מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחייבת סדר בדברים,אחרת אני משתגעת....

חייבת סדר בדברים,אחרת אני משתגעת....

20/03/17 20:36
16 תגובות

אני מתמודדת לאחרונה עם התקפי פאניקה/חרדה מתמשכים.זה משפיע עלי בצורה עצומה,ומאז איכות החיים שלי נפגעה קשות,אינני יוצאת ומתקשה לתפקד. אני נוטלת פלוטין 20 מ"ג,וביומיים האחרונים סובלת מכיווצי שרירים בלתי פוסקים עד כדי כך שהתצטרכתי ליטול מוסקול 500 מ"ג!חיי אינם חיים.
ואם זה לא מספיק,אני קוראת שהמתח והלחץ הממושכים עלולים לגרום לקרישי דם,מחלות,ומה לא,מה שמכניס אותי אפילו ליותר לחץ.מה עלי לעשות?!ללכת ולבקש מדללי דם מהרופא?למי לפנות? קשה לי לצאת בגלל הכאבים,ואני פשוט אובדת עצות.כל מה שאני רוצה זה רק לבכות.

צריכה עזרה,עצה,משהו.אני אבודה.


תגובות

אוליב1
20/03/17 21:14

היי ענבלי,התחושה שאת מתארת מאוד מבהילה ובעיקר מוכרת לי ובטח לעוד רבים.תתנחמי בכך שזה עובר.הגוף לומד להתמודד ,לזהות מתי זה מתחיל ולאט לאט התהליכים הפנימיים עושים את שלהם וכל התקף הופך קטן יותר ופחות מורגש. זה מאוד אישי איך לעבור כל התקף ומה עושים בין לבין"הפחד מההתקף הבא". יש ספרים מעולים בנושא הזה..ומה שטוב שאפשר לשוב לספר ולקרוא שוב ושוב. יש דיקור ושלל טיפולים אחרים שיכולים לעזור. ויש את ער"ן..הם מרגיעים ממש כשזה קורה.מסיחים את הדעת.וגם חברים ומשפחה אם זה נוח ומתאים. זה יעבור.הבטחה.

inbali25
21/03/17 13:34

חווית את אותו הדבר?מה עזר לך לצאת מזה?....אני נואשת,מדוכאת יותר מאי פעם.

טל-מוזס
21/03/17 15:38

ענבל יקרה, באינטרנט ישנם הסברים מפחידים בהרבה נושאים. בואי ננסה לעצור לרגע ולהבין מתי החלו התקפי החרדה וסביב מה. שנית ישנם טיפולים מצויינים להתקפי חרדה שאינם כוללים תרופות. האם שקלת לנסות?

inbali25
21/03/17 20:50

אני יודעת,פשוט קראתי למה לחץ מסוגל לגרום לגוף וזה יותר מלחיץ אותי!אני עם כאבי שרירים איומים...פשוט סבל.אי אפשר לקרוא לזה חיים.אני גרה באזור מרוחק,אין פה טיפולים כמו CBT או פסיכותרפיה, הכל מצריך נסיעות ואני לא יוצאת מהבית בעקבות מצבי.אנע מרגישה תקועה,חסרת אונים.

LeaveAriAlone
22/03/17 15:20

קחי בחשבון שממושכים זה כנראה כמה שנים. שנית, נשמע כאילו התקפי החרדה והפאניקה מקשים על התפקוד שלך מאוד, את לחוצה, את לא יוצאת... קודם כל, הייתי מציעה לך לבקר אצל הרופא אם יש באזור, שיוכל להרגיע אותך ולעזור לך, שנית, חרדה זו מצוקה איומה, אך הרשי לי להרגיע אותך ולומר לך שהגוף לא יכול להיות במצב של סטרס יותר מדי זמן. נסי לקבוע תור לפסיכיאטר או פסיכולוג, זה יעשה רק טוב. בינתיים, תה, אמבטיה חמה, סרט או סדרה מצחיקים וספר, כל דבר שיוכל להסיח את דעתך. אם הכאבים מציקים במיוחד, את יכולה לנסות לעסות את האזור או להשתמש בכרית חמה... העיקר להרגיע אותם. ותוכלי לנסות להתעלם, אני יודעת שזה קשה. שיטה שעזרה לי במיוחד הוא לחפש את האזור בגוף שהחרדה "מרוכזת" בו ולדמיין אותה קטנה וקטנה, אצלי לדוגמא זה היה הבטן. שמתי לב שבהתקפי חרדה ובתקופות מצוקה אנחנו נוטים לדבר יותר ולהתרכז יותר בחרדה עצמה וכך רק מגדילים אותה, נסי להסיח את דעתך, לפחות לעת עתה. בהצלחה, :)

inbali25
22/03/17 19:28

תודה לך אני סובלת מחרדה כבר שנים,אבל רק בחצי השנה האחרונה התחלתי לסבול מהתופעות הפיזיות שלה על בשרי.בימים האחרונים אלו השרירים,וזה ממש מקשה עלי לתפקד כרגיל.הכאבים איומים,אינני יודעת למי לפנות אפילו בנוגע לזה.זה פשוט מחרפן אותי.סבלת גם את מזה?

LeaveAriAlone
22/03/17 23:05

אני לא בטוחה שהיה קשר בין הכאב לחרדה, אבל זה ברור ונורמלי שאת נלחצת מזה. שוב, מציעה לקבוע תור לרופא, אני לא בטוחה אם זה באמת יהיה משהו קריטי, אבל בשביל להרגיע אותך זה כדאי. בכל מקרה אם תרצי לדבר אני תמיד פה :)

טל-מוזס
23/03/17 8:46

ענבל יקרה, המצוקה הרבה שלך נשמעת. אכן פעמים רבות שרמת הסטרס עולה, גם חווית הכאב מתגברת, ייתכן כי זה מתרחש גם סביב הקשב הרב לכאב והקושי להסחת דעת ע"י פעילויות אחרות. מצטרף להמלצות לפנות לטיפול. מקום מגורייך אכן מהווה אתגר אך ישנם היום טיפולים מרחוק. אני מטפל כאשר אין אפשרות בסקייפ או FaceTime. איך זה נשמע לך?

inbali25
23/03/17 9:45

יש לי אפשרות דרך סקייפ.... הכאבים בטוח קשורים לחרדה,למערכת העצבים.ברגע שאני מתרגשת או נלחצת ממשהו הגוף אוטומטית מגיב,ואז השרירים נתפסים וכו'.זה כואב בצורה בלתי נסבלת.אני חוששת שבמשך הזמן יגרם אפילו נזק,למרות שהפסיכיאטר אמר לי שמבחינה רפואית אין עדות לכך.עדיין מפחדת,מתקשה גם לתפקד ככה בזמן האחרון.

מיכה2
24/03/17 13:47

מה שאת עוברת זה תחושה קשה זה מה שאני עובר ביום יום דבר נורא ואיום וזה שהגוף כואב זה כי המרכת נכנסת למצב של לחץ ומתכונן לבריחה השרירים מתכווצים התחלתי טיפול תרופתי אבל קחי בחשבון שזה פלסטר זה רק ירגיע תחרדות ולא יעלים אותם חייב לשלב איש מקצוע שמתמחה בחרדות תרגישי טוב תהיי חזקהה ואני כאן לכל שאלהה.

inbali25
24/03/17 13:52

תודה על המענה.... כרגע יש קצת שיפור אבל לפני כמה ימים ממש ממש כאב לי!זו הרגשה נוראית למי שלא חווה זאת.רציתי למות מאשר לחוות את הכאבים האלו.לא עניין אותי כלום.

לולי-1
01/06/17 20:35

לי זה תופס בנשימה פתאום אני לא מצליחה לנשום עמוק ונכנסת לסרט איום ונורא

טל-מוזס
28/03/17 9:17

שלום ענבל, שמח לקרוא שיש שיפור קל. את יכולה לספר מעט על החרדות, סביב מה הן ומתי התחילו ?

inbali25
28/03/17 10:08

הייתי ילדה פחדנית ורגישה כל חיי...לא ידעתי פשוט מהן ההשלכות לזה בבגרות. היום אני מגלה היטב.ההתקפים הקשים החלו רק לפני חצי שנה....לא חוויתי סימפטומים מיוחדים,חוץ מדפיקות לב בעת בהלה או התרגשות כמו כולם.אבל זה החריף איזה ערב אחד שבו קיבלתי את התקף החרדה/פאניקה הראשון.מאותו ערב חיי באמת השתנו אפילו יותר לרעה,זה השפיע רבות על רמת התפקוד שלי ביום יום.יש ימים שאני מסוגלת לא לצאת בכלל מהמיטה, לדאוג לעצמי.בימים אלו אני מתפקדת קצת יותר,אבל לא חזרתי להיות אותו בנאדם שהייתי לפני.אני יותר מדוכאת,פחות חברותית, אין לי הרבה סבלנות....גם המחשבות האובדניות שבו לצוץ להן.אין לי באמת מנוח.זהו בעיקרון

ליה86
02/04/17 0:41

הי ענבל מתוקה, אני מזדהה איתך לחלוטין כל חיי הייתי רגישה ולוקחת הכל ללב, עוד בילדותי אני זוכרת איך כל דבר קטן היה פוגע בי, רק שהתבגרתי הבנתי שאני מתמודדת עם חרדות. חוויתי לפני שנה דיכאון שהוריד אותי ממש למטה לא ראיתי אור בקצה המנהרה, אחרי טיפול של 7 שנים הציפרלקס שגרם לי תופעות לוואי קשות במערכת העיכול הרופא החליף לי לכדור בשם לוסטרל, שעזר לי ממש אבל הבעיה היתה שהשמנתי מאוד , הפסקתי אותו ונשארתי ללא כדור חודש וחצי והכל בפיקוח של הפסיכיאטר, הנפילה לא איחרה להגיע ותפסה אותי בזמן הכי לא מתאים בחיי, בזמן שאני בשיא הקריירה שלי. לאחר ניסיונות של כמעט 7 סוגים שונים של כדורים תופעות לוואי של הקאות ובחילות איומות חזרתי ללוסטרל לפני שלושה ימים, זה הכדור היחיד שעזר לי באמת. גם אני מחכה להתרוממות ולחזרה לעצמי כי זה מתיש... אני כל כך מבינה אותך. אני רק מייחלת לרגע שהכל יהיה בסדר ותקין. אמן שנהיה בריאים כולנו ונעלה על דרך המלך. שולחת לך חיבוק❤

טל-מוזס
17/04/17 15:41

היי ענבל, איך את עוברת את תקופת החגים? האם מצאת טיפול בסקייפ?