מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אהוד גרוסמן
פרופ' אהוד גרוסמן
בוגר בית הספר לרפואה בתל-אביב. לשעבר מנהל מחלקה פנימית ד' והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי ע"ש שיבא. לשעבר מנהל האגף הפנימי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, פרופ' מן המנין ומופקד על קתדרה ליתר לחץ דם באוניברסיטת תל אביב. לשעבר דיקאן בית ספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב כיום נשיא אוניברסיטת אריאל
פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
כמונילחץ דםלחץ דם לא יציב

לחץ דם לא יציב

30/05/16 22:00
9 תגובות

אני בן 45, 1.80, 84ק"ג מטופל באספירין וסטטינים.
לפני כחודשיים החלה עייפות קיצונית (מנטרלת), אחריה הופיעו פליפטציות ועליות וירידות דרסטיות בלחץ הדם 100/60 - 165/110 בהפרשים של דקות בליווי כאבי ראש וסחרורות. כל הבדיקות לכאורה תקינות.
אני לא מתפקד ואובד עיצות.


תגובות

שלום לך
האם ביצעת בדיקת הולטר דופק והולטר לחץ דם של 24 שעות ?
אם מדובר בהפרעות קצב למשל שגורמות לכך, יש לזהות זאת ולטפל בהתאם..
אם לא ביצעת, יש מקום לבצע אקו של הלב
אם בדיקות אלו תקינות, יהיה מקום לחפש סיבות נדירות יותר, כגון בעיות הורמונליות/אנדוקרינולוגיות למיניהן וכד'ומה.
אם רופא המשפחה אינו בקיא מספיק לבצע הבירור, בקש להפנותך למרפאת מומחים ליתר לחץ דם או לנפרולוג, שיתנו הנחיות והמלצות לגבי המשך הבירור.

שי55
01/06/16 17:45

לדעתי כרופא השלב הבא זה הולטר לחץ דם

Ben70
01/06/16 13:55

תודה רבה על האינפורמציה המועילה
ביצעתי הולטר (לב), התשובה אמורה להתקבל מחר.
בנתיים, ברשותך יש לי שאלה או שתיים לגבי לחץ דם. 
בנתונים שכתבתי כאן, מלבד התנודתיות הרבה, איזה מהמספרים בעייתי יותר? הסיסטולי או הדיסטולי? שמעתי דברים לכאן ולכאן ואין לי מושג מה נכון.
השאלה השניה היא האם במדדים כאלה, סביר להניח שזה יהיה המקור לכאבי הראש ולסחרחורת? אני מרגיש שיש קורולציה בין הדברים...

תודה בשנית

 

אריקב
03/06/16 13:01

תשובה לבעייתך מעולם הפסיכולוגיה:
האם אתה סובל מלחץ נפשי שנובע מדאגות או מצוקות כלשהן?
זו יכולה להיות סיבה טובה ללחץ דם גבוה.
המון רוגע והמון בריאות!

ממליץ על ההרצאה בלינק הבא - 12 דקות עם תרגום בעברית:
https://www.youtube.com/watch?v=7tu9nJmr4Xs

שרית4
23/12/18 10:25

ממליצה בחום על המרכז ליוגה טיפולית, להורדת לחץ נפשי ולהורדת לחץ דם

שלום לך
גם ללחץ הדם הסיסטולי וגם לדיאסטולי חשיבות, וערכים גבוהים של שניהן, או כל אחד מהם, לאורך זמן, מהווים גורם סיכון לתחלואה לבבית, ועל כן יש לעקוב ולאזן בהתאם.
ל"ד גבוה בהחלט יכול לגרום לכאבי ראש, ול"ד נמוך יכול לגרום לסחרחורות, כך שהתנודות עלולות לגרום לתחושות אלו שאתה מתאר.

Ben70
30/06/16 15:45

נעמי יקרה, הבירורים עדיין נמשכים וקיבלתי בשלב זה טיפול בבטא בלוק שייצב את לחץ הדם במידה רבה, אולם פחות מזה את החסרת הפעימות. ניכר שינוי בדפוס שלהן ובמקום החסרה כל מספר פעימות, מופיע חוסר סדר באופן אקראי למדי. בשבועיים האחרונים 'נולדה' לה תופעה חדשה.. הזכרתי לפני כן את התופעה הקשורה במצב ישיבה ועכשיו יש תופעה שמרגישה כאילו שזרימת הדם כלפי מעלה (ראש וצוואר) משתבשת במצב ישיבה.. זה מתחיל בלחץ מתחת לצלעות בצד שמאל של בית החזה, אחרי כ20 דקות מתחילות להרדם השפתיים.. התופעה לא מתרחשת בשכיבה, עמידה או הליכה.
נזכרתי גם שכשבועיים לפני שהתחילה כל ה'חגיגה' הזאת, חזרתי מטיסה טרנס אטלנטית ובניגוד לבדרך כלל, נרדמתי בישיבה לכ8 שעות רצופות. האם סביר וישנו תסחיף כלשהו שנודד ממקום למקום..?
שוב תודה מראש

שלום לך,
תופעות כאלו של נימול ומה שאתה מתאר לא קשורות כנראה ללחץ הדם, בטח אם הוא התייצב. צריך לבדוק כמובן דופק ולראות שלא ירד יותר מדי, מאחר וחוסמי הביתא מאטים את הדופק. לגבי הטיסה והסיכון לתסחיף - בטיסות כאלו קיים סיבוך לא שכיח של הווצרות קריש בורידים עמוקים ברגליים, שבמקרים מסויימים יכולים להיסחף גם לריאות. הקליניקה של זה היא התנפחות ועליה בקוטר של אחת הרגליים, עם כאבים, וקוצר נשימה, דפיקות לב מואצות, כאבים בחזה. התסחיף אינו נודד ממקום למקום, אלא לאחר הווצרו הוא "נתקע" בתוך כלי דם. זה לא קשור לתנוחה כפי שאתה מתאר. מציעה לגשת לרופא המטפל להיבדק, שיעריך מה הסיבה לתסמינים שאתה מתאר.

Ben70
03/07/16 9:41

תודה רבה על האינפורמציה המועילה. 
לא היו תופעות כאמור בעקבות הטיסה.
הבירור המתמשך בין המתנות לבדיקות כאלה ואחרות והעדר ממצא חד משמעי לפי שעה, מלבד היותו מתסכל, מוליד מחשבות ודאגות..