מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהפשוט על סף שגעון-לא יודע כיצד אני ממשיך.

פשוט על סף שגעון-לא יודע כיצד אני ממשיך.

21/06/17 19:28
5 תגובות

שלום לכולם,
הסיפור שלי קצת מורכב מסועף ופשוט מייאש.
אתחיל מזה שלפני שלוש שנים חליתי במחלת הסרטן ומאז לקח לי המון זמן לחזור לשגרת חיים תקינה.
רוצה לציין שבמהלך השנתיים האחרונות חוויתי כאבים במקומות שונים בגוף וקוצר נשימה שבא לידי ביטוי בעיקר במאמץ, לפני כחודשיים בעת בילוי בסרט הרגשתי קוצר נשימה קשה שגרם לי לצאת מהאולם ולחזור הביתה התחושה לוותה בתחושה של עילפון קרב ובא חולשה איומה ותחושה של קריסה בגוף.
מאז אותו יום אני פשוט לא מתפקד אני חווה קוצר נשימה קבוע כאבים בכל הגוף חולשה עייפות כרונית ולחצים בראש חודשיים שאני בבית לא מתפקד כלל הפסקתי בעל כורחי את העבודה והלימודים.
בכל התקופה הזאת הייתי במסכת בדיקות, יש לציין שבהתחלה לאחר שביצעתי צילום חזה ובדיקה של רופאת המשפחה שהרופאה סירבה בכל תוקף לשלוח אותי לבדיקות נוספות כיוון שהיתה בטוחה כי מדובר על התקף חרדה.
הגעתי כל יום והתעקשתי לבצע בדיקות נוספות כיוון שכאדם שחווה דיכאון וחרדה בעבר אני יודע על מה מדובר והרגשתי שהפעם לא כך הדבר.
מה גם שהדגשתי בפניה שהסימפטומים מלווים אותי זמן רב בעוצמה נמוכה ועד כה התעלמתי.
בכל התקופה הזאת עברתי בדיקות רבות(סיטי כלל גופי-מחשש שגידול כלשהו חזר באיזושהי קונסטלציה בדיקות דם-ספירת דם תפקודי כבד וכליות בדיקת תפקודי ריאות מורחבת אצל רופא ריאות בדיקת 6 דקות הליכה ואקו לב) יש לציין שהבדיקות יצאו תקינות פרט לתסנין שומני שהתגלה במעי הגס בבדיקת הסיטי וכבד שומני.
אך בתוכי אני מרגיש כי הדבר מתריע על החמרה של הסימפטומים שחוויתי לכל אורך התקופה הזאת, אני פשוט לא מצליח לתפקד לא מצליח ללכת ברחוב כלל תחושת מחנק וקוצר נשימה נוראי גם הדבר מלווה אותי גם במנוחה תחושת מחנק ומחסור באוור חמורה, כל הימים שאני "מבלה" בבית מלווים בכאבים בלחצים ובתחושת דיכאון קשה שהתפתחה עקב המצב הגופני.
אני חושש מאוד שאני חולה ופשוט שולחים אותי לבדיקות שאינן רלוונטיות למצבי אני פשוט מרגיש שאני מאבד את עצמי לדעת.
רופאת המשפחה סיפקה לי כדורי קלונקס ורסיטל אף על פי שלא הסכמתי עם האבחנה שלה הסכמתי לנסות ולקחת את כדורי הקלונקס יש לציין שמלבד תחושה של רוגע לא הרגשתי שום שיפור בסימפטומים, את כל התקופה הארורה הזאת אני מבלה בבדיקות אצל רופאים ובבדיקות רפואיות בתקווה שימצא משהו על מנת שאוכל לקבל טיפול כלשהו שיקל עלי בתחושות הקשות שאני חווה.
הפסקתי את השימוש ברסיטל ובקלונקס כיוון שלא חוויתי שום שיפור, אני מגיע כמעט על בסיס יומי לרופאת המשפחה ומשווע לקבל עזרה למצבי היא מגיבה באדישות מוחלטת ופשוט אומרת שתפנה אותי לבדיקות שאקבל תשובות בסיומן.
ביליתי גם במיון שם ביצעו לי בדיקות שטחיות וטענו שאינני בסכנת חיים ויש להמשיך טיפול מול רופאים בקהילה.
הבעיה היה שאני פשוט גמור מרוסק ואין שום ערך לחיי במתכונת הנוכחית אינני מסוגל לבצע כלום, והבדיקות לוקחות זמן ולאחר מכן המתנה לתוצאות הבדיקות כשבכל הימים הללו אני פשוט מרותק לבית כיוון שאין ביכולתי ללכת ברגל.
אני רוצה להדגיש שהתחלתי לחוות את הסימפטומים הללו לפני כשנתיים ואני כמעט בטוח שמה שאני חווה כרגע זו החמרה של בעיה רפואית.
אני חושש שלא יצליחו לאבחן את מה שאני חווה ואני פשוט אקלע למעגל סבל שלא יסתיים לעולם.
אני פשוט נואש לעזרה(אין לי משפחה תומכת שמתעניינת במצבי ומלווה אותי).
מה עלי לעשות?
מצד אחד טוענים שאני לא במצב מסכן חיים ולא מוכנים לאשפז אותי ולטפל בי בבית חולים ומצד שני הבדיקות הרפואיות נמשכות זמן רב ובינתיים אני סובל נורא!
מה אני אמור לעשות במצבי? איך אני אמור לפעול? רופאת המשפחה מגיבה באדישות להכל ואני כבר לא רואה טעם בלהגיע אליה לעוד ביקורים.
אני פשוט על סף שגעון ויאוש.
אשמח לעצות ולדברים פרקטים שאני יכול לעשות.
תודה.


תגובות

שלום יצחק, אתה מתאר חווית התמודדות נוראית. נשמע לי שאתה, כמי שחווה בעבר סרטן, מקפיד לעקוב ולטפל בעצמך - וטוב שכך. אתה ער למה שקורה בגוף ודואג לברר את העניין. ייתכן, כפי שהעלתה הרופאה שלך, שמדובר בחרדה - הגוף "מדבר", כפי שגופים עושים, ואתה אדם שקשוב לגופו מאוד, ייתכן שאתה מקשיב ברצינות רבה מדי ל"רעשי רקע" (תופעה נפוצה ביותר, ועוד יותר אצל מחלימים מסרטן). כך או כך, אתה נמצא בחוסר שקט לגבי מצבך, וזה מובן. בנוסף, נשמע לי שאתה גם בודד במצבך - ציינת שחסרה לך תמיכה משפחתית, וגם רופאת המשפחה מאכזבת אותך בתמיכתה. כמי שמגיעה מתחום הפסיכולוגיה הרפואית, החוויה שאתה מתאר מוכרת ומובנת מאוד. אני חושבת שפסיכולוג.ית רפואי.ת יכול.ה לעזור לך לנווט במערכת הרפואית (הסבוכה) אך גם להתמודד עם המתרחש בגוף - בין אם מדובר בחרדה המייצרת תחושות בגוף ובין אם מדובר בחרדה כתוצאה ממה שמתרחש בגוף - כך או כך אתה חרדה ובודד, ובכך חד משמעית ניתן לסייע לך. מה דעתך?

כהן.יצחק
10/07/17 17:52

אני מעוניין איך ניתן ליצור קשר?

שלום יצחק, אני שמחה לשמוע. ראשית, חשוב לי להגיד לך שיש לך אפשרות וזכות לקבל טיפול מוזל בקופת החולים או במסגרות ציבוריות אחרות. תוכל למצוא באתר הקופה רשימה של מטפלים עצמאיים שעובדים עימם, בנוסף למטפלים העובדים במרפאות הקופה עצמה. בנוסף, במערך האונקולוגי בו טופלת ובו אתה נמצא בוודאי במעקב סביר להניח שניתן לבקש טיפול פסיכולוגי, על אף שעלולה להיות תקופת המתנה משמעותית. מעבר לכך, ברחבי הארץ שלל פסיכולוגים רפואיים שיוכלו לפגוש אותך לטיפול פרטי. אם תרצה לכתוב לי בפרטי באיזה איזר בארץ אתה נמצא אנסה לקשר אותך לגורמים רלבנטיים באיזורך.

מופי
12/07/17 4:50

יצחק, תחזיק מעמד ותרגיש טוב... ומלבד ההצעות המצויינות של שיר אולי כדאי לנסות להחליף רופא משפחה?... וחוצמזה, אולי להיתמך בתקופה הזאת גם באיזה קבוצת תמיכה?....

רעיונות מצוינים וחשובים!