מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההאם דיכאון קליני עובר?

האם דיכאון קליני עובר?

27/05/17 8:22
8 תגובות

שלום לכולם, אני פה כדי להתייעץ.
בן זוגי אמר לי שהוא סובל מדיכאון קליני לפני 7 חודשים, באמת ראיתי אצלו תסמינים של דיכאון וראיתי גם תלות והיו לנו המון שיחות של הקשבה ויעוץ ותמיכה אינסופית. הוא יצא מאותה אפיזודה של דיכאון לפני 4 חודשים ומאז הכל התנהל רגיל (הוא לא מטופל בתרופות או פסיכולוגית), כיום לאחר 7 חודשים הוא אמר שהוא מרגיש שהוא התגבר על הדיכאון הקליני ועבר בו שינוי חיובי פנימי ושהדיכאון ככל הנראה לא יחזור אליו לעולם ולא ישאיר אותו נעול בבית כמו שהיה עד היום.
האם הדבר הגיוני? האם יש לקחת ברצינות את מה שהוא אומר?
תודה לעונים.


תגובות

LeaveAriAlone
27/05/17 10:53

דיכאון קליני לא עובר (זה מצב של המוח) אבל יתכן שיפור משמעותי, כמו מה שבן זוגך עובר

גילה-פז
27/05/17 12:59

שלום לך. לדיכאון קלינינישנם תסמינים ברורים . מי שיכול לאבחן במדויק הוא רק איש מקצוע. לרוב, מבלבלים בין דיכאון למצב משבר שחולף משום שלוקח זמן להתחבר חזרה למשאבים הפנימיים כדי להתגבר. דיכאון הוא מצב קשה יותר, שבו היכולת להתחבר למשאבים הפנימיים היא קטנה ביותר משום שהתפיסה העצמית ובתוכה המסוגלות לצאת מהמצב, שואפת ל 0 יכולת. יש מי שיכול לרומם את עצמו באמצעות תמיכה, לרוב זה לא קורה. אני לא יודעת אם זה המצב, וכפי שאמרו פה לפניי, חשוב להבין האם הוא אובחן. ודבר נוסף, זו החוויה שלו והיא סובייקטיבית ונכונה לו. השאלה הנשאלת היא לא אם ניתן לקחת אותו ברצינות אלא האם הוא אובחן ע״י איש מקצוע?

Anatrzv
27/05/17 13:07

כן הוא אובחן בעבר כסובל מדיכאון קליני לפני כמה שנים, לקח תרופות לתקופה קצרה של פחות מחודש והפסיק, הוא מקבל על זה קצבה מביטוח לאומי (על חוסר יכולת לתפקד), לאורך כל השנים הוא סיפר על אפיזודות שהם הוא נשאר בבית בלי ערך עצמי וכל מה שאתם מספרים כאן. אין לו יכולת להחזיק עבודה לזמן ממושך בשל חרדות וגם ללמוד הוא לא מצליח ופורש. ולכן אני שואלת שוב, האם יש אפשרות שהחלים מזה לגמרי? האם לא יקרה מצב שהוא יפול שוב? או שהוא סתם מנסה לשכנע את עצמו שלא יחזור לו הדיכאון יותר בחיים כי נעשה בו שינוי.

גילה-פז
27/05/17 13:20

היי שוב, אם הוא אובחן אומר הדבר שהוא סובל ועשוי לסבול מ אפיזודות של דיכאון וחוסר תפקוד. אז ראשית, טיפול ועזרה עצמית הם הכרחיים למצב הזה והוא בהחלט יכול לעזור לעצמו. ואם כך הוא נוהג, כל הכבוד לו . זה מצריך כוחות נפש , רצון והמון אמונה כדי לייצר לך מעגלי חיים אחרים ולא להישאב לבור חסר האונים הזה, בעיקר גם כשהוא סובל מחרדה. אם אנחנו כבר מבינים שהוא אובחן השאלה היא לא אם הוא יצא מזה אלא כשהוא ייכנס לבור הזה שוב, כמה זמן ייקח לו לצאת. למעשה גם התוצרים של טיפול טוב הוא לא להעלים תופעה פתולוגית כזו או אחרת , אלא להבין איך האדם מתמודד ותוך כמה זמן הוא מוציא את עצמו מהבור. לכן כשהוא אומר שזהו, הוא יצא מזה, אני מבינה שיש בו רצון אדיר ואמונה כזו ולכן מאמינה לו. אך אף אחד לא יכול להבטיח שאפיזודה כזו תחזור. את מתחברת לדבריי?

Anatrzv
29/05/17 12:28

היי , תודה רבה על התשובות המפורטות זה בהחלט נותן תמונה כללית. אני מסכימה איתך כנראה שיש רצון ואמונה אך אני חושבת שזה בהחלט רק בגדר אמונה ורצון בלבד. לפי דברייך אני מבינה שזה לא דבר שחולף מעצמו אלא פשוט מופיע כאפיזודות לאורך החיים, ולכן יש לצפות שזה יקרה שוב.

אלמונית2121
26/10/20 23:26

דיכאון תמיד עובר בסוף? ולמה טיפול תרופתי מפסיק להשפיע?

יוסי92
27/10/20 11:52

ברור שעובר, אבל את תשמעי רק תשובות בסיגנון: "לא זה לא עובר אף פעם, זה כמו סוכרת או יתר לחץ דם לוקחים תרופות וזה לכל החיים". איזה שטויות זה בכל אינטרסים של חברות התרופות. לכולם היום יש הפרעת קשב, או שהם "על הספקטרום" או שהם בדיכאון קליני.

יוני921
27/10/20 12:06

זן בוגי