מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישון טעם מתכתי בפה

טעם מתכתי בפה

15/03/16 1:06
12 תגובות

ה צ י ל ו ! הפסקתי לעשן לפני כשבוע +. יש לי רק תופעת לוואי אחת - טעם מתכתי בפה.

האם מישהו מכיר את התופעה? יכול להיות שזה ללא קשר לגמילה?

בבקשה, כתבו לי, אני לא מצליחה להתפטר מהטעם הדוחה הזה.

 


תגובות

היי סיקיי,

ראשית יפה מאוד על ההחלטה ועל כך שאת כבר שבוע לא מעשנתyes
זאת לא פעם ראשונה שאני שומעת על מעשנים שנגמלו והתלוננו על טעם מתכתי בפה כך שלא הייתי דואגת. הגוף עובר שינויים רבים בשבועות הראשונים של הגמילה וכחלק מתהליך ה"ניקוי" הזה יש מכלול תופעות/תסמינים שונים ומשונים. לרוב הכל חולף תוך שבועיים-שלושה ורק צריך להיות סבלניים.
אם את מודאגת תמיד אפשר לקבוע תור לרופא ליתר בטחון.
האם את נוטלת תרופות כלשהן? 
אחת התופעות שיכולות להופיע כשנגמלים זה צרבת - עליית החומצה מהקיבה לוושט ולפעמים עד הגרון - זה יכול לגרום לטעם מר/מתכתי בפה ויתכן שזה יהיה הביטוי היחיד. ניקוטין הוא חומר בסיסי ולכן הגוף התרגל במשך שנים להפריש כמות גדולה של חומצה כדי להתנגד לבסיסיות של הניקוטין. כשמפסיקים לעשן הקיבה לא יודעת את זה ולכן בהתחלה ממשיכה להפריש את אותה כמות של חומצה שהיא התרגלה להפריש כל השנים רק שעכשיו אין את הניקוטין אז עלולים לסבול מחומציות יתר שתתבטא בצרבת/כאבי בטן ברום הבטן או יתכן שכמו אצלך בטעם מתכתי בפה.
מה שאת יכולה לנסות - 
1. לאכול מאכלים יותר בסיסיים כמו ירקות ופירות, דגנים מלאים
2. לנסות נוגדי חומצה פשוטים שניתן לקנות ללא מרשם רופא בכל בית מרקחת
3. אם גם זה לא עוזר - אפשר לבקש מרופא המשפחה מרשם לתרופה נגד חומציות יתר לשבועיים-שלושה.

חוץ מהטעם המתכתי, איך הולך?
 

נילי-בראון
16/03/16 14:25

הי סיקיי, ברוכה הבאה לקהילתנו וברכות על הפסקת העישון :) גם אני חושבת שכדאי להתאזר בסבלנות. הבריאות משתפרת בעקבות הפסקת עישון אבל השינוי עלול לגרום אי נוחות באופן זמני. אני מצטרפת לשאלה - חוץ מזה איך הולך לך עם הפסקת העישון? נשמח לשמוע.

tamirmo
20/03/16 19:55

היי סיקיי
קודם כל כל הכבוד על הפסקת העישון ושיהיה בהצלחה!
אני חוויתי גם את הטעם המתכתי הזה בפה ועוד תופעות מוזרות, תני לזה קצת זמן זה יעבור מניסיון :)

סיקיי
21/03/16 13:45

היי, תודה לכם, איזה אנשים מקסימים. כייף לראות שאכפת לכם אפילו שאתם לא מכירים אותי. תמיר, זה כייף להפסיק לעשן. אתה תראה שכל יום תגלה משהו חדש - מדהים ! כל הכבוד לך!

עופר11
21/03/16 20:06

היי סקי בהצלחה יקירה , ישנם תופעות לוואי רבות ומגוונות ,לי משהו שמאוד הפריע ואפילו מאוד שהיית לי יקיצה טבעית כל יום ב5 בבוקר שאין לי כל צורך לקום בשעה כזאת .
מוצאים פתרונות זמניים לכל תופעה ...את היקיצה פתרתי בצפייה של סדרות בדרך כלל הייתי רואה בערב....וכן הלאה ,מכשולים קטנים לחיים אחרים..

עופר11
21/03/16 20:07

סילביה תודה לך שאת משתפת וחן חן על הפירגון

סיקיי
22/03/16 2:53

תודה רבה מאוד. זה מחמם את הלב.
נכון, עופר, גם לי יש את זה! התחלתי להתעורר בארבע וחצי לפנות בוקר, פשוט  יש לי מלא אנרגיה, התחלתי להתעמל כל בוקר וכל ערב. תמיד חשבתי שאם לא אעשן, אז אשמין אבל זה בדיוק להיפך, מאז שהפסקתי אני כל היום פעילה ואני אוכלת מלא ירקות וזה מדהים, אני פשוט יורדת במשקל. כל כך הרבה דברים טובים קורים כשלא מעשנים.
פרייאר מי שלא מפסיק לעשן

עופר11
22/03/16 6:55

לאט לאט ובטוח סקיי ...בתקופה הזאת (חודשיים שלושה הראשונים) תתמקדי רק בלעביר יום ועוד יום שהגוף יגמל ויתנקה ,התופעות לוואי באות הולכות מתחלפות ונעלמות העיקר זו שינוי אורח החיים ופשוט להבין שהמהות מעכשיו היא אחרת

סיקיי
23/03/16 15:40
heartאיזה כייף לחגוג בפורים בלי סיגריה. פשוט להינות...  kiss devil   פורים שמח ומבדח לכולכם

איזה יופי, כל הכבוד!!!

עופר11
24/03/16 0:51

פורים שמח

נילי-בראון
24/03/16 12:48

חג שמח :)) סיקיי מה שאמרת זה מאוד חשוב. ההנאה החשובה היא מהחברים ומהחגיגה. לא צריך סיגריה כדי ליהנות!!