מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאב תחושת ויברציה רטט פנימי עיקצוצים

תחושת ויברציה רטט פנימי עיקצוצים

35 תגובות


שלום רב,



מכיוון שלא נמצאה אבחנה לבעיה ממנה אני סובלת אנסה לפרט כמה שיותר אולי מישהו שמע על התופעה הזו? מה עושים? למי לפנות?



הנני בת 55. בריאה בד"כ.

לפני 10 חודשים החל לי מעין זרם חלש וקבוע 24 שעות שעובר ממש על כל הגוף, כאשר אותו זרם התחיל לי כך הרגשתי לפחות בהתחלה, שזה בצד שמאל של השד/צלעות/חזה עליון ואחר כך התחלתי להרגיש גם עיקצוצים /נימולים בכף רגל ימין באופן קבוע , כמו כן הזרם מורגש גם בכף יד ימין באופן קבוע כשבקצות האצבעות זה מורגש יותר, אך שוב לציין כי בהמשך זה הופיע וקיים עד היום בכל הגוף ממש עד העורף וגם בשפתיים אני מרגישה מעין ויברציה כזו. זה כל היום בלי הפסקה גם בלילה ובזמן מנוחה הכי הרבה !!!!





יש לי הרגשה (ואולי אני טועה), שיש לי מעין ויברציה בצד שמאל בחזה שמפעילה את כל הגוף, בכל אופן שם המוקד של הויברציה תחושת רטט פנימי מובהק!!!!! היתכן ויברציה שמפעילה את התחושה הזו בכל הגוף? זרם קבוע ממש בכל הגוף !!!



ביצעתי בדיקות שיצאו תקינות שכלל:



בדיקות דם.





אקו לב, אקג והולטר לב.



אורטופד- מיפוי עצמות תקין.



כירורג שד- אולטרסאונד שד תקין ובדיקת כירורג - תקין.



נוירולוג - פניתי ל- (3) שכולם שאמרו שהבדיקה הנוירולוגית תקינה!!!



פניתי לפסיכיאטר (2) שאמרו שאין לי בעיה פסיכיאטרית ולא מצאו צורך לתת לי טיפול תרופתי.



לציין כי פניתי ל-2 פסיכיאטרים מכיוון שרופא המשפחה חשב שזה על רקע פסיכולוגי ומכיוון שאני יודעת שאני עם שתי רגליים על הקרקע, פניתי בכל זאת על מנת לשלול, ועל מנת שרופא המשפחה יוכל להמשיך בבירור הבעיה שנוצרה אצלי. רופא המשפחה נותר חסר אונים ואינו יודע מה הבעיה, וייעץ לי בכל זאת לקחת כדורי הרגעה.



אני מבינה שאם ברפואה לא מוצאים את הבעיה אז משליחים זאת על אולי זה בעיה פסיכולוגית והבן אדם אמור להתמודד לבד עם עצמו !



ביצעתי בדיקות הדמיה רבות :



C.T. חזה, בטן ואגן- תקין.



MRI עמוד שדרה צווארי וגבי:

3 בלטי דיסק צווארי שהנוירולוג אמר שאינם רלוונטיים לתלונותי.



בחוט השדרה הגבי : אות גבוה קווי מ-D6-D10 יכול להתאים להרחבה של התעלה המרכזית. ובסיכום ה-MRI היה רשום יש לעקוב אחר הממצא.



הנוירולוג שהסתכל על הדיסק אמר שאינו רואה שום בעיה ומבחינתו ה-MRI תקין.



EMG - תקין



.

סימבלטה וליריקה 300 מ"ג למשך חודש כ"א -לא עזר.



אני מבינה שלא נמצאה בעיה נוירולוגית והבדיקה תקינה אך הסימפטומים שלי בתחום הנוירולוגיה ואיני יודעת אם כך מה עלי לעשות ולמי לפנות. מה  לדעתכם יש עוד באפשרותי לבדוק? אני מבינה שבוצעו בדיקות הדמיה רבות מה לדעתכם נשלל בכלל בכל הבדיקות שביצעתי לדעתך?

 



תודה מראש



תגובות

BENO1952
17/05/13 0:13

שירה שלום,,

מניסיון ביקורים אצל אורטופדים,נוירולוגים רופאי כאב וכיוצא באלו,,עם ממצאים של הדמיה סיטי או מ.ר.אי. תמיד שמעתי דעות שונות.

בנוסף,אצל כל אדם ממצא פטולוגי זהה יכול להשפיע שונה.לאחד כואב לאחר כלל לא.

ניראה בכל זאת שההדמיה מציינת ממצאים פטולוגיים בעמוד השידרה צווארי וגבי שיכול לגרום לך לתופעות שאת מציינת.השילוב של שני ממצאים ,הן בצוואר והן בגב יכולים להסביר את תלונותייך.

המלצה : לכי לאורטופד המתמחה בעמוד השידרה,עם ממצאי ההדמיה וכל יתר הבדיקות שעשית.שיתן חוות דעת לצוואר ולגב.

מיפוי עצמות לא רלוונטי לתלונות שלך.

אקו וכל השאר גם לא רלוונטי.

אם תרצי לאמת אבחנתו של הניאורולוג שלא רואה,שוב,לכי לניאורולוג אחר.

הייתי ממליץ לך לגשת גם למרפאת כאב,,ולשמוע גם חוות דעת.

והכי חשוב,,,תצאי מתוך הנחה ברורה שהרופאים לא מבינים הרבה ממה שקורה בגוף !!

תצאי מתוך הנחה ברורה שהרפואה בארץ לא ששה לפתור בעיות בדרך הקצרה,,יש תהליך,,קח טיפול פיזיוטרפי,קנה כדורים,,לא עוזר? נמשיך לשלב הבא.

דרך אגב,,שמעתי הרבה מרופאים שממצא מסויים "לא משמעותי"..["למי ד"ר? לך או לי"angry]

כל טוב והצלחה בפיתרון הבעיות.

 

BENO1952
17/05/13 15:12

 

מבקשים מרופא המשפחה להפנות למרפאת כאב הקרובה למקום מגורייך,וגם שם יבחנו את כל החומר הרפואי שלך,כולל ההדמיות.

ינסו למצוא את מקור הבעיה,בנתיים ימליצו לך בטח על משכך כאב כל שהוא היות והסימבלטה והליריקה לא עזרו לך.

אל תתיאשי,כפי שציינתי הרופאים לא,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!! סבלנות נידרשת,חריקת שיניים,,קצת כעס [על הרופאים --לא מזיקsmiley]

אני מקווה שמישהו יעלה על הבעיה/יות שלך,

כל טוב ושבת שלום,,

 

 

BENO1952
17/05/13 15:35

את יכולה לפנות פה בפורום אליה אישית עם בקשתך,,

במידה ותסכים היא יכולה להכניס את המייל שלה לתיבה הפרטית שלך פה באתר.smiley

נועה7
17/05/13 21:34

שלום, אני מבינה ששללו טרשת לפי בדיקות שלנוירולוגים וmri, שללו נוירופתיה של סיבים ארוכים לפי emg, הדבר היחיד שלא שללו בוודאות זה נוירופתיה של סיבים דקיםsmall fiber neuropathy שלא מזהים אותה כלל בemg, אלא בביופסיה של העור או qst. ממליצה לפנות לנוירולוג מומחה עצב שריר להמשך בירור. האם את לוקחת תרופות בקביעות ואיזה? מה רמת הb12 שלך, אם בגבול התחתון של הנורמה זה גם עשוי להסביר סימפטומים. האם לפני הופעת הסימפטומים היית חולה? המשיכי בבירור ובמקביל פני למרפאת כאב לקבלת טיפול סימפטומאטי.

שרית30
06/01/21 15:21

היי אני סובלת גם מרטט בכל הגוף, הלכתי לאורטופד מומחה אגב שמו נטע רז והוא מקבל באסותא בצפון, לפי הבדיקה שלו טען שיש לי פגיעה בחוט השדרה ובמערכת העצבים. כדאי לך להיבדק שוב

נוני9811
08/04/22 17:57

תוכלי לספר איך את מתמודדת ? 

האם את מקבלת טיפול תרופתי להקלה?

עידית-רונן
מומחה כמוני
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
18/05/13 7:07

לשירה,

התחושות שאת מתארת מתאימות  לבעייה ממקור  עצבי. כפי שנועה כתבה יתכן  בעצבים ההקפיים התחושתיים. לעיתים קיים קושי באבחון ואיתור הבעיה.  כפי שבנו ונועה המליצו, ניתן לבצע בירור  נוסף ומרפאת כאב אכן אופציה מומלצת. באתר כמוני כתובות של מרפאות הכאב

 

בברכה וכול טוב,

 

עידית.

נועה7
18/05/13 23:22

שירה שלום,

נכון טרשת בדרך כלל מתחילה יותר מוקדם, אבל יכולה להופיע גם אחרי 50 ואפילו ראיתי בגיל 70. כנראה שהנוירולוגים לא שלחו אותך לmri מח לא רק בגלל הגיל אלא גם בגלל שהבדיקה הנוירולוגית שלך הייתה תקינה ללא הפרעות תחושה, כח תקין, ללא רפלקסים פתולוגיים, ללא הפרעות שיווי משקל וכדומה. מה גם שmri צווארי וגבי אם נעשה עם חומר ניגוד שולל מוקדי דמיילניזציה באיזורים אלו. אז לאור גילך והבדיקה הנוירולוגית התקינה של 3 נוירולוגים וגם הסימפטומים הלא הכי אופייניים הסיכוי לטרשת באמת מאוד נמוך. הטרשת גם מתחילה בד״כ מהפרעות ראיה כגון ראיה כפולה וכאב מאחורי העיניים שעשויים להקדים את ההתקפים אפילו במספר שנים ואמלך לא היו כאלו. אז טרשת זה לא הכוון. 

Qst זו בדיקה לא כואבת כלל שבודקת כמותית סף תחושה וסף כאב לחום וקור ולפעמים גם לרטט. אם יש נוירופתיה למשל אז סף תחושה עשוי להיות גבוה, כלומר תרגישי חום רק כשזה כבר ממש חם ואילו סף כאב יהיה נמוך כלומר למשל תרגישי כאב לקור קליל שלאדם נורמלי לא מכאיב. זה בעצם בדיקה לתפקוד של העצבים הקטנים שאת תפקודם לא ניתן לבדוק בemg. 

אצל איזה נוירולוג מומחה עצב שריר נבדקת? הרוב המוחלט של הנוירולוגים לצערי לא יודעים כלל שיש סוגים של נוירופתיה שemg לא מזהה אותם והכי נורא שהם מתייחסים לאותם חולים כאל פסיכוסומאטיים כשלמעשה הם חולים במחלה אורגנית כואבת ביותר. בכל אופן את מציינת בעיקר תחושה של ויברציה. בנוירופתיה של סיבים דקים יש בדר כלל גם כאב צורב, שורף, דקירות ונימול ועשויה להיות תחושת ויברציה. אז רק נתתי לך כיוון להמשך בירור, משהו שעוד לא בדקת כי כל היתר כבר שללו לך.

B12 260 זה בגבול היחסית תחתון של הנורמה וזה גם עשוי להסביר את הסימפטומים או לפחות להחמירם. אז דבר ראשון במקביל לבירור עליך לדבר עם רופאך לגבי נטילה של לפחות 1000 מק״ג בי12 ליום תחת לשון לפחות עד שתהיה בדמך רמה מעל 600 ורצוי בגבול העליון של הנורמה שזה משהו כמו 900. יש סיכוי שזה יעזור לך. אם כדור להמסה תחת הלשון לא עוזר אז התייעצי לגבי קבלת זריקות בי 12.

מחכים לעדכון.....

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
19/05/13 0:45

שירה שלום, 

מצטערת על העיכוב, אולם הייתי בחופש והפלאפון שלי התקלקל כך שהייתי 4 ימים מנותקת לחלוטין. 

אם תחושת הוויברציות היא על כל הגוף כולו - בין אם בבת אחת ובין אם תחושה נודדת כל פעם למקום אחר - זו בעיה לעזור לך ואכן אין כל קשר בין הבדיקות שערכת לבין התחושה. 

לא לכל דבר יש לרפואה מענה והדבר הטוב היחידי הוא שרוב הדברים הללו נוטים להתרפא לבד. 

אם לעומת זאת מדובר על הפרעה תחושתית ממוקמת וחוזרת על עצמה באותו איזור - אז ניתן להתחיל לאבחן ולראות המ הנפגם - האם יש בעיה בחיישנים? בהולכת המידע? במסילות בעמ"ש? בפענוח במוח? היות ואילו דברים שחוזרים ונשנים ניתן לאכן אותו כי אנו יודעים היכן עוברת התחושה. 

מכאן שאם מדובר במשהו כללי אז באמת המקום הוא לאזן את עצמך מיטבית מבחינה תזונתית, לוודאי שאין שום חסר מטבולי, סכרת סמויה, יתר לחץ דם סמוי וכן הלא הושאין שום מחלה אוטואימונית, ואם זה לא וזה לא עובר מהר אפשר לנסות ברמה של ניסוי קליני תרופות שונות לטיפול בכאב - אולי הן יקלו עלייך. 

תנסי לפנות גם למרפאת כאב - אין לך לדעתי מה להפסיד מהניסיון. 

ד"ר גור. 

נועה7
19/05/13 11:40

היי שוב, טוב אכן בוולפסון יש את הרופא המומחה לנוירופתיה של סיבים דקים. האם ציינת בפנים שיש לך גם נימולים ועקצוצים ולא רק וויברציות? הבעיה שבנוירופתיה של סיבים דקים לא רק שהemg תקין אלר לרוב גם הבדיקה הפיסיקלית של הנוירולוג ( תחושה שטחית, פרופריוספציה, כח וכדומה) יוצאת תקינה ואז את מתוייגת כפסיכוסומאטית או מתחזה ורק מעט מאוד מומחים בארץ מכירים ויודעים לאבחן את המצב. שוב בגלל שהיית אצל אחד מהם אז כנראה שזה לא נוירופתיה, אבל אם המצב ממשיך הייתי חוזרת אליו שוב ושואלת האם ניתן לשלול את זה בוודאות ואין צורך בבדיקות נוספות. כפי שדר׳ גור כתבה בינתיים תוודאי שערכו לך בדיקות דם כמו תפקודי בלוטת תריס, סכרת( אפילו טרום סכרת עלולה לגרום לנוירופתיה), מחלות אוטואימוניות וכדומה.

נועה7
19/05/13 18:32

היי, כן הבנת נכון נוירופתיה של הסיבים הדקים בהחלט יכולה לגרום לנימול ועקצוץ בקצוות הגפיים ולעיתים ויברציה לא יודעת לגבי כל הגוף כי בד"כ הפגיעה הכי חמורה היא בקצוות. אצלי הכאבים הנוירופתיים לצערי בכל הגוף (אבל הכי חמורים ברגליים) ,בשמש אפילו פנים שלי שורפות תופת, לעיתים כואבת לי הקרקפת כשאני נוגעת בשיערי. גם לי יש תחושת ויברציה ברגליים ושוקיים ואם רגליי על רצפה זה כאילו שהרצפה רוטטת, הזוי. העניין הוא שהנוירופתיה של הסיבים הדקים מתבטאת קצת שונה בין אדם לאדם, אבל מה שמאפיין אותה זה הכאבים המוזרים שורפים, צורבים ודוקרים, זרמים ונימולים, הרדמויות וכדומה. לא אומרת שזה מה שיש לך, אבל סיפורך מזכיר לי את שלי. כמובן שגם אליי התייחסו כפסיכוסומאטית והאמת כפסיכית והיסטרית במשך יותר משנה אף על פי שאני אמרתי לרופאים מלכתחילה שזה נוירופתיה. אז אם היית מזמן אצל הרופא המומחה לוולפסון ממליצה לחזור אליו ולעדכן אותו לגבי מצבך ולשאול אם ניתן לשלול בוודאות את הבעיה ללא בדיקות שכתבתי לך. אין לך מה להפסיד.

נתי5
15/07/19 23:22

האם עברו לך הויברציות או יש הקלה בתופעות?

נועה7
19/05/13 21:57

היי שוב, אם היית אצל דר׳ דבי אז את בידיים הנכונות. אם אכן יגלו שיש לך נוירופתיה של סיבים דקים אז הטיפול תלוי במקור הבעיה. אם מוצאים את המקור כגון סכרת, בעיות בבלוטת תריס, מחלות אוטואימוניות, חוסר בb12 ( יש לך כי הוא בחלק נמוך של הנורמה), תופעת לוואי של תרופות/ חיסונים ומטפלים באלו אז סיכוייך להחלים גבוהים. הבעיה שלרוב לא מוצאים את הסיבה ואז מגדירים את הנוירופתיה כאדיופאטית והטיפול סימפטומטי. תרופות כגון ליריקה, גבהפנטין, סימבאלטה , טרגין ועוד. אצלי הנוירופתיה בצורה מאוד קשה בכל הגוף וגם פגיעה בעצבוב אוטונומי במערכת עיכול ומה לא. גם אם אצלך אכן זו הבעיה זה נשמע לי הרבה הרבה יותר קל מאצלי ( מבלי לזלזל בסבלך) ולכן אני משערת שתרופות כגון ליריקה או אלטרול או שילובן יעזרו לך ( לי הן עזרו מעט מאוד ורק בהתחלה). אבל שוב יש יותר מדי " אם״. מה שנכון לעשות בעיניי זה ליטול בי12 להמסה תת לשונית, במקביל לחזור לוולפסון להמשך בירור ואולי במקביל לפנות למרפאת כאב. וכן אני יודעת מה זה תחושת ויברציה מעצבנת והזויה בדיוק כמו הויברציה ממכשיר שאיתו הנוירולוג בודק ויברציה, מטריף את הדעת.

נועה7
21/05/13 14:19

היי, כן הבנת אותי נכון. את אפילו כותבת שדר׳ דבי התרשם שאולי יש לך נוירופתיה אידיופאטית. שוב בנוירופתיה של הסיבים הדקים כל הבדיקות כגון EMG, בדיקת תחושה ( תחושה רגילה זה סיבים ארוכים לא קטנים), כח גס, פרופריוספציה, רפלקסים בדר כלל תקינות וזה לא שולל קיום נוירופתיה של סיבים דקים, כן שולל נוירופתיה של סיבים ארוכים. עלייך לחזור לדר׳ דבי בגלל שהבעיה נמשכת והטיפול שקיבלת לא עזר. איזה מינון הגעת עם ליריקה וסימבאלטה? אגב, הרבה פעמים נטילתם בו זמנית עושה סינרגיזם להשפעה נוגדת כאב. כן במקביל לפחות תקבעי תור למרפאת כאב כי גם לזה תמתיני מלא זמן. חוץ מהתרופות שניסית יש עוד תרופות לכאב עצבי כגון אלטרול, גבהפנטין, למיקטל ועוד. סליחה אינני יכולה לכתוב למה התכוונה דר׳ גור בתשובתה, עדיף שתפני שאלה זו אליה שוב. בכל מיקרה יש סוגים שונים של תחושה שהנוירולוג בודק בבדיקה שלו כגון תחושת מגע, חום/ קור (תחושת חום קור כן עלולה להיות לא תקינה בנוירופתיה של סיבים דקים), ויברציה, תחושה עמוקה שזוהי פרופריוספציה והבדיקות האחרות שרלוונטיות לתחושה וכאב עצבי הן ncv-emg, qst.

רות11
21/02/14 23:15

שלום שירה שמי רות ואני מאוד מזדהת עם התחושת שאת מרגישה ושמעתיאותם תשובת ששמעת מהרופאים ועברתי בדיקות דומות לשלך רציתי לדעת באיזה מצב את נימצאת כיום ואם זה ניתן לטיפול או לשיפור במצב מאוד אשמח ליצור איתך קשר במספר הטלפון 0504290434  או במייל ben123suisa@walla.com

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
22/02/14 15:24

שירה שלום, 

פורום כאב אינו יכול להוות תחליף לבדיקות רופא והתייעצות מסודרת. השאלות שלך כבר מגיעות לרמה שמחייבת בדיקה מקיפה התייחסות אישית ובירור. 

אני מציעה שפשוט תקבעי תור למרפאת כאב (אם את רוצה דווקא אותי אז אני מקבלת במרפאת כאב שיבא בתל השומר), תגיעי עם כל החומר ותמשיכי טיפול משם. 

אי אפשר להתייחס לכל זה תאורתית. 

ד"ר גור. 

sagi700
15/01/16 15:35

שמי שגיא ואני בן 41 עברתי את כל הבדיקות הקיימות בעולם בגלל תחושות נוירולוגיות קשות שהולכות ומתגברות במשך שנתיים עד עצם היום הזה.e.m.g ו eeg תקינים. Mri של המוח תקין.ct עמוד שדרה צווארי תקין וct טוטל בודי תקין.כל בדיקות הדם הקיימות כולל בדיקות ana ובדיקות חלבונים ואימונציפקציה בסרום,בדיקות שתן לחלבוני בן גונס.איסופי שתן לפאוכרומוציטומה ולרמות קורטיזול.בדיקות הורמונליות.דופלקס עורקי צוואר רגליים ורידים עמוקים ושטחיים.בדיקת העורק הראשי של האאורטה בבטן וואולטראסאונד בטן וכליות עם עורקי כליות הכל תקין.א.ק.ג,הולטר לב 48 שעות,צינטור וירטואלי של הלב,אקו לב והולטר לחץ דם הכל תקין.ממשיך להחלש סובל מעיקצוצים שריפה ונוקשות בגפיים אך בכל הגוף לא יכול לעלות מדרגות ומרגיש תחושת כובד אדירה בגוף.כפות רגליים קרות חוסר שיווי משקל לחץ אדיר בצוואר ובלסתות .קם מהשינה עם נוקשות אדירה סובל מרעד בידיים וברגליים יובש אדיר בכל הגוף ועייפות חזקה.כיווצים בכל השרירים חולשת שרירים דקירות ועייפות בשרירים..יש לפעמים תחושה של חוסר תיאום אימפוטנציה ואובדן זיכרון.הייתי אצל 4 נוירולוגים בכירים בארץ והבדיקות הגסות היו תקינות.אני  סובל מאיכות חיים הכי נמוכה כאבי תופת ברגליים עם קושי לעמוד.צרבות ותחושה של אוכל נדאר תקוע בגרון וחום גוף נמוך כל היום מתחת 36 מעלות.התחושות הגופניות פשוט קשות ביותר אני אב לארבעה ללא איכות חיים.לא יכול לבצע הליכה היום או לעלות מדרגות ועדיין נחשב בריא כי אין אבחון-אני לא זוכר מה קרה אתמול.התחושה שהמערכת האוטונו ית גם נפגעה יש כיווץ בבית החזה וקושי לנשום.הייתי אצל 3 פנימאים בכירים,ראומטולוג בכיר שמתעסק בפיברומיאלגיה,רופא כלי דם נוירולוגים תזונאים מאפאות כאב ועוד רק הולך ומידרדר מיום ליום ואיתי כל הבית.כמובן שבמהלך התקופה כשלא מוצאים חושבים שהבעייה כץפסיכוסומטית ומזה שנה ןחצי טני מטופל ומחליפים לי כל פעם כדורים ללא שום שינוי לטובה.מצאו לי בשיהה תנועות רגליים מחזוריות רבות וסוף סוף לפני שבועיים לקחו חי ביופסייה בתל השומר אחרי שהייתי אצל נוירולוג בשם אמיר דורי ואני מחכה לתשובה.התחושות דלי הם נוראיות כמו שאיפה בעור,לא יכול שנוגעים בי,לא יכול על רעש,התחושה שהמערכת האוטונומית מכווצת את כלי הדם כי כלי הדם שלי עצמם תקינים.נרדמות לי הרגליים ויש לי סחרחורות.עשו לי אפילו בדיקת טילט דהייתה תקינה.אני אמור להיות מבסוט שכל הבדיקות תקינות אך אני פשוט מרגיש פיזית דצץמערכת העצבים לא מתפקדת כראוי וכנראה נפגעו סיבי היצב הדקים שפשוט לא מאפשרים לי לחיות .לא יכול להרים את ביתי הקטנה בידיים ומסתובב כל היום עם כאבי תופת בפנים ובצוואר.העויתות והדקירות בשרירים פשוט משגעות אותי מקווה שיימצא מזור למצב הנורא הזה.שתי שאלות:1.האם למישהו יש מצבים דומים וקשים.אני בבית נחשב "בריא"ואני הכי חולה בעולם אני לא מסוגל לשכב אפילו או להתרכז.אני עומד לאבד את מקום עבודתי התשובה של הביופסייה אמורה להגיע עוד שבועיים.2.האם אצל מידהו מופיעות נקודות לבנות מתחת לעור בכפות הידיים שמעידות בעצם על כיווץ כלי דם כמו כן לעיתים הכחלה של כפות הידיים שמראה מעורבות אוטונומית?

מיכל94
02/04/18 19:41

שגיא איך אפשר ליצור איתך קשר? בבקשה..אני באותו מצב כיום!!!

מיכל94
02/04/18 19:44

שגיא איך אפשר ליצור איתך קשר? אני חווה את אותם הדברים!!!

הרמוני-55
11/07/22 20:23

היי שגיא 

אתה מתאר את מצבי באופן מדויק. 

אשמח לדעת אם במהלך השנים גילית את הבעיה/ מצאת דרך להתמודדות. 

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
27/01/16 23:26

שגיא, 
אני מצטערת אפילו לא עמדתי בלקרוא את כל זה עד הסוף. 
בשורה התחתונה מה שניסית לעשות כאן הוא יעוץ וירטואלי - זה לא נכון. 
אתה חייב לסיים את הבירור הרפואי שאתה עושה לקבל את תוצאות הביופסיות ולהמשיך בסבלנות. זו לא דלקת גרון ככל הנראה האבחון יהיה מסובך ולטיפול אפשר יהיה להגיע רק אחרי אבחון מסודר. 
בכל אופן המקומות המתאמים לטיפול בך הם המחלקה הנוירולוגית המחלקה האוטואימונית ומכון כאב. אני ממליצה שתזמין תורים לכל הללו תגיע עם תיק רפואי מסודר כרונולוגית לפי נושאים (דימות לחוד בדיקות לחוד ורופאים ממויינים לפי המקצועות) - זה יקל מאד על המטפלים בך להגיע לשורש הבעיה. 
ותתאזר בהמון סבלנות בעיות מסובכות אל נפתרות בבליץ. 
ד"ר גור. 

אלכסנדר1
14/03/16 7:29

שלום שמי מייסטר אלכסנדר מכרמיאל בן 31 בריא כמו שור לפני 3 שבועות התחיל אצלי רעד חזק בגוף שעכשיו ניהיה רגיל 
אני פשוט מחובר למטען כול מה שרשמתם פה אני מרגיש אני אפילו לא זוכר איפה סמתי תמפתחות של הבית 
הייתי בטוח שזה בלוטת התריס כי היא אחראית על התיפקוד של הגוף עשיתי בדיקה ומחכה לתשובה אבל אני מבין שהיא כניראה תיצאה תקינה מה שאני מרגיש עכשיו זה זרם תמידי בגוף לא יכול לישון כמו שצריך אם כדור שינה גג 4 שעות 
אני במצוקה חסר עונים המיספר שלי 0546890323 לפי התגובות פה אני רואה שאין פיתרון והמצב שלי רק יחמיר אני אפילו לא זוכר איפה סמתי תפתח של הבית ביגלל הזרם התמידי ניהיה לי בעיה אם היציאות כי יש לחץ תמידי של הבן בפנים בריצה כאילו אני רובות חשמלי אז אני מיתעייף תיק טאק כניראה מתחילות להיות בעיות זיכרון בדיקה נירולוגית תקינה שזה סתם בדיקה נגיעות אם הפטיש קיצר מצב עצוב מאוד :(

אלכסנדר1
19/04/20 23:41

פשש אני לא מאמין שאני כותב את הפוסט הזה 4 שנים אחרי 3 חודש סבלתי מי זה עד שפתרתי את זה לבד לצערי אף רופא לא עזר למזלי עשיתי הכול כדי ליפתור תבעיה ראשית הרעד הזה בא מהמוח אבל ההשפעה שלו בכול הגוף אתה צריך להבין בראש שאתה בסטרס יותר נכון הגוף שלך בסטרס גם אם נירגעת ואתה מרגיש הכול בסדר המוח לא מבין את זה וטתה חסר עונים מה לעשות כדי ליפתור תבעיה אז הנה לכם הפיתרון מיספר 1 טבעי וכמו שצריך 1 כדורים קלמנרבין טבעים מבית מירחקת 2 כדורים שורש ולריין טביעים מחנות טבע 3 הולך למעשה מיקצועי חפעמין הייתי ל2 אחד אחרי השני עיסוי כול הגוף מרגיע והנה הקטע החזק אחרי העיסוי מלאו לי את כול הגוף מאחורה כוסות רוח מלא כוסות ואתה מרגיש שכול הגוף שלך נינעל ואתה אשכרה מרגיש את כול המערכת העצבים מישגעת אצלך בגוף ואתה מרגיש את זה פיזי וזה הרגע להירגע לישלוט בזה זה הרגע שרק בצורה אתה מרגיש תגוף שלך ואת המערכבת העצבים שלך מה שלא הרגשת במצב רגיל וברגע שאתה נירגע ברגעים האלו זה קשה מאוד אתה מסביר למוח שלך תירגע ואתה יוצא מהצב הזה יום למחרת תרגיש תרעד יותר חזק זאת התופעה הלוואי אבל כעבור יומיים רמת החשמל בגוף שלך ירד תרוץ תישחה תשחרר אנרגיה הייתי צולל בריכה שלמה מיתחת למים בלי מישקפת ברגע שהייתי פותח תעיניים מיתחת המים תוך כדי צלילה ישר הייתי מרגיש שאני ניחנק וברגע הזה אתה צריך להירגע הייתי יוצא מהמים ומרגיש תחשמל בגוף יוצא ממני ממש פיזי גרמתי לגוף להרגע תתאמן על תוכל סוכר ועל תעשן סיגריות אחרי כול סוכר ואחרי כול סיגריה הרעד היה חוזר אבל הורדתי אותו עוד ועוד עד שזהו אני כבר לא מרגיש אותן ושחכתי מי זה לרופאים אין דרך ליבדוק תבעיה הם מבינים שזה נפשי וממליצים לך כדורים פסיכאטרים כדורי הרגע כימיים ממליץ לא לקחת לעשות רק מה שאמרתי להיתחבר לגוף להרגיש אותו ולהרגע בהצלחה לכולם

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
16/03/16 15:53

שלום אלכסנדר - 
רוב הסיכויים שהבעיה היא נוירולוגית ולכן אני מאד ממליצה להתחיל מבירור נויירולוגי. 
ד"ר גור. 

יגאל-ברור
29/06/16 20:10

שלום לך אשמח לשוחח איתך
לי יש מצב מאוד דומה
ואני ממש בסיוט
igalbraver@gmail.com
צרי קשר

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
03/07/16 0:11

יגאל שלום. 
כדי לשוחח איתי - תריך לקבוע תור במכון הכאב בשיבא...
אבל אני ל אנוירולוגית וכזכור הצעתי לך לפנות ראשית לנוירולוג. חבל לבזבז את הזמן רק כדי לשמוע ממני שוב את אותו הדבר. אנא פנה לנוירולוג והחל בירור. 
ד"ר גור. 

מורגין
19/02/17 22:54

היי שירה 
אני סובל מאותם תסמינים
ראיתי שהעלת את זה לפני הרבה זמן
מצאת פתרון לבעיה?

מורגין
21/02/17 1:08

היי שירה
אני סובל מאותו בעיה כמוך
של עיקצוצים כאב בגוף
ומין סוג של סחרחורות
האם מצאת פתרון לבעיה?
אודה לך מאוד אם תוכלי לשתף אותי

רבקה.5
27/08/19 11:07

היי נמצא לך פתרון לבעיה? סובלת מאותו בעיה בת 28 עשיתי את כל הבדיקות הכל תקין בדיקות דם MRI צוואר גב ראש נמצא רק בלט emg לא מצליחים לעלות על הבעיה גם אותו הפנו לפסיכיאטר למרות שאני צלולה מאוד בדעתי

shyel
06/03/20 11:26

מצטרפת לשאלות בנושא.....כל הבדיקות תקינות....ורק הרעד הפנימים בגפיים ממשיך,וסחרחרות מידי פעם.....אמנם לא יום יומי,אבל מידי פעם מפתיע ,ואזי אני מנוטרלת כמעט מכל עשיה....רק לנוח ,ולעיתים קמה מאוששת מהמצב.לא אין לי תרופות שעלי לקחת.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
14/03/20 21:27

שלום רב -
אני רואה שאין לכך מענה מהקהילה. רק כדי לסגור את הנושא אין לי שום דרך לתת מענה לדברים כאילה באינטרנט. אני הייתי ממליצה לפנות למרפאת כאב לעשות בירור שלהם.
ד"ר גור.

ננוש2
18/04/20 7:23

גם אני התחלתי להרגיש רעד פנימי מוזר כאילו שכל העצבים הפנימיים בגוף רועדים.זה קורה מדי פעם. לא תמיד. זה משהו ממש חדש. מה שקורה לעתים תכופות יותר זה רעד פנימי של השפתיים ושל יד שמאל. טרם נבדקתי. זה חדש. וקצת מיאש לקרוא כאן על אינסוף בדיקות שלא מובילות לפיתרון.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
19/04/20 22:58

ננשו שלום - אני ממליצה להבדק לפני שמגיעים למסקנות מייאשות. מאחלת לך שימצאו ממה את סובלת. ד"ר גור.

כנרת100
29/07/22 19:58

היי, שנת 2022 ואני סובלת ממש מאותו הדבר. לפני כשלושה שבועות התעוררתי בשעה שש בבוקר וחשבתי שמדובר בשיפוצים שמרעידים לי את המיטה. מה הסתבר? אף אחד לא משפץ ומרעיד לי את המיטה. אלא זאת אני והשרירים שלי בכל הגוף רועדים ומרעידים את המיטה. רק לאחר שבוע שבו עשיתי ממש תשאול של כל השכנים בבניין ואפילו בעירייה (האם מישהו חופר בקרבת מקום?) התחלתי בירור נוירולוגי. הייתי אצל נוירו-וסקולר באיכילוב ובדקו אותי. הבדיקה הייתה תקינה. הפנו ל EMG יצא תקין. בדיקות דם של בלוטת תריס ואלקטרוליטים וויטמינים - תקין. MRI מח תקין. 
אני רועדת כולי, כל הטורסו (כתפיים, איזור הגב והצלעות מקדימה וגם מאחורה), רגליים (כולל הירדמות של הרגל) ידיים. הכל. הנוירולוג שביצע את ה EMG טען שאולי מדובר ב RLS אבל התסמינים לא ממש מתאימים.

קיבלתי מרופא המשפחה קלונקס כדי לישון (לא מצליחה לישון! מתעוררת אחרי שעתיים מהרעידות של עצמי!) לא עזר. נתן לי סרקוסל בשביל להרפות שרירים - לא עשה שום אפקט. נתן לי פריזולין (!) תרופה מזעזעת שעשתה לי את כל תופעות הלוואי האפשריות רק מרבע כדור. כך ששום דבר לא עוזר לי ואני לא יכולה יותר לישון ומאוד חוששת ממצבי.

מחלת רקע - אוטואימיונית. יש לי אנקילוזינג ספטנדליטיס (כרגע ללא טיפול תרופתי). CRP עומד על 1. 
האם מישהו כאן יכול בבקשה לתת איזשהו כיוון או איזושהי אופטימיות כי עומדים לפטר אותי מעבודתי אני כבר לא מגיעה כשלושה שבועות כי אני לא מסוגלת לקום מהמיטה! 

אלכסנדר1
02/08/22 3:47

הבעיה בראש הבאת את עצמך למצב שבוא הגוף נימצא במצב סטרס למרות שאת מרגישה רגיל 

בשביל להוריד את הרעד יש כמה דרכים הדרך הכי אפקטיבית זה לעשות עיסוי זה מרגיע לגוף פיזי אם כוסות רוח בזמן הכוסות על הגב וכול הגוף לנסות להירגע פיזי בראש , כדורים טבעים נקראים קלמנרבין עוזרים גם מאוד