מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןתסמיני גמילה מעישון

תסמיני גמילה מעישון

26/11/16 14:53
14 תגובות

ורדוני
ד'. 23 נוב. 16 בשעה 16:04
שלום לכולכם
ראשית לא כל כך יודעת איך להשתמש פה באתר.
שנית - אני בת 54 הפסקתי לעשן לפני כארבעה חודשים (עישנתי מגיל 17 ועישנתי המון - מעל 2 חפיסות ליום), הפסקתי בכוחות עצמי ללא תרופות או תחליפים מלבד פעמיים מסטיק ניקורט ביומיים הראשונים. בצד הדברים הטובים שקורים לי מז כמו - מריחה טוב, לא משתעלת והנשימות ללא צפצופים קרו גם דברים שגורמים לי להרגיש
שהגוף שלי חווה טלטלה מאד רצינית - התחילו לי גלי חום (מה שלא היה קודם), הלילות מלאי יקיצות ולעיתים איני נרדמת כלל, הכאבים מהם אני סובלת כתוצאה מפריצות דיסק התגברו ועוד ועוד תופעות.
בשבוע האחרון נוסף לכל אלה ירידה במצב הרוח - מעין תחושת מועקה לא נעימה.
אינני רוצה לשוב לעשן למרות שלעיתים חולפת בי המחשבה שחזרה לעישון "תפתור" הכל.
אשמח לתובנות ולשיתופים שלכם .
הרבה תודה
ורדוני


תגובות

נילי-בראון
26/11/16 15:23

הי ורדוני

העתקתי את השאלה שלך לפורום כדי שתוכלי לקבל עוד תגובות.
ראשית ברוכה הבאה לקהילת גמילה מעישון, וכל הכבוד על ארבעת החודשים ללא סיגריות :)

נגמלת מעישון בכוחות עצמך, זה מאוד מרשים, כל הכבוד על הכוחות וההתמדה. הרבה מעשנים בדרך כלל זקוקים לעזרה, גם בגמילה עצמה וגם לאחר מכן - כדי לשמור על המצב החדש. שימי לב שאת עדין בתהליך גמילה כלומר עדין מתרגלת למצב החדש שבו את מתמודדת בלי סיגריות ומנסה למצוא פתרונות בלי לעשן. פנית אלינו בדיוק בזמן, לקבל עצות ותמיכה כדי להתחזק בהמשך הדרך שלך. מה עוד יכול לחזק אותך?

שימי לב שיש מחשבות שמחזקות אותך שלא תחזרי לעשן ומחשבות שמחלישות אותך. כתבת שלפעמים חולפת בך מחשבה לחזור לעשן כדי "לפתור" את כל הבעיות. זה נשמע כמו פתרון קל אבל משהו עוצר אותך. את יכולה לשתף אותנו מה המחשבות שעוצרות אותך מלחזור לעשן?

ציינת שבעקבות הפסקת העישון הרגשת שיפור בבריאות שלך אבל גם תופעות לא נעימות שמפריעות לך. ייתכן שהתופעות שאת מתארת קשורות לשינויים אחרים שהגוף שלך עובר. אני ממליצה לך לגשת לרופא ולהיבדק.



ורדוני
27/11/16 8:07

שבוע טוב
השיתופים פה מאד מועילים
תודה לכולם

ורדוני
26/11/16 18:34

תודה
תודה על התגובה.
הייתי אצל הרופא ונבדקתי.
המחשבות שמונעות ממני לשוב ולעשן הן
אני לא מוכנה להיות שפחה של הסגריות
לא רוצה להסריח שוב
לא רוצה להסתתר מאחורי מסך עדן

שלום ורדוני,

מצטרפת לברכות של נילי - בהחלט כל הכבודyes. זה מרשים מאוד ושאפו על 4 חודשים כבר שאת לא מעשנת. את אכן צודקת - הגוף עבר טלטלה מאוד מאוד רצינית עם הגמילה ולוקח לו זמן להתאושש. כל אדם שונה אחד מהשני אבל אני מבטיחה לך שאצל כולם כל התסמינים הללו הולכים ונחלשים עם הזמן ובסופו של דבר ההרגשה היא תמיד הרבה יותר טובה. 

כל הכבוד גם כל המחשבות שלך - הן בהחלט מחשבות מעצימות וכדאי אפילו לרשום אותך במקום בולט ולהזכיר לעצמך אפילו בקול רם כל פעם שיש חשק לסיגריה או נקודה כמעט שבירה.

כמו שנילי כתבה לך את עדיין בתהליך שינוי ההרגלים והתגברות על הגמילה ארוכת השנים. כדאי גם לחשוב איך את מפנקת את עצמך. מה עושה לך טוב? 

 

ורדוני
27/11/16 15:05

תודה על התגובה.
העניין שכרגע מעסיק הוא בעיקר ירידה במצב הרוח ובמוטיבציה. אני חשה מעין מועקה לא נעימה. אינני מתגעגעת לעישון אבל התחושה היא כאילו הפסקת העישון גרמה לטלטלה מטורפת בגוף ובנפש ואני כרגע לא מצליחה לראות את האור בקצה המנהרה

היי,

זה נורמלי לחלוטין. חלק מהתהליך של שינוי הוא שאחרי מספר שבועות או חודשים יש ירידה במוטיבציה שלנו. תנסי לשבת ולעשות רשימה של כל הדברים שגרמו לך לרצות להפסיק לעשן - רשימה מפורטת לא לכתוב בריאות באופן כללי אלא לכתוב ממש מה בחלק הבריאותי רצית לשנות - שיעול? ריח רע? פחד ממחלה? קושי בנשימה?
ורשימה של כל הרווחים שלך מאז שהפסקת לעשן - ממה את נהנית? גם כאן לנסות להיות ספיצפי כמה שיותר

מבחינת המצב רוח גם זה נורמלי לחלוטין. לרוב מצב הרוח ירוד בשבועות הראשונים והולך ומשתפר. לפעמים עישון משמש לנו כ"טיפול" במצב רוח ירוד ועם הפסקת העישון המצב הזה נחשף, ואז מצב הרוח נמשך יותר זמן. במצב כזה כדאי לחשוב על טיפול - אולי תתיעצי עם רופא המשפחה? 

ורדוני
30/11/16 11:02

תודה רבה 

נילי-בראון
30/11/16 11:41

הי ורדוני

הטלטלה שאת מתארת נשמעת לא נעימה בלשון המעטה. הנפש שלנו לפעמים שולחת אותות מצוקה ואנחנו לא תמיד יודעים מה בדיוק גרם לזה ומה לעשות עם זה. בדרך כלל יש כמה גורמים שתורמים להרגשה השלילית הזאת, ולא בטוח שחזרה לעישון היתה באמת פותרת את הבעיה. טוב עשית שלא "האמנת" למחשבה הזאת.
אני מצטרפת להמלצה של ד"ר יעל - נסי לבדוק עם עצמך אם את יכולה להתמודד עם זה לבד, בעזרת תמיכה מחברים קרובים, או שאת זקוקה לעזרה מקצועית. בכל מקרה קחי הרבה אוויר. יכול להיות שזה ייקח זמן עד שתרגישי טוב יותר. 

ורדוני
30/11/16 11:46

תודה באמת תודה לכולכם - אני אכן לוקחת הרבה אויר ונעזרת בקרובים אלי. על אף ולמרות הקשיים אינני מתכוונת לברוח אל הסיגריה אני מתכוונת להתמודד - אני מבינה שאחרי 37 שנים של עישון כבד זה תהליך שלוקח זמן , 
 אשמח לשמוע מכם על ההתמודדויות שלכם עם הגמילה.

מישמיש3
04/12/16 22:52

הי יקירה:-) אני עישנתי במשך ארבעים שנה שתי קופסאות ליום!!!! כעת סוגרת ארבעה חודשים ללא עישון, כפי ששתפתי לפני כן אני נלחמת בשתי חזיתות , גם הפסקת עישון וגם שמירה על משקל לאחר ניתוח קיצור קיבה, יכולה לומר לך שכל יום שעובר זה יותר קל, לא צריך להתעסק בכלל במחשבה על סיגריה או על עישון, הרעה החולה הזאת לא פותרת שום מכאוב, אי נוחות, ובכלל שום בעיה!!!! ומיניסיון כל דודא לסיגריה חולפת לאחר גג גג חמש דקות אז פשוט חמש דקות להעסיק את עצמך במשהו עד שעובר החשק ובחיי שעובר:-) בהצלחה

gm2
20/05/20 16:44

הי גם אני הפסקתי לעשן לפני חודשיים בדיוק עם תחילת הקורונה ועד היום חווה קשיים רבים בשינה במנצב רוח ועוד תופעות פיזיולוגיות לא נעימות יודעת שזה טוב שלא מעשנת אבל מתקשה עם ההתמודדות מה גם שרופא המשפחה רק מציע תרופות הרגעה למינהם שזה להחליף התמכרןת אחת באחרת אז כנראה שצריך לנסות למרות הקושי לעבור את התקופה הזאת עד להרגשה טובה יותר

ד-ר-יעל-בר-זאב
מומחה כמוני
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
20/05/20 16:53

היי, תודה על השיתוף, וכל הכבוד שהפסקת לעשן. תוכלי לספר לנו קצת יותר לגבי התופעות שאת חווה - אולי נצליח לעזור בטיפים איך להתמודד? בנוסף, יכולה להבטיח שכמו שאת כתבת - אכן בסופו של דבר זה חולף וההרגשה היותר טובה תגיע:smile:

gm2
21/05/20 10:04

הי שוב התופעות שלי הם הזעה חוסר שקט חוסר שינה ובנוסף מתמודדת עם הפסקת כדור הרגעה בשם לוריבן שגם עושה רעד בגוף ועוד תופעות העניין הוא שברגע שהבנתי שיש לזה פוטנציאל התמכרות הפסקתי ומקווה שבזמן אז גם זה מוסיף בעיות לא קלות ובאמת רוצה לקבל טיפים מה לעשות כדי להקל על התופעות האלה כדי לחזק את עצמי ואת הגוף שלי אןלי יש משהו טבעי ללא תופעות לוואי שיכול לעזור קצת.

ד-ר-יעל-בר-זאב
מומחה כמוני
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
31/05/20 15:33

היי gm2 אני ממש מתנצלת, הפוסט שלך התפספס לי. אני מבינה שהפסקת לעשן באותו הזמן שבו החלטת להפסיק את הלוריבן? האם זה נעשה תחת הנחיית ומעקב הרופא המשפחה? אני מקווה שעכשיו עם הזמן שעבר את מרגישה יותר טוב. בעקרון לוריבן הינה תרופה שעדיף לא להפסיק בבת אחת וכדאי להפסיק תחת מעקב רופא המשפחה בגלל התופעות לוואי שעלולות להופיע. אציין עוד שחלק ניכר מהתסמינים יכולים להיות משותפים גם לגמילה מעישון. הזמן הוא התרופה הטובה ביותר להתמודד עם התופעות הללו - כל יום שעובר יהיה יותר טוב ויוריד מהתופעות לוואי ולרוב כשלושה שבועות - חודש אחרי התופעות נמוכות בהרבה. בינתיים ניתן להקל על ידי שתייה מרובה, תרגילי נשימה והרפייה (לנסות לדוגמא לנשום עמוק - לספור בשאיפה עד 5 לאט ובנשיפה עד 5 לאט ולחזור על זה 5 פעמים, יש סרטונים שונים שאפשר להסתכל ויתנו תרגילי הרפייה או מיינדפולנס שונים), אפשר לחשוב על משהו שיסיח את דעתך - מה שעושה לך טוב - טיול בטבע? אמבטיה ארוכה? להקשיב למוזיקה? לראות סרט? להיפגש עם חברה טובה? מקווה שזה עוזר. נשמח לשמוע איך הולך לך כעת והאם היה שיפור