מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןזהואזההה !!!!!

זהואזההה !!!!!

23/01/16 12:38
25 תגובות

החלטתי שאני מפסיקה הצילו ,,,,,,,,,, עישנתי סיגריה אחרונה לפני שעתיים בערך החלטתי שרק להיום אני לא מעשנת ודי אני מתבשלת עם זה הרבה זמן איך להפסיק חייבת להפסיק רוצה להפסיק ,,,,,צריכה להפסיק


תגובות

עופר11
23/01/16 14:22

תאמיני בעצמך תציפי את עצמך במחשבות טובות ומחשבות על יתרונות של הפסקה .
אל תחשבי על העתיד, בהתחלה זה כל יום ויום אני בהתחלה לקחתי כל יום כפוריקט לא חשבתי על העתיד כי המחשבות מנבאות כבר בשעה הראשונה של החלטה להפסיק  את כול המכשולים בעתיד .
אנחנו פה !
שוב בהצלחה ✌

אוריית, כל הכבוד! החלטה אמיצה. את ציינת בעבר שאת מתבשלת עם ההחלטה הזאת ועכשיו הצלחת לקחת עוד צעד אחד גדול ואמיץ. מדהים!
כמו שעופר כתב לך קחי כל יום בפני עצמו. אל תחשבי במושגים של לתמיד אלא "היום אני לא מעשנת". ואם גם זה קשה, אפשר לפרק את זה לשעות " עכשיו אני לא מעשנת"
כשאת בזמן רגוע ולא באמצע קריז נסי לשבת עם עצמך חמש דקות ולעשות רשימה של 5 דברים שיכולים לעזור לך ברגע של קריז וחשק עז לסיגריה. תשמרי את הרשימה בצורה שיהיה לך קל לראות ולקרוא אותה. 
בהצלחה!!!! תספרי לנו איך הולך

אוריית
24/01/16 3:42

לא הצלחתי   ....   נשברתי ,,,לא אמיצה ,ולא נעלים,,,,,אני עדיין מתבשלת  כתבתי לחברה  
""""אתמול נפרדתי  מבן זוגי   והיום מסיגריות"""""
אז זהוא  שלא הצלחתי 

אוריית - זה לא סוף העולם וזה לא סוף התהליך. זה הנורמלי!!! רוב המוחלט של המעשנים מנסים, נשברים, מנסים שוב, נשברים, מנסים שוב, נשברים ורק בפעם החמישית-שישית-שביעית מצליחים.
הדבר החשוב הוא לא לקחת את זה כ"זהו, לא הצלחתי ואין טעם" אלא כ"ניסיתי, אוקי, בוא נראה איפה היה קשה ומה גרם לי להישבר ומה אני עושה אחרת בפעם הבאה כדי שזה לא יקרה שוב"
ודבר אחד בטוח - את בהחלט אמיצה!!! אמיצה מאוד שלמרות ההתלבטויות והקושי ניסית, ועצם זה שהבאת את עצמך לנסות זה כבר צעד מדהים ואמיץ וכל הכבוד לך.

נשמח לשמוע קצת יותר על מה קרה - מה הייתה הסיטואציה שבה נשברת ועישנת?

אם אני מבינה נכון ממה שכתבת אז גם נפרדת עכשיו מבן זוג (מעבר לנסיון הפרידה מהסיגריה)?

אוריית
24/01/16 4:29

אממממ   בהתחלה היתה משהיא בווטאפ  שהאמירות שלה לאיך להפסיק יצרו בי אנטגוניזם ענק  היא כ"כ הכעיסה אותי  שרצתי לסיגריה ,,סוג של דווקא,,,בכל זאת אמרתי טוב  זו האחרונה  וביקשתי ממנה שתניח לי כי היא ממש לא עוזרת ,,אבל כן ההיתי "" בקריז""  angry
אחרי האוכל  נורא רציתי סיגריה ובסוף,,,סוג של ויתרתי לעצמי,,,,, אבא שלי כשנפטר עישן המון המון הוא לא נפטר מסגריות אלא שילוב של כמה דברים יחד  אבל כן בהחלט הסיגריות תרמו למוות ,,,,שאלת לגבי בן זוגיי  כן  ברחתי  ממש ככה מהבית שלו  ולצערי זה  לא עבד מורכב מידי אני לא אשפוך את זה כאן  

אז שימי לב שבהחלט כן הצלחת להחזיק מעמד זמן מסוים בלי הסיגריה -גם זה הצלחה! ממה שאני מבינה היו 2 נקודות שבירה "גדולות":
1. עצבים וכעס על מישהי
2. אחרי האוכל

אלו הם 2 נקודות תורפה שכיחים מאוד (בטוחה שהרבה מחברי כמוני יאשרו זאת).

העצבים והכעס בהחלט יכולים להיות כחלק מתסמיני גמילה - האם את נעזרת בטיפול תרופתי כלשהוא להפחתת תסמיני הגמילה? בשבועיים שלושה הראשוניים להפסקה הגוף "סובל" מקריז מכך שהוא לא מקבל את הסם שלו הוא רגיל, ואנחנו מרגישים אוסף של תחושות ותסמינים כמו עצבנות, חוסר ריכוז, עייפות, רעד בידיים, חולשה, כאב ראש, תאבון מוגבר ועוד. כל התסמינים הללו נחלשים אחרי כשבועיים שלושה בממוצע אבל בהחלט יכולים להיות קשים בהתחלה ומומלץ מאוד להיעזר בטיפול שמחליש עד מעלים את התופעות הללו ויעזור לך להתמודד.

אחת האופציות ברגעים כאלו בנוסף היא לשנות פוזיציה - את בבית והווטסאפ משגע אותך - קומי, שטפי פנים וצאי מהבית בלי הטלפון ל10 דקות הליכה או כבי את הטלפון וכנסי למקלחת ארוכה...
מותר גם לכתוב לאותה חברה משהו בסגנון "מצטערת זה כרגע לא עוזר לי, בקריז מהגמילה מנתקת מגע" וזה מצוין שהצלחת לעשות את זה וכתבת לה.

כולנו מוותרים לעצמנו וזה בסדר, הבסיס להצלחה הוא להמשיך הלאה. אז ויתרת לעצמך, קרה - תמשיכי לנסות לא לעשן עכשיו. שבי ותחשבי עכשיו אחרי שעישנת והקריז לסיגריה קצת נרגע מה היית יכולה לעשות אחרת? מה היה יכול לעזור לך באותם רגעים לעבור אותם בלי סיגריה?

אוריית
24/01/16 8:45

אולי אפשר לפתוח קבוצת ווטאפ כמו קבוצת הסוכרת או הרזיה ??? סתם הצעה אולי....  ד"ר יעל  שאלת לגבי תרופות בעבר נעזרתי בצמפיקס  אבל לא  הפסקתי לעשן  יש לי צמפיקס חדש לגמרי  לא יודעת אם לקחת או לא
 

עופר11
24/01/16 10:35

את בדרך הנכונה הכן והלא שאת נמצאת בו הוא זמן הבשלה , זו החלטה קשה ולא פשוטה אבל היא אפשרית ורק טוב והרבה יש בתוצאה .
זה שאת מחליטה ואחרי זמן מה מעשנת זה לא כשלון זה מראה שאת לא נעולה עדיין על המטרה . שמחליטים סופית מרגשים בגוף עצמות של כוח ורגש ותעצומות נפש שמלווים אותך כל הדרך . במשברים את צריכה להנהיג ולהפגין כוח.
זו הדרך של מאחורי הקלעים של התהליך.
בהצלחה אנחנו פה ...

אוריית - זה שהצמפיקס לא עזר בעבר לא אומר שהוא לא יעזור עכשיו. התרופה היא כלי - היא מפחיתה את תסמיני הגמילה בצורה ניכרת ומורידה את החשק וההנאה מהסיגריה ובעצם מפנה אותך רגשית ונפשית להתמודדות עם התהליך והשינוי שצריך לעשות מבחינה התנהגותית ופסיכולוגית.
יתכן שבפעם הקודמת לא היית בשלה כמו עכשיו.
מציעה לך להתחיל לקחת ולראות איך את מרגישה, אין לך מה להפסיד מלקחת את התרופה (כמובן במרשם רופא) ומצד שני רווח יתכן שיהיה לך - מה שתיארת העצבים והכעס בהחלט אמורים להיות יותר קלים תחת טיפול תרופתי - זה שלא שלא יהיה אבל זה יהיה יותר קל, ויותר אפשרי להתמודד עימו.
 

נילי-בראון
25/01/16 19:40

היי אוריית, נשמע שעברת יומיים עמוסים במיוחד. מאוד רצית להפסיק לעשן - אין ספק שזה חשוב לך. לא עישנת יום אחד אם אני מבינה נכון. איך היה לך עד אותו רגע שהתעצבנת?

כמו שכתבו לך קודמיי, הכי חשוב לאסוף את עצמך ולהמשיך בדרך. זה קורה שחוזרים לעשן - הסוד הוא ללמוד מזה. הרבה מעשנים לא יודעים בהתחלה מה לעשות אחרי האוכל ואיך להתמודד עם מצבים מעצבנים. הסיבה היא פשוטה - התרגלת לעשן אחרי האוכל והתרגלת לעשן כשאת עצבנית. הסיגריה הפכה לתגובה אוטומטית במצבים האלה.

תזכרי שכמו שהתרגלת לעשן את יכולה גם להתרגל לעשות משהו אחר אחרי האוכל, למשל, לשתות כוס תה עם נענע, לצחצח שיניים.

ד"ר יעל כתבה לך רעיונות מה עוד אפשר לעשות במצבים שאת עצבנית - לצאת ל-10 דקות הליכה בלי הטלפון, להיכנס למקלחת ארוכה... אני גם מצטרפת להמלצה להוסיף לכל הדברים שאת עושה גם את התרופה. ככל שתעשי יותר דברים שיעזרו לך - כך יהיה לך יותר קל. איזה רעיון היית רוצה לנסות? יש לך רעיונות אחרים?

אוריית
26/01/16 2:40

נשברתי וחזרתי לעשן ,מאוד רע לי עם זה פיזית ורגשית התחלתי עם הצמפיקס ואני רוצה להפסיק,בתקופה האחרונה צמצמתי מאוד את המשמרות בעבודה ויש לי הרבה זמן פנוי,ויש ימים שאני מוצאת את עצמי מעשנת המון

היי אוריית - אני גאה בך! תקראי את ההודעות הראשונות שלך בכמוני ואת ההודעה האחרונה - שימי לב להבדל - בהתחלה היית אמביוולנטית ולא היית בטוחה שאת רוצה להפסיק, ועכשיו את כבר כותבת שאני רוצה להפסיק ורע לך עם זה פיזית ורגשית - זה מראה שעשית התקדמות עצומה בתהליך הגמילה, ועכשיו אם אני מבינה נכון יותר בשלה עם ההחלטה שלך.

מצוין שהתחלת את התרופה - האם הצטרפת גם לקבוצת תמיכה בקופה? זה חינם! וזמין. כל מה שאת צריכה לעשות זה להרים טלפון ולהירשם או לקפוץ למרפאה שלך ולהירשם דרכם. הוכח שתמיכה קבוצתית מעלה את סיכויי הצלחה בצורה ניכרת. 

כדאי כעת לקבוע שוב תאריך לנסיון הפסקה נוסף, ובינתיים עד לאותו תאריך להמשיך בנסיונות לצמצם את העישון במצבים מסויימים או את הכמות - תנסי להיות בשליטה על הסיגריה - תחליטי מראש בבוקר כמה את מעשנת באותו היום, או תחליטי באיזה מצב אסור לך לעשן (לדוגמא לא מעשנת בכלל באוטו, או לא מעשנת בכלל כשרואה טלווזיה).

סיגריה בהחלט יכולה להוות פתרון לשעמום (זמן פנוי...). תנסי לעשות רשימה של דברים אחרים שאת יכולה לעשות עם הזמן הזה, אולי דברים שתמיד רצית לעשות ולא הספקת? אחד מהטיפים הכי טובים לצורך בסיגריה הוא להיות כל הזמן עסוקים... כדאי להיות אקטיבים גם כאן - שבי ותחשבי כמה דקות - איזה פעילויות את יכולה לעשות במקום הסיגריה כשמשעמם לך?

נילי-בראון
26/01/16 8:10

היי אורית, שומעים אתהקושי בדברייך ולמרות זאת את ממשיכה. זה דורש מאמץ ולמי שמסתכל מהצד - כמונו - באמת מעורר הערכה רבה. כל הכבוד. גייסת את התרופה לעזרתך, גם זה יעזור לך. קחי את הזמן. תתקדמי לאט יותר. ד"ר יעל כתבה לך טיפים התנהגותיים חשובים - נסי להפסיק לעשן באופן אוטומאטי. את עדין מעשנת, אבל מתחילה להחזיר לעצמך את השליטה. החליטי באיזה מצב את לא מעשנת יותר (נניח, כשמשעמם לך) ותתחילי להתאמן לעשות משהו אחר במקום. זה נשמע כמו צעד שכדאי לך לנסות. מה דעתך?
 

אוריית
29/01/16 3:39

למה כל כך קשה לי לוותר על הדבר המסריחחחח  הזה  אני לוקחת צמפיקס וקראת ביום  7  אני מפסיקה  מקווה כל כך להצליח  

אוריית - קשה לך כי את מכורה. מכורה גופנית - המוח שלך צריך את הניקוטין וכשהוא לא מקבל אותו הוא זועק, ומכורה פסיכולוגית/התנהגותית - במשך שנים הסיגריה הייתה שם איתך בכל מיני מצבים ואת התרגלת לקשר אותה עם המצבים הללו - אחרי האוכל, כשאת עצבנית, עם הקפה ועוד...
זה נורמלי שזה קשה לך וזה קשה לכולם! מי יותר מי פחות. 
איך הולך עם הצמפיקס? האם יש תופעות לוואי? האם את מרגישה ירידה בחשק לסיגריה?
מאוד חשוב לא רק להסתמך על התרופה שתעשה את העבודה אלא לעשות גם עבודה עצמית - תנסי לנתק את הסיגריה מחלק מההרגלים שלך. נסי כעת לבחור מצב אחד שיחסית קל לך לדעתך לא לעשן בו ותחליטי שבו את לא מעשנת בכלל. לחילופין את יכולה להחליט שכל פעם שבא לך סיגריה את מחכה 10 דקות לפני שאת מעשנת.
היה לי מטופל עם הצעה נהדרת - כל פעם שהוא רצה סיגריה הוא הכריח את עצמו קודם לשטוף כלים ורק אז הרשה לעצמו את הסיגריה...

אוריית
31/01/16 7:31

עשיתי סוג של תרגיל אתמול הלכתי למשמרת לילה ללא סיגריות תאמת לא היה כל כך קשה כמו שחשבתי,לגבי הצמפיקס אני לא ממש מרגישה הבדל כנראה שזה כל כך עדין שקשה להבחין אולי ההבדל שאחרי סיגריה אין את ההשפעה שהיה קודם, מה בדיוק עושה הצמפיקס?  הבנתי שזה חוסם קולטנים מסוימים ??  טובבבבב  לא משנה היום אני מפסיקה !!!!  בכל הכנות אני כמעט בטוחה שאכשל,,,,זה רק סיגריה לעזזזזזזל  זה לא הרואין למה זה ככה 

מוג-ו
31/01/16 14:56

שלום אוריית,
מעטים מאיתנו הצליחו להפסיק לעשן אחרי הניסיון הראשון, השני ואפילו השלישי. זה קורה לכולם ואל לך להלקות את עצמך שלא הצלחת ושאת לא חזקה או לא אמיצה. ההיפך הוא הנכון. למרות הכשלונות את עדיין רוצה להיפטר ממקל הסירחון הממכר הזה, וזה לכשעצמו נצחון קטן בדרך. עם כל סיגריה שהדלקת תשאלי את עצמך למה זה קרה. אולי לא האמנת בעצמך מספיק? אולי ההכרזה על ההפסקה נבעה ממצוקה נפשית מסוימת ועכשיו שזה עבר אז הרגשת בסדר להדליק סיגריה? בכל מקרה יש ללמוד מהטעויות (המצטברות) ולהפיק לקחים. לי זה לקח אינסוף ניסיונות ויותר מ20 שנה להגיע לתובנות שהובילו אותי להפסיק לעשן. אף אחד לא צריך 20 שנה - יש היום סדנאות, פורומים והרבה יועצים שיתנו לך את התובנות האלו בחינם.
אני ממליץ לך בכל זאת ללכת לסדנה כי בנוסף לכדורים זה יעלה את הסיכויים שלך להצליח.
עצם העובדה שאת מבינה שצריך להפסיק לעשן, על ההחלטה ועל הפנייה לעזרה זה חצי עבודה ומגיע לך כך הכבוד. בהצלחה!

אוריית - את עושה עבודה נהדרת - תמשיכי ככה. חשוב שתאמיני בעצמך - כל פעם שמחשבה כמו "בכל הכנות אני כמעט בטוחה שאכשל" נסי בצורה אקטיבית לשנות אותה - "אני יכולה להצליח!". צורת המחשבה שלנו מובילה אותנו למעשים, ויש לנו את היכולת לשנות את זה אם נהיה מודעים לזה.

כתבת - למה זה כל כך קשה? זה לא הרואין..., אז שתדעי שניקוטין הוא סם ממכר בעל חוזקה כמו כל הסמים הקשים האחרים ואפילו יותר חזקה מחלקם. הרוב המוחלט של אנשים שיתנסו בעישון יתמכרו אליו בגלל שהוא חזק. זה מטעה לחשוב שהוא לא בגלל שהוא סם חוקי. הקושי קיים והוא משותף לכל מי שמפסיק לעשן. 
החוכמה היא להמשיך ולנסות למרות הקושי, לא להשבר, וללמוד מכל נסיון, בדיוק כמו שאלי כתב בצורה כל כך יפה.

לגבי הצמפיקס - לא תמיד מרגישים בהבדל. בעקרון התרופה נקשרת לאותם קולטנים במוח שגם הניקוטין נקשר אליהם ואז היא חוסמת אותם - כך שכשאת מעשנת אין לניקוטין איפה להקשר (כי הקולטן כבר תפוס ע"י התרופה). התרופה גם גורמת לשיחרור של אותו החומר שהניקוטין גורם (דופמין) אבל במהירות ובכמות נמוכה יותר לעומת הניקוטין ולכן היא מורידה את תסמיני הגמילה אבל לא גורמת בעצמה להתמכרות.
אחת הדרכים לדעת אם היא עובדת או לא זה להסתכל על סיטואציות שבעבר היה לך קשה להמנע מלא לעשן - לדוגמא בזמן סרט, או בזמן עבודה. אם בעבר היית מחכה להפסקה לצאת לעשן וכבר עצבנית וב"קריז" עכשיו זה לא כל כך קשה... את עדיין תעשני את הסיגריה בהפסקה אבל ה"קריז" עד ההפסקה לא יהיה כל כך נורא.

כל הכבוד על הנסיון שעשית שהלכת למשמרת ללא הסיגריות - מעולה!!! בדיוק מה שאת צריכה לעשות כחלק מההכנה. נסי לחשוב - מה עזר לך להעביר את הזמן במשמרת בלי הסיגריות? איך התמודדת כשכן רצית סיגריות?

ואחרון חביב והכי חשוב - בהצלחה היום!!! קחי את כל מה שלמדת בשבועיים האחרונים ושבי עם עצמך ותכיני תוכנית פעולה. זה מה שאני עושה כשיהיה לי קשה... במה אני נעזרת? איזה מחשבה אני מנסה לשנות ולמה? איך אני מתגמלת את עצמי אחרי יום שלם ללא סיגריה? אחרי שבוע? 
כדאי לך לשקול להוסיף תחליפי ניקוטין קצרי טווח לרגעי משבר - מסטיק או לכסנית - קונים אותם בכל בית מרקחת ללא מרשם, והמטרה שלהם היא לעזור לך לעבור את אותם רגעים קשים ללא הסיגריה במיוחד בהתחלה - כשאת עצבנית/אחרי האוכל וכו'. אפשר ובטוח לשלב אותם עם הצמפיקס, ויש מחקרים שמראים ששילוב עוזר להצלחה (בעיקר אצל אנשים עם רמת התמכרות מאוד גבוהה).

בהצלחה, מחכים לשמוע ממך איך עבר היום

עופר11
31/01/16 23:00

בהצלחה אוריית ✌
החלטה להתמודד מול גמילה מעישון באה בעקבות טריגר שגורם להניע את החלטה ,טריגר שמחלחל בתוכך וגורם שוב ושוב לנסות להגמל כמו שקורה לך בימים האחרונים .
תנסי להעצים את הטריגר לתת לו במה בתוכך להקשיב לפרש. המחשבות שמלוות אותו יתנו לך כוח להתמודד , הקושי שבהתמודדות מערפל קצת את הסיבה האמיתית שהציתה בך את הרצון להגמל תחזרי שוב ושוב לנקודה טמון בה הרבה כוח ותעצומות ...
שוב בהצלחה שחקי אותה ✌

נילי-בראון
01/02/16 13:29

היי אוריית,
כל כך יפה לקרוא איך מחזקים אותך בקהילה. אני מצטרפת. זה אכן קשה להשתחשחרר מהתמכרות, זה תהליך. וקצב ההתקדמות לא תמיד מהיר כמו שאנשים רוצים. מה שחשוב הוא שאת מתקדמת. כל דבר קטן שאת לומדת מקדם אותך. למדת שקל במשמרת לילה בלי סיגריה.למדת שאת צריכה ללמוד לעשות משהו אחר במקום לעשן כשאת עצבנית או כשמשעמם לך. אני מאוד מתחברת למה שכתבו לך קודמיי לגבי המחשבות שלך. תנסי לחשוב שאת יוצאת למסע ארוך וצריכה להצטייד כדי להגיע ליעד שלך. את צריכה אוכל, ובגדים מתאימים וכלים כדי להתמודד עם קשיים שעלולים לצוץ בדרך. תנסי לחשוב מה היית רוצה לשמוע מחבר טוב ששומע על הקשיים שלך: אם החבר הזה היה אומר לך " אני כמעט בטוח שתיכשלי" מה היית עושה עם חבר כזה?
דברי לעצמך כמו חבר טוב:) אנחנו החברים הכי טובים של עצמנו....

אוריית
09/02/16 7:02

האמת קצת מתסכל ,,,,, הקבוצה הזו היא קבוצת גמולים כל אחד מפרסם כמה ימים חודשים ובכלל זמן הוא ללא סיגריות,,,ורק אני עדיין מפסיקה ומתחילה ושוב ושוב זווווווועוות מאז כתבתי כאן בפעם האחרונה הפסקתי ושוב חזרתי ושוב ושוב ,,,אני מחפשת סיבה ממש ממש טובה להפסיק ודי אני מחפשת נס ??? יש למשהו נס פנוי?

אוריית,
אני מבינה את התסכול שלך. לא קל. אני די בטוחה שעל כל אחד שכותב כאן על ההצלחה שלו יש עוד 10 שמנסים וחוזרים ושוב מנסים בדיוק כמוך. ואני שמחה שאת חזקה מספיק לשתף אותנו גם בקשיים ובחוסר הצלחה - זה דורש הרבה יותר אומץ.
לצערי נסים לא ממש הוכחו כיעילים בגמילה מעישוןwink. מה שכן הוכח זה טיפול תרופתי ועזרה מקצועית בשינוי ההתנהגותי. את כבר עמוק בתהליך ואת עושה עבודה נהדרת - בעיקר כי את לא מוותרת למרות הקושי! את ממשיכה לנסות ובסוף גם את תצליחי ותכתבי פה "אני לא מעשנת כבר..."
חשוב שתנסי להבין מכל נסיון מה לא עבד בו? מה הכשיל אותך? מה גרם ללקיחת השאכטה הראשונה? ומצד שני מה כן עזר? מה הדברים שעשיתי שעזרו לי להתמודד עם החשק?
ממליצה לך בחום לשקול להצטרף לסדנה לגמילה מעישון - זה חינם וזה רק יכול לעזור.
אני ממש שמחה שבחרת לשתף אותנו ואני אשמח שתמשיכי לעשות את זה (חיכיתי לראות עוד פוסט ממך כל השבועblush)

עופר11
09/02/16 10:15

היי אורית ,

יש לי רעיון עבורך .

תקבלי החלטה שעשרה ימים ממחר את לא מעשנת בכלל .

בלי לקבוע ולהחליט מעבר לזה עשרה ימים וביום ה11 תחליטי הלאה ...

הולך ?

תשתפי במידה וכן

נילי-בראון
09/02/16 12:18

הי אוריית...אכן מתסכל....
אל תשכחי שגם החברה שכותבים על ההצלחות שלהם עברו כמה ניסיונות עד שהם הצליחו
וחוץ מזה אולי לא כדאי להשוות את עצמך לאחרים. כלאחד מעשן קצת אחרת ונגמל קצת אחרת. 
את עושה את זה רק בשביל עצמך... מהסיבות שחשובות לך... בקצב שלך...
מה היית אומרת לעצמך שיחזק אותך?

אוריית
09/02/16 17:56

אתם  נהדרים  לא מוותרים