מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהדיכאון בזוגיות

דיכאון בזוגיות

08/06/17 23:38
11 תגובות

שלום לכולם,
מצאתי את הפורום הזה כחלק מחיפוש קבוצת תמיכה לדיכאון אבל לא ממש הבנתי אם קיים כזה דבר או אם במקום מגוריי. בכל מקרה אני מרגישה צורך בקהילה תומכת.
אני בת 25, נשואה עם 2 ילדים.
אני נשואה כבר 6 שנים ומהרגע שהכרתי את בעלי פשוט לא טוב לנו. משהו במערכת היחסים הכניס אותי לדיכאון וחרדות. כבר 6 שנים שאני בסבל נוראי.
אני כותבת לכם עכשיו אחרי יום קשה מאוד שעבר עליי, ועלינו כזוג. למעשה הקושי העיקרי נובע ומגיע מהזוגיות עצמה.
אני פשוט מרגישה שאני רק רוצה שהוא יקבל אותי ככה, ויתמוך בי, אני מטופלת אצל אשת מקצוע. נוטלת כדורים כבר מעל 3 שנים.
העניין העיקרי הוא שאני ממש סובלת. בימים אלו במיוחד זה תוקף אותי, והרבה. והוא לא מסוגל להכיל אותי. אנחנו מדברים באופן גלוי על גירושין אבל אני מתמלאת בחרדה. יש לי 2 ילדים מדהימים ואני יודעת שיש לי כל כך הרבה מה לתת אבל הדיכאון הזה ועצם זה שאני מרגישה כל כך לבד זה רק מחמיר את המצב וכל זה עוד יותר מתסכל אותי. אני לומדת לתואר ראשון הענין הוא שהפסקתי את הלימודים לפני 3 שנים והמחזור שהיה איתי עכשיו מסיים את לימודי התואר בעוד שאני רק עכשיו חזרתי ללימודים ועדיין לא יציבה מספיק בשביל זה. זה מתסכל אותי מאוד.
תעזרו לי בבבקשה אני במצוקה אמיתית.
כבר ערב שלם לא מפסיקה לבכות כואב לי כבר הראש.
בעלי ישן... קשה לו איתי. הוא באמת משתדל אבל יש כל כך הרבה מחסומים.
תעזרו לי...

ליאור


תגובות

ליאור537
09/06/17 0:20

הקושי והסבל הופכים להיות יותר קשים כשאני רואה זוגות דומים מסביבי שטוב להם, ומקנאה!!! ונעשית עצובה ומתוסכלת. מעבר לכך, קשה לי לחיות בהסתרה כל הזמן להראות שהכל בסדר, הציפיה הזו מהסביבה (גם הסביבה הקרובה, המשפחה), אני לא משתפת כי אני לא מאמינה שיבינו אותי, למה אני זקוקה והציפיות ממני גבוהות וכך התסכול שלי גובר. מדובר על תקופות, למשל עכשיו זו תקופה שזה התגבר ונמאס לי להעמיד פנים שהכל בסדר, גם בחוץ. אני אוהבת לחיות ורוצה לחיות ולחזור להנות מדברים קטנים. עוד דבר שהייתי רוצה לשאול, אני רואה פה בפורום אנשים שכותבים שחיים עם דיכאון 20 שנה ויותר, האם זה לכל החיים??? זה מלחיץ אותי.

גלי-אלן
09/06/17 2:37

היי ליאור, אני הייתי בדיכאון מאז שאני זוכרת את עצמי, זה החמיר רשמית אחרי הצבא הייתי מטופלת בכדורים כמעט 10 שנים. ועכשיו אני כבר חמש שנים אחרי שנגמלתי מהם. הבראתי מהדיכאון. נשמע שהדיכאון שלך אינו מולד ונוצר עקב יחסים לא טובים. למה המשכת בהם אגב? את אומרת שמההתחלה זה היה רע, אז מה בכל זאת גרם לך להנשא ולהקים משפחה עם מי שלא טוב לך איתו מהרגע שהכרתם? בכל אופן, את אומרת שנמאס לך להעמיד פנים, יש לי תחושה ואולי אני טועה, שרצית שכל העסק יעבוד, שהמשפחה תהיה גאה שהחברה תקבל... ופשוט הלכת נגד הלב את לא חולה והדיכאון לא ימשך כל עוד תקחי אחריות ותחליטי שאת לא עושה שום דבר כנגד האמת הפנימית שלך זה לא אומר גירושין וזה לא אומר לקום וללכת זה לא אומר לעשות מעשים קיצוניים שעלולים לעורר אפילו יותר חרדה זה אומר קודם כל להיות כנה עם הרגשות שלך, ולקבל את ה שהם. וכל צעד, לאט, בליווי, ותזכורת, שהכל בסדר. הכל באמת בסדר. זה רק עניין של לחזור לעצמך.

ליאור537
09/06/17 11:42

היי גלי, ראשית תודה על התגובה. זה עושה לי טוב.. לגבי השאלה שלך, למה המשכתי ביחסים מלכתחילה.. זה האבסורד. זה מה שגרם לי להיכנס לדיכאון וזה מה שעורר בי חרדה כשהיה ניסיון לפרק את זה, עוד לפני הנישואין, בגלל שאני ככה. המשכתי כי רציתי להרגיש שיש מי שנלחם עליי למרות המצב, ותומך בי. המשכתי כי רציתי את זה. רציתי זוגיות ומשפחה. לגבי הריצוי, אכן הסביבה משחקת תפקיד מאוד חשוב. במיוחד הסביבה הקרובה. רוב החרדה שלי נעה ומתייחסת בעיקר ליחס של השלילי של המשפחה של בעלי, ובעיקר אמא שלו - למצבי דיכאון וחרדה. אני נדחיתי על ידה לפני החתונה ועד היום זה מלווה אותי, רק שהיא לא תדע. לגבי הסביבה היותר מורחבת, אני מנסה לנהל חיי שיגרה תקינים. לוקחת את הילד לגן... מחייכת.. התסכול מגיע בנפילות הגדולות (כמו אתמול). שבא לי שכל העולם יידע ואז לא אצטרך להעמיד פנים. אני כנה עם עצמי מאוד, לגבי הרגשות שלי. אני מקבלת את עצמי ואת המצב. כל הקושי מתחיל כשבעלי לא מצליח להכיל את הרגשות שלי , ולא מקבל אותן. הוא באמת משתדל, לכן כואב לי לחשוב על זה בצורה כל כך חד משמעית שהוא לא מכיל. כי הוא רוצה, אך לא מצליח. הדיכאון שלי לא מולד. אפשר לומר שעכשיו אני חווה את הפרק השני של הדיכאון. הפרק הראשון היה לפני 5 שנים , היה חזק ועוצמתי מאוד. היום אני מסוגלת להגיד שאני רוצה ואוהבת לחיות, אני אוהבת לצחוק ולשמוח, אני רוצה להיות פנויה בשביל הילדים שלי לממש את כל ששאפתי אליו. כרגע מה שמעורר ומחזק את החרדה זה חוסר התמיכה מצידו של בעלי.

גלי-אלן
09/06/17 2:38

*ולקבל אותם כמו שהם

גלי-אלן
09/06/17 13:04

היי, אני בטוחה שתשמחי לקבל פה עוד תגובות. עד אז אני רק אגיד שמקריאה את מה שאת כותבת אני רואה שהסבל שלך נובע מהתנהגות, או דחיה של אחרים. ברור שכולנו חיים טוב יותר ובהרמוניה כשהמשפחה והבנזוג שלנו תומכים ומכילים אבל אם זה לא המצב במציאות. אולי כדאי לבדוק מה את יכולה לעשות בשביל להקנות לעצמך נקודות מבט חדשות על המצב. בדכ המציאות הפנימית משתקפת בחיצונית. כל הבחירות שלנו נעשות מתוך פילטר של אמונות שרכשנו עוד מהרחם. לגבי בעלך, אנחנו נוטים להפוך חיי שיתוף לחיי תלות. אני לא יודעת אם זה המצב אצלך אבל אני בטוחה ששיחות/טיפול עם אדם מתאים בנושא יכולות לעזור לך. אני לא זוכרת אם אמרת שאת מטפלת בשיטות אחרות. אבל כל עבודה עם הגוף יכולה להקל על התקפי חרדה. באמת שתלוי בנסיבות. העיקר שתהיי בשבילך, ושחררי מ "לנסות לנהל חיי שיגרה תקינים" כי כשאין הפרעות, אין מאמץ. אם יש מאמץ, צריך לבדוק מה הקושי ולא להתעלם ממנו. כי אז חרדות. את האחראית הבלעדית לרגשות שלך. מקווה שתרגישי את כל הכיף הזה שבא לך להרגיש ממש בקרוב:)

ליאור537
09/06/17 16:44

תודה רבה גלי!

n1
09/06/17 16:59

ליאור היקרה יש לנו קבוצת התמודדות עם דיכאון וחרדה תצטרפי אלינו בכיף!!! הקבוצה באפליקציית קיק, לא דורשת חשיפת מספר טלפון הכינוי שלי בקיק הוא kerenlilach, כתבי לי ואצרף אותך לקבוצה( -:

שירה.33
13/06/17 8:58

היי. גם אני רוצה להצטרף לקבוצה באפליקציה אבל לא הבנתי איך...

n1
09/06/17 17:02

דיכאון זה לא לכל החיים. אני שמחה ומאושרת ובעבר חוויתי דכאונות מאוד קשים. את מאוד צעירה כדי להיות אמא לשניים, תיהי גאה שאת לומדת לתואר ראשון במקביל לאימהות, אני בת 34 ועוד לא סיימתי את התואר הראשון. את מאוד מאוד צעירה תיהי גאה בעצמך ובמשפחה שלך שיצרת לך.

גילה-פז
10/06/17 12:46

ליאור יקרה. עם כל הקושי שעובר עלייך את נשמעת בחורה עם משאבים פנימיים. ברוכה הבאה לקהילה שלנו ואני כבר רואה שהגיבו ואפילו הזמינו אותך לקבוצת תמיכה. ישנן גם קבוצות שמתארגנות , תעברי על ההודעות. לשאלתך, ניכר כי הקושי היום הוא ההיתלות על התמיכה והקבלה החיצונית. חשוב להבין כי אנשים בסביבתך וגם בעלך, סביר שלא יודע מה הוא צריך לעשות כדי לתמוך יותר ואת מתארת אותו כאדם שנמצא לצידך ועושה ככל יכולתו. אני ממליצה ואולי זה כבר נעשה, לערב אותו בטיפול כדי שהוא יבין מה את עוברת ובהחלט להצטרף, בנוסף לטיפול, לקבוצת תמיכה משום ששם יהיה מי שיבין ויידע לחזק. מלבד זאת, חשוב לבנות תמיכה פנימית, ולהשתמש במשאבים הטובים שלך. בכל זאת, יש לך משפחה וילדים, את מתפקדת, גם אם לא באופן מלא, ואני מניחה שהטיפול מתמקד במשאבים שלך ואיך את מתרגמת את המציאות, כשהיא אינה לשביעות רצונך. החיבור לכח הפנימי הוא זה שיסייע בידך לצאת מהמצב. בנוסף וחשוב לא פחות, האם הייתם בטיפול זוגי? נשמע שלכל אחד מכם הקשיים שלו ויחד עם זאת יש רצון להישאר יחד.

ליאור537
12/06/17 0:23

תודה רבה! לגבי הטיפול הזוגי, בהתייעצות עם המטפלת שלי זה כרגע לא הזמן.. שוב תודה.