שני הילדים שלנו, האחים של שחר, סער והדר. ביקשנו גם שלא להגביל את זהות המושתל, לא לפי מין, גיל או לאום".

הרופאים ציינו באוזני המשפחה כי בשל גילה הצעיר של שחר, שלא עישנה מעולם והייתה בעלת פרופיל 97, מתאימים איבריה גם להצלת תינוקות, נוסף על צעירים ומבוגרים. ההורים גם לא שללו את האפשרות להיפגש עם המושתלים ובני משפחותיהם, אם האחרונים יחפצו בכך. למרות היגון הגדול בו הם נמצאים הם ביקשו לפנות לציבור על מנת להבהיר את החשיבות שבחתימה על כרטיס אדי ובתרומת האיברים. "החתימה הזו יכולה להציל חיים של רבים ולמנוע יגון וכאב לבני משפחותיהם", אמרו הוריה של שחר זכרה לברכה.

תגובות

אבי שרון
אבי שרון
עובד במשרד ממשלתי. סובל מאי ספיקת כליות כרונית ומטופל מספר שנים בדיאליזה