מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הרהורים מכורסת הדיאליזה

כמוניבלוגיםהרהורים מכורסת הדיאליזהכל הכבוד לעו"ד יואל ליפשיץ, סמנכ"ל קופות החולים במשרד הבריאות

כל הכבוד לעו"ד יואל ליפשיץ, סמנכ"ל קופות החולים במשרד הבריאות

בשבוע שעבר פרסם עו"ד ליפשיץ חוזר סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים: http://www.health.gov.il/download/forms/a3921_sbn06_2011.pdf

17/06/11 22:28
1513 צפיות
 בשבוע שעבר פרסם עו"ד ליפשיץ חוזר סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים:http://www.health.gov.il/download/forms/a3921_sbn06_2011.pdf החוזר מתייחס ליישום תקנות ביטוח בריאות ממלכתי בכל הקשור להסדרי בחירה בין נותני שירותים, ולשמירה על רצף הטיפול. בין היתר מתייחס החוזר לפירסום וגילויי הסדרי הבחירה בפני המבוטחים, על איכות וזמינות השירותים ועל השיוויוניות בין כל המבוטחים. כך למשל, קופת החולים צריכה לאפשר לחולה לבחור באופן חופשי היכן הוא יקבל טיפול רפואי, מבין כל הספקים שאיתם יש לקופה הסדרים. אסור לקופה לתעדף נותן שירות אחד באחר ולהפנות מבוטחים לספקי שירות בניגוד לרצונם. במיוחד אני רוצה לציין לשבח את עו"ד ליפשיץ על תשומת הלב שהוא נתן לטיפולי דיאליזה ולחולי הכליות הזקוקים לטיפולים אלו. כמי שנזקק לטיפול במכונת דיאליזה 3 פעמים בשבוע, אני מאוד מעריך ומוקיר את תשומת לבו של עו"ד ליפשיץ. עבורנו, מטופלי הדיאליזה, סעיף 11 בחוזר שעוסק בשמירה על רצף הטיפול מאוד חשוב וקובע שעל הקופה לשמור על רצף הטיפול בטיפולי דיאליזה, לרבות חידוש הטיפול בדיאליזה לאחר הפסקה שאינה עולה על שנה ולמעט טיפול דיאליזה שבוצע באישפוז. לדעתי הפסקה שאינה עולה על שנה אינה מספיקה וצריך לשמור על רצף טיפול גם בהפסקה גדולה יותר, אבל עצם ההתייחסות לחשיבות רצף הטיפול אצל חולי כליות מטופלי דיאליזה הוא דבר מאוד חשובוכעת צריך לדאוג שקופות החולים יישמו את החוזר ואם הן לא עושות כך צריך לפנות לנציבת תלונות הציבור במשרד הבריאות, הגב' אתי סממה ולהתלונן. גם עמותת חולי הכליות יכולה לסייע

תגובות