מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבפרקוסט

פרקוסט

20/06/14 19:06
23 תגובות

אני נוטלת פרקוסט מזה שבועיים בגלל כאבים קשים הנגרמים מפריצת דיסק.

כמה זמן אפשר לקחת פרקוסט ? האם אפשר להתמכר כתוצאה משימוש קצר כזה ?


תגובות

BENO1952
20/06/14 19:48

היי מאי,,

אפשר לקחת פרקוסט תקופה ארוכה,,שנים,,smiley השאלה איזה מינון את צורכת.

אפשר בעיקרון להתמכר לכל תרופה אם צורכים אותה לתקופה ארוכה,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

משבועיים שימוש לא מתמכרים,,smiley

העניין העיקרי הוא מה קורה עם פריצת הדיסק שלך?? 

כל טוב,,

מאי-2
20/06/14 22:32

לגבי פריצת הדיסק , עברתי ניתוח לפני 16 שנים , כמובן שהדיסק פרץ שוב ומאז אני סובלת מכאבים כאשר כל שלוש שנים לערך אני מקבלת התקף קשה ,שמשתק את החיים הנורמלים שלי ,כמו עכשיו.

מאי-2
20/06/14 22:34

כרגע אני לוקחת ליריקה במינון של 150 מ"ג ו2-3 כדורי פרקוסט 10 מ"ג. היום נטלתי רק כדור אחד ובשעות האחרונות אני סובלת מהזעות , רעידות וחוסר שקט .

BENO1952
20/06/14 22:38

,,,"האחרונות אני סובלת מהזעות , רעידות וחוסר שקט" ,,,זה תופעות לוואי של הכדורים,,

לפני 16 שנה ניתוח,,מה עשו בניתוח??

 

שלום לך. אני משתמש בפרקוסט 10 כבר 6 שנים נתנו לי את הכדור הזה בבית חולים כשהתפרצה אצלי דלקת פרקים ומאז אני עם הכדור הזה בהתחלה רופא כאב נתן לי מרשם ל6 כדורים ליום ובנוסף גם מרשם לסירופ אוקסיקוד 10מ"ל פעמיים ביום עברו להם כ5 שנים של שימוש רצוף בסמים אלו ובנוסף במקביל נתנו לי גם מרשם למדבקות פנטה וככה מצאתי את עצמי לוקח כמויות מטורפות של סמים בהתחלה זה היה כדי באמת אך ורק לכאב אך במשך הזמן השימוש היה גם לא רק לכאב לאחר 3 שנים רצופות של שימוש במשככים אלו שציינתי החלטתי ללכת לרופא משפחה ולבקש ממנו שיעזור לי להפחית את הצריכה של משככי הכאבים ואז בניתי תוכנית שבעקבותה הוריד מ6 פרקוסט ביום ל4 ומהסירופ אוקסיקוד מוריד מ10 מיל פעמיים ביום ל5 מיל פעמיים ביום ואת המדבקות פנטה מ75 ל25 וככה עוד כשנה הייתי משתמש במינונים האלה מהר מאוד חזרתי אליו שוב לרופא והורדתי גם את הסירופ אוקסיקוד ובמקומו לקחתי 2 כדורים אוקסיקונטין 20 מיל ביום ואת הפרקוסט ל3 כדור ליום והורדתי את המדבקות לסירוגין שזה אומר שהייתי לוקח אותן כבר רק כשהייתי נתקע בלי כדורים אופיאטיים כדי למנוע מהגוף תסמיני גמילה בעקבות אי נטילת הכדורים. כיום לאחר 6 שנים הדלקת פרקים שלי חזקה חיה ובועטת כל יום 24/7 לצערי איבדתי שליטה ואני לוקח בין 14-18 פרקוסט 10 מיל ביום שזה אומר שהמרשם של 3 ליום לא עוזר לי למשך החודש אלא רק לשבוע וקצת בלבד ואז יש לי את ההפרש של הימים לקבל אוקסיקונטין וראו איזה פלא מצאתי נוסחה שיכולה למנוע תסמיני גמילה מאופיאטיים שכאמור אני לוקח בין 14-18 והגעתי למקסימום של 23 כדורים פרקוסט 10 מיל ליום. מצאתי שהאוקסיקונטין יכול לגרום לי להיגמל מהפרקוסט הייתי אצל הרופא ביקשתי שיעזור לי בתוכנית שלי להיגמל בעצמי בדרך שלי אז בקשתי ממנו שלא יתן לי יותר פרקוסט ויתן לי 3 אוקסיקונטין ליום למשך חודש שלם וכעבור חודש ארד ל2 ביום בתוספת מדבקות פנטה של 12.5 מיל שאיתן אתמודד עם תסמיני הגמילה האכזריים שלא אאחל אותם לאף אחד ומצבי הרוח המשתנים והרגשות שצפות מכל דבר אז בינתיים זה עובד כי אני לא לוקח יותר מ3-4 אוקסיקונטין ביום וגם אם קרה ונגמרו לי הכדורים אוקסיקונטין כמה ימים לפני שאוכל למשוך שוב אני מדביק את המדבקות פנטה ולוקח איתן כדור מציצה טרמדקס פלאש טאב והציפייה היא להתמודד עם הכאבים שלי משחקת הפרקים לא על ידי אופיאטיים בכלל ואני כולי תקווה שאצליח להחזיק מעמד כי איני ישן טוב בלילות מכאבים בגוף באזורי המפרקים ואני סובל מנפיחויות קבועות במפרקים. עצתי העיקרית היא לא להתחיל עם אופיאטיים כי מהר מאוד מתמכרים לזה וזה צרה צרורה אחרכ. מאחל לכם המון בריאות וחוסן נפשי חזק שתדעו להתגבר על הכל בשיקול דעת ולא תנהגו בחוסר אחריות. יש לי המון מה לספר ולהרחיב מה שקראתם זה על קצה המזלג כמו שאומרים אשמח לשתף מניסיוני העשיר כל מי שירצה בתקווה שאוכל לעזור לו לקבל החלטות נכונות. 0542859535

עידית-רונן
מומחה כמוני
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
21/06/14 8:34

למאי,

פרקוסט הינה תרופה משולבת המכילה אוקסיקודון ( אופיאט) ופארצטמול. התרופה ניתנת במרשם רופא בלבד והמינון  מותאם לכל מטופל בהתאם לעוצמת הכאב, מצבו הרפואי ותרופות שנוטל במקביל ( במיוחד אלה שעלולות להשפיע על פעילות האוקסיקודון כמו נוגדי דיכאון ותרופות המכילות פארצטמול, שבנטילתן, עלולות להעלות את המינון היומי של תרופה זו).   

לפי התאור שלך את מטופלת כשבועיים בכאבים חזקים - האם הפרקוסט  מקל על הכאב שלך? , במידה וכן,  עליך להיות במעקב רפואי לגבי המשך הטיפול בתרופה זו, או בתרופות אחרות לפי התגובה שלך לטיפול ועוצמות הכאב מהן את סובלת. 

לשאלתך לגבי התמכרות בצריכה ממושכת:

 לעיתים קיימת התרגלות לאוקסיקודון ( צורך בהעלאה של המינון כדי לקבל אפקט שיכוך כאב יעיל). התמכרות זו תופעה שונה בה קיים צורך נפשי ליטול את התרופה שזה מעבר להפחתת הכאב.   " תסמונת גמילה" עלולה להופיע  עקב הפסקת התרופה באנשים שהיו חשופים תקופה ממושכת לאוקסיקודון, מדובר בתגובה פיסיולוגית של הגוף שעלולה להתבטא בכאבי שרירים, אי שקט - במקרים אלה, הפסקת התרופה  דורשת ירידה הדרגתית  של  האוקסיקודון ( כמו בתרופות אופיואידיות אחרות).  

 

מאחר ואת סובלת מכאבים עזים, את קרוב לוודאי זקוקה לתרופה המיועדת לכאב בינוני עד חזק כדוגמת הפרקוסט - במקביל למעקב רפואי.  

שיהיה בהצלחה, עידית. 

מאי-2
21/06/14 10:19

לבנו ,

בניתוח הורידו ל את חתיכת הדיסק שפרץ החוצה  וזהו.

לגבי התרופות , אני כבר מאוד מבולבלת שכן התחלתי לחשוש מהסתגלות הגוף ולכן אתמול החלטתי לא לקחת יותר פרקוסט. ומאז אני סובלת גם מהכאבים וגם מגלי חום והזעות נוראיות . אני ממש לא יודעת מה לעשות ? 

BENO1952
21/06/14 10:40

מצער לשמוע שהדיסק שטופל "פרץ" שוב [שיטה מטומטמת לדעתי להוציא רק חלק קטן מהדיסק כי זה כנראה יחזור "לסורו" באחד הימים,כפי שאת חווה היום].

הנושא התרופתי הוא ניסוי וטעייה,,אין מה לעשות,,תצטרכי "לנסות" כמה וכמה תרופות עד שתמצאי את אותה אחת שתועיל לך מבלי ליצור תופעות לוואי.

תנסי אופטלגין נוזלי במקום הטרמדקס,,לי זה מאד מועיל,,את יכולה גם כדורים,,[ראי עלון לצרכן לגבי מינון]

בכל מקרה מומלץ להתיעץ עם הרופא המטפל בך,,

כל טוב,,וטפלי בדיסק שפרץ שוב,,אחרת את תמשיכי לכאוב,,

 

מאי-2
21/06/14 12:58

הבעיה שלי היא לא תופעות הלוואי של הכדורים אלא מה שנראה לי תופעות הלוואי שנגרמות בגלל שהפסקתי ליטול אותם .

אני מטפלת בשיטת אלכסנדר כבר מספר שנים , ושוקלת ללכת לניתוח נוסף.

BENO1952
21/06/14 13:12

smileyמה "שנחמד" בכל הנושא התרופתי זה תופעות הלוואי,,laugh גם בלקיחה וגם ב"גמילה",,חחחחח

מאחל לך כל טוב ובהצלחה,,

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
22/06/14 10:44

שלום מאי.

התופעה של ההזעות והרעידות היא תופעת גמילה מאופיאואידים. את צודקת לחלוטין שהתמכרת פיזיולוגית.

יש להבחין בין התמכרות פיזיולוגית לנפשית.

התמכרות נפשית היא זו שאנו כל כך חוששים ממנה - היא זו שאיננה נשלטת  - שבה קיים צורך נפשי להגיע אל החומר שלא ניתן לעצור אותו.

זה לא מתרחש בטיפול תרופתי כי כפי שאת יודעת אין שום תחושת "כיף" כתוצאה מהטיפול.

התמכרות פיזיולוגית נעשית להרבה תרופות כאשר הגוף מתרגל לקבל טיפול מסויים ומתכוונן בהתאם ואז כשמפסיקים את הטיפול בבת אחת וללא הכנה הגוף יוצא מאיזון.

זו לא תופעה רצויה ולכן אנו ממליצים לרדת לאט ובאופן מבוקר מתרופות כאילה. לא טוב להחליט להפסיק לבד על דעת עצמך. אמנם מרעידות והזעות איש לא נפגע אולם עלולות להיות תופעות קשות יותר כמו הפרעות קצב.

על כן כל אדם שלוקח תרופה ממכרת כלשהיא למשך כמה ימים ברציפות - עליו לרדת מהטיפול בהרגה לפי הוראות הרופא כדי לאפשר לגוף לעבור את הפסקת הטיפול ללא טראומה מיותרת.

אם התופעות חלפו - אז אין שום צורך לעשות שום דבר מלבד להמנע מדברים כאילה להבא. אם עדיין יש תופעות חזרי לקחת את הפרקוסט פעמיים ביום והוועצי עם הרופא כיצד לרדת במינון. אני הייתי ממליצה להוריד 5 מ"ג מהמנה היומית כם יומיים ואז תוכלי להפסיק ללא שום תופעות גמילה.

ד"ר גור.

 

הית-
05/07/14 1:59

היי מאי לצערי אני מבין את מצבך מאוד כי אני לוקח פרקוסט כבר 6 שנים והכדור הזה הפך לחלק משיגרת חיי אבל אני רוצה להגיד לך שבניגוד לדעה השלילית שיש על האופיאטים פרקוסט הוא כדור טוב לאנשים כמוך וכמוני כי בלי הכדור הזה אני לא חושב שהייתי מתפקד בחיי היום יום שלי אז אם לוקחים את הכדור למטרה של לעצור את הכאב ולא לסטלה אז זנה בסדר ואגב הסימנים שאת חשה אלה סימני גמילה ולדעתי חבל שאת סובלת תעשי את זה בהדרגה וככה לא תסבלי. אם תהיי מעוניינת אפרט לך יותר על הכדור הזה כי אני חי איתו כבר המון שנים וגם בנוסף אני סטודנט לכימיה תרופתית. אז שוב אין שום בעיה לקחת את הכדור למשך שנים כדי לחיות בלי כאב לדעתי..

מאיהא
28/11/15 4:25

אני מאווווד צריכה ורוצה לדבר איתך! אני חדשה פה ואני לא יודעת איך....עושים!

haion
30/07/16 10:51

שבת שלום אני לוקח 4 פרקוסט 10מ"ג ליום ו2 אוקיסיקונטין 40 ליום אני מאוזן מאד עם הכאב מתפקד מצויין והכל זורם לפי הספרים ברוךהשם השאלה שלי אליך לאחד שעוסק בכימיה האם הכדור פרקוסט והאוקסי לא מזיקים לי לגוף אני צורך אותם כבר חצי שנה אני אחרי פציעה חמורה בברך קרע ברצוע ופגיעה קשה במינסקוסים האם זה בסדר לצרוך אותם לתקופה רבת שנים תודה מראש

Jeff
15/10/16 14:05

שלום אני נוטל 20 מג מיום כבר חצי שנה עקב תאונה דרכים ולאחרונה בקושי מרגיש את הכדור. מה לדעתך הדרך הטובה ביותר ליטול את הכדור ולמצות את המקסימום כל עצה תעזור!!! ...

נרקוטי.2
12/04/18 2:25

אני נוטל 10 כדורים ביום ו לא מצליח להיגמל ממנו

מרינג
03/09/15 20:56

לקחתי היום פוקסט לכאבים נוטרופתים חזקים אני לא נרדמת בלי כדורי שינה מותר לקחת.?

dsh972
05/09/15 11:23

היי,

 נראה שהבעיה זה הכאבים ולא הפורקסט, ויש שיטות נוספות להקלת כאב. ניסית שיטות נוספות?

מאיהא
28/11/15 4:23

היי בובה, לא קראתי את כל התגובות אבל כן קראתי שאחרי פעם אחת שלקחת רק כדור אחד כבר התחילו תסמיני הגמילה.אני יודעת שהכדור הזה מאוד מאוד ממכר. אנשים שאמרו לי שהם לא התמכרו ולא היייתה להם בעיה להפסיק..זה נשמע מאוד מוזר בעיניי.אני לצערי גם לוקחת פרקוסט, לא רציתי להתחיל עם זה אבל לא הייתה לי ממש ברירה. אחרי חודש בו קיבלתי כדור של חמישה מיליגרם בוקר וערב החלטתי להפסיק עם זה כי זה פשוט לא עבד.בחייים אל תפסיקי לבד ככה סתם..אני הייתי בטוחה שבגלל שזה לא משפיע אז בטוח לא התמכרתי ויותר מכך כשהתחלתי להרגיש רע כל כך מהגמילה לא הבנתי מה קורה בכלל..עד שאמא שלי קלטה שזה כנראה זה. זה היה שבוע של גהנום. ממש.אחרי זה רופא כאב פשוט נתן לי עוד פעם..בהתחלה זה היה אוקסיקונטין ואז נתנו לי פרקוסט.לא ידעתי שזה אותו דבר בעצם. בקיצוררר עברו שנתיים ואני עדיין על פרקוסט. עכשיו כבר 3 כדורים של 10 מיליגרם. זה עדיין לא מספיק לכאבים ממש. אבל זה כן עוזר.והנה כמה טיפים: אפשר להיגמל בצורה נכונה כשיגיע הזמן.. פשוט להוריד במינון ממממש לאט פעם בשבוע.. אבל ממש מעט. אפילו רק להוריד רבע כדור. זה לא נעים אולי ויש כזה קור פנימי או משהו כזה..לא נעים אבל מממצש לא נוראי. זה אפשרי וחשוב שתהיה לך סביבה תומכת. אל תיבהלי אחכ מהבכי שיגיע על כל שטות..זה אפילו מצחיק. לגבי-תוך כמה זמן מתמכרים, נראה לי שזה אינדיבידואלי. אבל זו אכן תרופה ממכרת מאוד, אני יודעת שבחוצלארץ (נראה לי ארצות הברית וכאלה) יש מלא אנשים שרואים...וואלה הכדור לא עוזר לי ממש..ואני כל כך סובל מכאבים אז..אותו חומר פחות או יותר זה הרואין..וזה יותר זול להם והם עוברים זה כי זה כביכול עוזר יותר מהר. זה מזעזע..יש לפרקוסט לפחות אצלי ועוד כמה אנשים ששמעתי מהם- לפעמים זה עושה רצון למות. אל תקשיבי לעצמך בזמן הזה, תקיפי את עצמך באנשים שאת אוהבת, או שאם פתאום לא יבוא לך ואת רק רוצה להיות לבד- חפשי קצת סדרות מצויירות כאלו או משהו שישכיח לך לגמרי את המחשבות הקשות..משהו שמרגיע שמחזיר כזה לילדות.. :) וואי זו נראה לי התגובה הכי מבאסת בעולם..סליחה. אבל הכוונה היא לעזור פה ולומר לך שאני מבינה אותך..ושתיזכרי תמיד תמיד מי את וכמה את שווה. ורגשות שלילים-סתם תופעת לוואי לא נחמדה אבל שטויות. כי הנה עכשיו את יודעת ואת תעיפי את התחושה הזו לעזאזל.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
28/11/15 20:26

מאיהא, 

היה מאד יפה לקרוא את מה ששיתפת. 

ואם הכדור לא מתאים לך והתרגלת אליו כדאי תמיד לבקר במרפאת כאב - פה ושם יש תרופות חדשות פתרונות חדשים וכדאי להתעדכן אולי יש פתרון אחר למצבך. 

ד"ר גור. 

נרקוטי.2
12/04/18 2:31

היי אני נוטל 10 כדורי פרקוסיט ו הרופא מרשה לי לקבל 4 ביום ו זה לא מספיק לי מה עלי לעשות כדי שהרופא יתן לי 10 ביום או משהו חילופי רק העיקר אוכל לתפקד כי בלי הכדורים אני בכלל לא מתפקד ו בינתיים אני נאלץ לקנות את מה שחסר לי ב 15 שקל לכדור כל הכסף שלי הולך לכדורים כל עיצה תעזור

לימור-חורש
מוביל קהילה
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
31/07/16 18:08

אוסיף מניסיוני מול התרופה ומניסיון החיים שלי מול מטופלים שנטלו. במקרה שלי, נוטלת במקרי חירום בלבד. עוזר לי מאוד -החלטתי להגדיר לעצמי מהם מצבי חירום ובזאת גם להגביל את מספר הלקיחות בחודש. מכירה רבים שהתמכרו לתרופה ואכן אפשר להתמכר אליה. ממליצה להתייעץ עם הרופא בנושא. במקרה שלי התרופה עושה טוב, גם כשנטלתי חודש היה לי בסדר מבחינת תופעות התמכרות. אבל זו אני...וזה מאוד אינדיבידואלי. אחד הקשיים שהיה לי בנטילה הממושכת זה פחד בלתי מוסבר, למשל יכולתי לישון לבד בחושך בלילה ולהתחיל לפחד מכלום.

לימור-חורש
מוביל קהילה
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
31/07/16 18:12

נ.ב. עכשיו ראיתי שהפוסט מ2014, מסתבר שהוקפץ בגלל אחת התגובות בשרשור-מקווה שיעזור לכם בכל אופן