מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הסודות מאחורי המדפים

כמוניבלוגיםהסודות מאחורי המדפיםהסודות מאחורי המדפים - האם זה מסוכן להיות צמחוני בישראל ?

הסודות מאחורי המדפים - האם זה מסוכן להיות צמחוני בישראל ?

האם להיות צמחוני בישראל זה עיסוק מסוכן ?

08/07/11 11:39
1940 צפיות
הסודות מאחורי המדפים – האם זה מסוכן להיות צמחוני בישראל  ?


אתמול שודרה כתבת צרכנית בערוץ 10, אשר נדמה היה לרגע, שתתפוס את הכותרות הראשיות של היום שלמחרת, אולם לצערי כי רב, אפילו לא היה לה אזכור קל שבקלים.
הכתבה עסקה בשאריות של חומרי הדברה, שנבדקו ברשתות המזון הגדולות ובמספר שווקים פתוחים, בתוצרת טרייה של ירקות ופירות.
הכתבה ציינה ויותר מפעם אחת שגם שטיפת הירקות והפירות במים ובסבון, לא הפחיתה את שאריות חומרי ההדברה, אשר נמצאו מסוכנים לאדם בשל צבירתם לאורך זמן בגוף האדם ובשל "השפעתם החיובית" על הופעת מחלות כמו אלצהיימר ואחרות בגיל צעיר יחסית !
בכתבה צוינה לטובה רשת מגה, אשר בה לא נמצאו כלל שאריות חומרים מזיקים ואילו ברשתות אחרות שנבדקו כמו שופרסל,טיב טעם, רמי לוי ויינות ביתן, נמצאו שאריות של חומרי הדברה.
לא נותר אלא לברך את כתבת התחקיר של נוגה ניר נאמן מערוץ 10 ורק נשאר לבקש מהערוץ, שלא ירפה מהנושא ולא יחדל מלחזור על בדיקות אלא לפחות פעם בחודש לאורך זמן.
אין ספק שלרשתות השיווק אינטרס מובהק "לצאת בסדר ונקיות", שכן ירקות ופירות נקיים מחומרי הדברה, הן מקדם המכירות הטוב ביותר שלהן.
אין ספק שמדובר כאן על מודעות בכול הרמות, הן של החקלאי (אשר מעדיף להשתמש בכמה שיותר חומרים, אשר שומרים על התוצרת "נקייה" ויפה), רשויות "הפיקוח" השונות, חקלאות ובריאות ושל רשתות השיווק.
צרכנים אשר יראו שלאורך זמן תוצרת חקלאית של רשת אחת עדיפים על רשת אחרת, ישנו את הרגלי הקנייה שלהם, במיוחד אם הם צמחונים או שמשקל הירקות והפירות אצלן הוא גדול יחסית.
אפשר לקרוא לתופעה "פרדוקס הצמחונית הישראלי" – הצמחוני הוא אדם, אשר בדרך כלל מקפיד יותר על בריאותו ועל איכות התוצרת שהוא אוכל, אולם דווקא בישראל הוא עלול למצוא את עצמו כאדם עם ריכוז חומרים מסוכנים גבוה מעל לממוצע !
אומנם קיים פתרון מסוים בדמות תוצרת אורגנית, אולם המגוון שלה, זמינותה ומחירה, לעיתים מרתיעים ולעיתים לא נגישים מספיק.
רשת מזון, אשר תמצא "נקייה" לאורך זמן, תייצר נאמנות רבה יותר ללקוחותיה, מאשר עוד מבצע בשקל !
הגיע הזמן לרדת מההוצאה המיותרת על פרסום ולהשקיע במערכי בקרה נאותים, אשר לבטח יחזירו את עצמם מהר ויעיל יותר וכמובן ישרתו אתנו, הצרכנים אשר הולכים לאיבוד לא פעם בין המדפים, המוצרים וחומרי ההדברה המזיקים לבריאותנו.

תגובות