מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהדיאטת ד"ר וואלס

דיאטת ד"ר וואלס

02/11/14 21:36
26 תגובות

שלום לכולם!
אני בת 20 ואבי שהוא רופא בעצמו, חולה בטרשת נפוצה מזה 17 שנה בערך, עד עכשיו המצב שלו התדרדר משנה לשנה בקצב איטי כך שכיום הוא על כיסא גלגלים. לפני כחודשיים שמעתי על ד"ר וואלס ועל הדרך שלה להביס את הטרשת והחלטנו כל המשפחה לנסות על אבא את הפרוטוקול שלה. קנינו את הספר וזה כבר כמעט חודשיים שהוא מיישם. מצבו של אבא השתפר בצורה כ"כ מפתיעה ומרגשת. אבא לא היה יכול לאכול לבד כלל, בקושי כף אחת והיום הוא מצליח לגמור כמעט את כל הצלחת לבד, בנוסף היה לו קשיי דיבור גדולים, בערב הוא לא יכל להשמיע קול מגרונו, וכעת בבוקר קולו חד וברור ואף מהיר יותר, ובערב הוא מדבר כמו בבוקר ואף שר!! זה לא הגיוני אתם לא מבינים, זה ממש נס!
אולי אלו דברים שנראים קטנים אבל לאבא שלי (שמצבו התדרדר מאוד) הם שיפור רציני! שלא נדבר על זה שהוא רזה כמעט 10 קילו ללא מאמץ ממש גדול או גופני (אחרי שניסה כמה פעמים לרזות במהלך חוליו), הוא נראה טוב וקורן אור, נראה צעיר יותר ואף מצבו הנפשי השתפר, הוא יותר שמח וערני. אנחנו ממשיכים עם זה ומצפים באופטימיות לעוד השתפרות בעז"ה. אנחנו מאמינים ולעולם לא איבדנו תקווה! אנחנו מודים להקב"ה על כל השתפרות שלו ושמחים מאוד (רק שתבינו המצב שלו עד לפני חודשיים תמיד היה בירידה ולעולם לא היה שיפור אפילו קטן).
אני ממליצה לכל חולי טרשת נפוצה ואני קוראת לכם! אני יודעת שלהחליף אורח חיים זה קשה מאוד ודור שמאמץ רב והתארגנות, אבל זה שווה כל רגע וכל מאמץ!! רק לראות שיפור קטן שלא חלמנו עליו נוצר, זה מדהים!
אני ממליצה לכם מכל ליבי ליששם את הפרוטוקול, מה יש לכם להפסיד?! אבי ניסה את כל התרופות והטיפולים שבעולם ובכל זאת המצב שלו התדרדר כ"כ! אנחנו מצטערים רק על זה שחבל שלא התחלנו את הפרוטוקול של ד"ר וולס לפני... אני מאחלת לכם ולכולנו בריאות איתנה וחיים מאושרים ומלאים כל טוב!


תגובות

Rene2
03/11/14 16:51

האם תוכלי בגדול לספר לנו את התפריט היומי/שבועי של אביך?

בברכת רפואה שלמה לאביך ולנו ותודה מקרב לב על השיתוף

רונן-חן
03/11/14 16:54

אתם מקפידים על תזונה פלאוליסטית (ציידים-לקטים) לגמרי? והכל אורגני?

רונן-חן
03/11/14 16:56

מה הרפרנס שלכם? ספרים? סרטים? חומר מהאתר שלה? כמה כסף השקעתם בנושא?

Rene2
03/11/14 16:57

האמת ניסיתי את הדיאטה עם הנחות מאוד גדולות. היתה תחושת BOOST ראשונית עם ירידה במשקל. התחושה נעלמה אחרי חודש. יתכן וצריך להיצמד לתפריט המאוד מחמיר מה שעבורי הוא כמעט בלתי ניתן ליישום

רונן-חן
03/11/14 17:01

בלי מתוקים? בלי גלוטן? בלי קפה או תה?

רונן-חן
03/11/14 17:05

אני ירדתי איזה חמישה קילו מהממש מעט שלי , לא הצלחתי לעשות הכל הכל, לא גמעתי שייקים (טוב קצת...). זה מנקה ומרגישים את זה. אבל הכי מרגיז זה שהיא לוקחת ים כסף כשבעצם הכל בחינם. באנגלית paleo diet בעברית פלאו. וקיבלתי התקף... אסור לבלבל בין הרזיה לשיפור המצב.

רונן-חן
03/11/14 17:07

ובטרשת נפוצה, למזלנו, גם ללא סטרואידים בהתקף, הרבה פעמים רואים רימיסיה בין התקפים...

בתיושקה
03/11/14 19:19

הי! אשמח לעלות את הטפריט של אבי או לפחות את עקרונות הדיאטה אבל זה יקח לי מעט זמן. אני הענה כאן לכמה מהתגובות שלכם:

1.הדיאטה של ד"ר וואלס היא אינה לגמרי פלאו, זה אכן דומה אבל זה לא בידיוק זה... אפשר להגיד שהיא יותר מחמירה.

2.אכן אבא לא אוכל מתוקים כלל (חוץ מפירות וירקות שאת זה הוא אוכל בשפע כל מיני סלטי פירות וכאלה). הוא לא אוכל גלוטן, שום מאפה או סוג של לחם (את האמת שרק בשבת, כי אנחנו דתיים, הוא אוכל קוביה ממש קטנה של לחם כוסמין רק בשביל הברכה או ההרגשה של שבת). אבא לא אוכל גם קטניות אבל אגוזים טיבעיים כן. קפה הוא גם לא שותה, אבל תה הוא שותה המון מכל הסוגים לא אמורה להיות בעיה עם זה (ללא סוכר).

3. אבא שלי מאוד משתדל להקפיד ב"ה, כל הפירות והירקות הם אורגני וכן הבשר והעוף והדג הכל הכי טבעי שאפשר. למרות שאנחנו לא משתגעים על הבשר והעוף: יש ימים שהוא לא אוכל כי נגמר האורגני... אבל הוא לא אוכל לא אורגני בקשר לבשר והעוף. כי הלא אורגני מלא באקונומיקה והאוכל שמביאים לבעה"ח הוא מהונדס, להגדיל את הבשר וכו', בעה"ח לא אוכלים אוכל טבעי, כך שאפילו את הויטמינים והחלבונים הם מקבלים כתוספי תזונה במזון שלהם כך שכבר עדיף שניקח אנחנו את התוספים האלו ישירות ולא משתלם לאכול בשר ועוף לא אורגני.

הרפואה לא מגיעה ככה ישירות, והגוף לא מתנקה לגמרי וניהיה בריא וחזק תוך חודש או חודשיים במיוחד כשהגוף חולה. וכעת אני פונה אל רונן חן: לאבא שלי יש טרשת נפוצה מסוג פרוגרסיבי משני כך שאין לו התקפים זה פשוט התדרדרות ללא הפסקה. בקשר אליך, גם אם היה לך התקף זה לא אומר שהגוף שלך לא התחזק! ובטוח שהוא כן התחזק אם ביצעתה את הדיאטה, שהרי אתה מוסיף לגופך רק טוב וחומרים שהוא צריך לתפקוד טוב יותר. מי אמר ויכול להיות שההתקף שלך היה יכול להיות יותר אגרסיבי לולא הדיאטה. אתה לא יכול לשפוט את הדיאטה שביצעתה אותה רק לזמן קצר! חודש, חודשיים זה לא מספיק...חוץ מזה גם אם הרפואה לא שלמה, גם אם יש שייפור אורח חיים, זה נפלא !

מה שבטוח שהדיאטה הזו שווה ניסוי לפחות לשנה, יש כל כך הרבה עדויות בספר (עם שמות ומוצא) על אנשים מצבם השתפר בעקבות הדיאטה. לא צריך להתייאש, יאוש לעולם לא יועיל! תקווה, סבלנות ואופטימיות יכולים רק לייפות לנו את החיים ולהביא לנו עוד סיבות להמשיך להילחם. (לא צריך להשלות את עצמנו, אבל זה לא אומר חוסר אופטימיות!) ואני מכירה טוב מאוד את המצב שלכם זה לא פשוט כלל. אני רואה את אבא שלי שהיה רופא גדול בצרפת ואיש מכובד, ככה מתדרדר משנה לשנה וניהיה חולה יותר, ובטיבעי אנשים כבר פחות מדברים איתו ומחשיבים אותו, זה כואב ויש רגעים של שבירה שאבא פיתאום מתפרץ בבכי, ולנו אין לנו מה לעשות... אבל אל תתנו למצב שלכם להמשיך ככה! תלחמו! אבא שלי נלחם וכל הזמן לחם ולעולם לא ויתר לעצמו, וגם עכשיו, זה לא פשוט בשבילו להפסיק עם הרגלים של שנים ולעבור לתזונה שונה ואורח חייים שונה שלאו דוקא יניב תוצאות. אבל מה שבטוח זה שאסור לתת לזמן לעבור ולעשות את שלו, כי הרי יודעים מה יהיה בסוף, עוד התדרדרות ועוד ורק רע יכול לנבוע מזה. הבחירה היא שלכם, לחיות באמונה ותיקוה ולעבוד קשה ואולי תבוא הישועה או להמשיך עם הזרם כשיודעים מה תיהיה התוצאה...

בהצלחה לכולם ותודה רבה על השיתוף אני מאוד מעריכה.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
03/11/14 21:17

תודה בתיושקה על הפירוט והעידוד. מאוד מעודד לשמוע על השיפור במצבו של אביך. ואני חייב לציין שבלטה לי ההתגייסות המשפחתית לדיאטה ואכן קל יותר לבצע שינויים באורח החיים במידה ועוד אנשים סביבך ובעיקר בבית מלווים את השינוי ואפילו מיישמים בעצמם.

הרבה אנשים שניסו את הדיאטה דיווחו כי כמעט ובלתי אפשרי להקפיד בה לאורך זמן, אתם לא מרגישים את הקושי - קשה להקפיד על אורגני, דורש הרבה התכוננויות, רעב לפעמים או חשק לטעמים אחרים, עלויות גבוהות?

דנה100
05/11/14 17:10

קראתי באתר שנעשה מחקר האם תזונה יכולה לשנות את המצב של חולי טרשת ונאמר שם שלא היה הבדל בין מי שעשה דיאטה קיצונית לאלו משלא! בכל כלל יש כמובן יוצא מהכלל ואני שמחה לקרוא על השיפור במצבו של אביך! לדעתי לא רק הדיאטה הועילה אלא גם אוסף של גורמים אחרים! אולי שיניתם את הטיפול התרופתי במקביל?בכל מקרה מאחלת אני לך בתיושקה שמעכשיו יהיה רק שיפור ושאביך יחזור למצב שלפני המחלה:)

הטיבעי
06/11/14 11:00

יופי כמה טוב לשמוע ! בהצלחה ! אני כבר שנה בדיאטת ווילס והעלמתי המון בעיות ! חפשו ברשת ובפייסבוק ! קניתי הספר מאמזון. מריץ בלוג ״טרשת נפוצה ריפוי טיבעי״ עם עוד פרטים

ב״ה 

הטיבעי
06/11/14 14:38

הבלוג ריפוי טבעי

http://m.camoni.co.il/index.php?idr=8&mp=1

 

לכולנו ישנן סיבותשונות  לסטטוס טרשת אך דיאטה מוקפדת הינה חשובה לפתרון סימפטומים. קייל תרד ארגולהבוקצוי כרוב לבן רוא, אצות !!פירות כהים ( בריז קפואים מוצר זמין כל השמנ זול יחסית) בשר אורגאני ( אני 95% צמחוני) כבדים הרשימה ארוכה ומלאה בכל טוב.המנעות מוחלטת מחלב, סוכר, קמח לבן לטעון שדר ווילס מרויחה כסף זו צרות עין. בוא נתרכז איש איש בטוב שבנו ונשמח בשמחת אחרים

חשוב ;תוספים טבעיים: ויטמינים B12 omega 3 6 9 ויטמין D מהשמש

15 דק ביום עירומ

 

יום נפלא לכולם

 

אסתי-מריאן
09/11/14 13:25

שלום בתיושקה,

שמחה מאד על השיתוף ועל הנס שמתחולל בביתכם.מתפללת ומאושרת מהתקדמות אביך

והלוואי שנוכל כולנו להעזר ולהצליח במשימה.האם  תוכלי לומר מהו שמו המדוייק של הספר 

והיכן ניתן לקנותו?אחד המשתתפים בפורום קנה אותו באמזון את זה קראתי אבל האם רק שם?

תןדה מראש

אסתי מריאן

 

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
09/11/14 14:58

ד"ר וואלס פתחה אתר אינטרנט ועסק גדול מאוד סביב הדיאטה והסיפור האישי שלה. ניתן להתרשם מהכל ולהזמין את הספר דרך האתר של ד"ר וואלס: http://terrywahls.com/

חשוב לי לאזן שלצד סיפורי ההצלחה, התפריט והפרוטוקול שלה לא הוכחו במחקר מדעי ופעילותה לטעמי הפכה למאוד ממוסחרת.

נשמח לקרוא עוד ועוד תגובות כדי להתרשם מניסיון והתרשמות הקהילה משיטה זו

יאיר5
09/11/14 15:18

אני מנסה דיאטה שהיא מאוד יעילה אך יחד עם זאת עדיין לא הצלחתי לעצור את המחלה. הדיאטות מאוד קשות וקשה להתמיד עם הדירטה.

רונן-חן
09/11/14 19:32

קראתי לפני שבועיים מחקר שהשווה בין חולים שעושים ד"ר וואלס לכאלה שלא ומצא שאין הבדל בהתקדמות המחלה... הבעיה שאני לא מוצא אותו...

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
09/11/14 20:25

אם תוכל למצוא, יהיה מעניין להעמיק במחקר הזה. אני מסתמך על סקירה שבדקה דיאטה עליה דיווחנו  (נמצאה יעילה לטיפול בעייפות, אך לא למהלך המחלה) ובסקירה הם ציינו שזו הדיאטה היחידה שנבחנה באופן מחקרי.

יולו
09/11/14 22:58

לפי חיפוש בספרות, יש לה מספר עבודות מצומצם בהקשר לטרשת נפוצה, האחרונה מהשנה, כמו שכתבת ערן, בעיקר מתייחסת לשיפור מצב העייפות בזכות הפרוטוקול שלה http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24476345למרות זאת, אני חושבת שלתזונה יש חשיבות ופוטנציאל בשיפור המצב בקליני ומהלך המחלה. רק צריך לזכור שגם שמכניסים למערכת העיכול את כל הטוב התזונתי, לא בטוח שהגנטיקה שלנו מאפשרת ספיגה, הובלה ועוד... בצורה מספיקה.

Rene2
10/11/14 11:47

מסכימה עם ערן ויולו....מנסיון אישי הדיאטה הזו האיצה אותי קדימה מהעייפות. לאורך זמן לא ראיתי שיפור בצג הטרשת

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
11/11/14 15:07

המחקר שיולו הציגה מציג עוד טיפולים בנוסף לדיאטה לכן גם קשה לדעת מה בדיוק השפיע, בנוסף לכך שהמחקר כלל מספר קטן של נבדקים וללא קבוצת ביקורת. המחקר היחידי שמצאתי שנערך תחת תנאים מבוקרים, בכלל בדק דיאטה אחרת, אם כי בעלת מאפיינים דומים: http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=210325#wrap_

בכל מקרה, הממצאים המדעיים בשניהם מראים כי ההשפעה היא על העייפות (שלדעתי נושא מספיק חשוב ושווה בגללו לשנות הרגלי תזונה). מצד שני, חייב לציין שישנה ביקורת מוצדקת כי לאף אחד אין אינטרנס כלכלי לממן ניסוי גדול שבוחן תזונה וייתכן שבגלל סיבה זו לא נערכים מספיק מחקרים בתחום. לכן אני חושב שטוב שנקרא ונכיר כמה שיותר דעות וניסיונות אישיים.

בתיושקה
17/01/15 19:39

הי כולם! סליחה שלא עניתי בכל הזמן הזה... אני שמחה לבשר לכם כי המצב של אבי עדיין ממשיך להשתפר, אמנם מאוד באיטיות אבל צריך סבלנות! יכולות התנועה שלו יותר טובות ב"ה. זה נכון כי העלויות הם לא קטנות והמאמצים ג"כ (למי שממש לא יכול להרשות לעצמו פירות וירקות אורגניים יכול לוותר על זה- זה לאו דוקא הדבר העיקרי בפרוטוקול, מה שכן חשוב זה הבשר והעוף חשוב שיהיו אורגניים) אבל אם מתארגנים טוב לבסוף זה ניהיה ממש טיבעי, אנחנו כבר התרגלנו ב"ה ואורח החיים החדש כבר ניהיה בשבילנו ובשביל אבא דבר מציאותי ונורמלי. כמו שאומרים "כל ההתחלות קשות" עד שמתרגלים :) . אני חושבת שהפרוטוקול לאו דוקא ישפיע על כולנו באותה הרמה אך בודאי ,לטעמי, ישפר את אורח  החיים, הטענות של ד"ר וואלס מאוד הגיוניות וקשה לסתור אותן. דבר שלדעתי יחזק את כולם זאת הידיעה שהמצב של אבי הפסיק להתדרדר מאז הדיאטה!  ב"ה הכנתי תקציר של התפריט בשבילכם, רק שאני לא יודעת איך מוסיפים פה קובץ... אני יכולה לשלוח לכם מייל למי שמעוניין או שמישהו יגיד לי איך עושים כדי לפרסם לכולם...

איבב
22/07/21 18:26

שלום בתיושקה  אשמח אם תוכלי ליצור עימי קשר koren.ahuva@gmail.com    תודההה

הטיבעי
18/01/15 1:10

היי

נתקלתי בתגובתו של ערן ברקוביץ :

״הרבה אנשים שניסו את הדיאטה דיווחו כי כמעט ובלתי אפשרי להקפיד בה לאורך זמן, אתם לא מרגישים את הקושי - קשה להקפיד על אורגני, דורש הרבה התכוננויות, רעב לפעמים או חשק לטעמים אחרים, עלויות גבוהות?״

לא יודע על מה הוא מדבר !!! ״הרבה אנשים..״ איפה ? מי ? למה ? למה לנסות בכוח להכחיש את האמת ? למה להלחם בנו מלחמה סמויה ?..אני רק נתקל בעוד ועוד ועוד עדויות של הצלחה בכל העולם. אנשים קמים מכסאות גלגלים, אבטלה, דכאון, הרס תאים משפחתיים, הרס חיים. ככה עם הרבה קייל, אראגולה, תרד, כרוב, בלי מוצרי חלב וסוכר. הרבה התכוננויות ? זה החיים למה מה אתה ממליץ שנאכל, מקדונלדס ? אוף איתך בנאדם יש מ ה פ כ ה !! נגמר התרופות ! די עם הרעל הדפוק הזה שמחסל את המערכת החיסונית והכבד באופן כל כך גורף. מחלימים מטרשת עם תזונה. הרגע חזרתי מטיול במידבר עם צעדה של 30 ק״מ. היה לי קצת קשה אז נחתי ואז המשכתי. לפני חודש לא הייתי עובר את הק״מ 1 !!

Rene2
18/01/15 8:29

אתה סוחף לאללה הטבעי..אבל.....יש אנשים שמוצאים בשינוי הזה קושי..... בוא תקל עלינו ושים תפריט יומי/שבועי מדויק של מה אתה אוכל ונראה לאן אנחנו מתקדמים...

חגית-49
19/01/23 21:39

האם הספר קיים בעברית?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
20/01/23 9:50

למיטב ידיעתי לא. כן יש הרצאות שלה ד"ר ואלאס עם תרגום לעברית, תרגומים של המתכונים שלה וקיצור מהות התוכנית ברחבי הרשת.

אני חושב שקהל הטרשת הנפוצה בישראל לא גדול מספיק כדי שיצדיק תרגום של ספר כזה.