מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הסודות מאחורי המדפים

כמוניבלוגיםהסודות מאחורי המדפיםהסודות מאחורי המדפים - בעקבות עליית מחירי החלב, האם רגע לפני שבועות לא כדאי \"לשמוע לפני שנעשה\" ?

הסודות מאחורי המדפים - בעקבות עליית מחירי החלב, האם רגע לפני שבועות לא כדאי \"לשמוע לפני שנעשה\" ?

תעשיית החלב, היא אחת הגדולות בתבל, אולם האם מוצריהחלב כלל בריאים ? איך מקבל הפיל את הסידן לעצמותיו ?

18/05/11 7:46
2017 צפיות
הסודות מאחורי המדפים - בעקבות עליית מחירי החלב, האם רגע לפני שבועות לא כדאי \"לשמוע לפני שנעשה\" ?
הסודות מאחורי המדפים – בעקבות עליית מחירי החלב, האם רגע לפני שבועות לא כדאי "לשמוע לפני שנעשה" ?


יובל לובנשטיין

מחירי החלב המאמירים מזה מספר שנים, מקוממים מצד אחד ומנגד אולי יגרמו לחלק מאיתנו, קרוב לוודאי לחלק קטן יחסית, לחשוב שוב האם כלל לרכוש אותם ?
האם מוצרי החלב כלל בריאים לאדם ? מי אמר שמזון, אשר מיועד במקורו להזנת בעלי חיים מתאים כלל לתזונת האדם ? איך הסתדרו עמי המזרח, אשר צריכת החלב שם היא נמוכה כול כך הרבה שנים ? האם לא הגיע הזמן לבחון שוב את יחסינו למוצרים אלו פעם נוספת ?
מי אמר שמוצרי החלב חייבים להיות מוצרי בסיס, במיוחד שקיימים לא מעט מחקרים אשר טוענים שאכילת מוצרי חלב, אינה הכרחית לבריאות ולקיומו של האדם.
תעשיית החלב היא אחת התעשיות הגדולות בעולם והשפעתה על המשקים היא אדירה ולכן היא תעשה הכול על מנת להשקיע רבות "החינוך והטמעה" של תרבות אכילת מוצרי חלב וחיזוק הקשר בינה לבין הבריאות.
מירב הפרסומות, אכן מחזקות את הקשר בין אכילת מוצרי חלב לבין הסידן ונטען בהן שיש להקפיד על אכילת מספר מוצרי חלב, על מנת להוסיף לגוף סידן על מנת לחזק את העצמות ולמנוע בריחת סידן.
האם גם בעלי החיים בטבע, אשר גם להם יש עצמות, מקבלים את הסידן שלהם מאכילת מוצרי חלב ? או מאכילת ירק ?
האם הפיל אוכל מוצרי חלב, או שהוא מסתפק בתזונה צמחונית ?
מה גורם לאדם לחשוב שדווקא אצלו, נבראו המערכות באופן שונה ?

אולם מה תאמרו אם תקבלו את המידע הבא: שריבוי הזרחן ומיעוט המגנזיום החלב מפריעים לניצול הסידן ? או שמחקרים מצאו שדווקא במדינות בהן צריכת החלב היא נמוכה, כך חוזקן של העצמות גדול יותר (ביפן שכיחות השברים אצל נשים נמוכה פי 2.5 מאשר אצל נשים בארה"ב ואילו אצל יפניות החיות בארה"ב ואוכלות מזון זהה לשאר הנשים האמריקאיות, השכיחות זהה לשאר), כלומר אכילת מוצרי חלב לא גרמה לחיזוק העצם, אלא אולי להחלשתה ?
אומנם חג שבועות, המוגדר גם כחג מתן תורה לפנינו, אך האם לא כדאי לעצור רגע ולחשוב או אולי הורגלנו "לנעשה ונשמע" - ולשאול את עצמנו למה ?

תגובות

לי אישית הימנעות מחלב ומוצריו שיפרה את הבריאות דרמטית. מציעה לכולם לנסות חודש בלי חלב ולבחון את ההשפעה.

אפרת_זיו
19/05/11 11:08

אני לא יכולה לדמיין את החיים שלנו בלי חלב ומוצריו
בלי הקפה, היוגורטים, הגבינות, הקורנפלקס..זה הרגל כל כך מושרש, זה נדבך ככ מרכזי במטבח שלנו.