מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןנגמלתי מעישון

נגמלתי מעישון

16/05/16 11:46
6 תגובות

לפני כשנה הצטרפתי לקבוצת ריצה למתחילים קראנו לעצמנו בטטות כורסא.עישנתי קופסא וחצי ליום במשך 38 שנה.למרות שריצה ועישון הם הפכים גמורים היה לי די סביר עם זה....החודשים עברו האימונים עלו מדרגה ואז גיליתי שאני "נגמר "כשעושים אימוני עליה.נרשמתי לסדנת גמילה ועכשיו אני בחודש הרביעי ללא סגריות.
הייתי בטוח שתפתח לי הנשימה אבל אני מרגיש ההיפך. ממש חנוק. האם זה תהליך נורמאלי של ניקוי הגוף? משהוא חווה את זה?


תגובות

היי avim
עניתי לך בשרשור שאלי פתח, אבל עונה גם כאן - נורמלי לחלוטין! קורה הרבה פעמים וכמו שגם אלי כתב לך מאוד אישי. אם זה לא חולף תוך 2-3 שבועות ו/או מחמיר כדאי בכל מקרה לפנות לרופא ולבדוק.
לפעמים אנשים פונים לגמילה מעישון כשהם מתחילים להרגיש את הנזק לגוף (כמו שכתבת שכשניסת לעשות אימון מתקדם יותר לא היה לך אוויר) וזה בעצם מעיד על משהו שכבר קיים ונמצא, לכן כדאי להבדק ולראות שהכל תקין. בכל מקרה מה שבטוח זה הגמילה מעישון עוזרת לגוף והיא הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות למען הבריאות שלך.

avim
17/05/16 8:20

עשיתי בדיקת סקר מנהלים ובין הבדיקות היה ארגומטריה ותפקודי ריאה.כושר מעולה לגילי אך תפקודי ריאה 85אחוז שהם טוענים שזה בסדר.אני מיחס את הרגשת המחנק לבעית הסיליות כפי שכתבת ונראה בהמשך אם זה יחלוף.נכנס היום לחודש רביעי של גמילה.החלטתי לחזור וליטול צאמפיקס(בסדנה המליצו על כדור ליום לחצי שנה) מכיוון שאני די "עצבני" וזה לא נעים לסביבה.צאמפיקס עוזר בשחרור דופמין בתוספת סרוטונין שמגיע מהריצות אני מקווה לטוב.wink

היי, אם עשית ארגומטריה ותפקודי ריאה והכל תקין זה מצוין. זה נותן לך באמת את הבטחון לחכות שהתחושה תחלוף.

נילי-בראון
17/05/16 18:06

הי avim

שמחה בשבילך שהתחלת לטפל בעצמך ולשפר את הכושר. מברכת אותך שהפסקת לעשן. פעילות גופנית היא ממש תרופת פלא שעוזרת לשפר את המראה ואת ההרגשה...זה לא מובן מאליו לטפל בעצמך למרות שכולם יודעים שצריך, מעטים באמת מצליחים לפנות זמן ומשאבים נפשיים לכך. הייתי מציעה לך אולי להתקדם יותר לאט. ציינת שזה התחיל כש"עלית מדרגה". יכול להיות שעלית אותה מהר מדי?

עופר11
17/05/16 21:08

היי תורפת הפלא היא סבלנות ,ובמקרה הזה הזמן עובד לטובתנו כך שכדאי להיות סבלני.
ישנם שלל תופעות לוואי שבאות דווקא שאנחנו מנסים להגמל ,הגוף עובר טראומה ,בחודש הראשון הייתי קם כל יום ב4:30 5:00 לפנות בבהלה מזיע כולי רועד ובלי סיבה לפחות 3-4 פעמים בשבוע . ובימים הראשונים שהתחלתי לעשות פעילות גופנית הייתי נחנק משתעל .
הגוף נלחם ומתנקה ויחד אם זאת עובר טראומה רוב רובם של התופעות חולפות מהחודש רביעי חמישי והגוף מתחיל להתיצב ראוי לציין שמה שכתבתי זה מנסיוני ולא משהו מדעי ועובר על כל הנגמלים

אפרת_זיו
19/05/16 14:42

כל הכבוד לך על התהליך המשמעותי!!